Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2011, 22:16
bubbles94
bubbles94 is offline
ik weet niet of ik dit wel op de goede plek zet, maar ik wil het toch ff kwijt,

mijn oom en tante die zitten midden in een scheiding, maar mijn tante heeft nu dus al een nieuwe vriend (zij is 36 hij is 20) jaa echt heel logisch is het niet maar goed, dat kan gebeuren.
maar goed, ik ging vandaag bij mijn tante kijken (die dus mijn tante niet meer is nu eigenlijk) bij het nieuwe huis. ze hebben ook kinderen dus ik wil graag mijn neefje en nichtje ook blijven zien. het zijn namelijk toch 2 schatten van een kinderen, en ik hou echt zielsveel van hun!
maar mijn oom heeft het dus niet op mijn tante's nieuwe vriend. jaa logisch natuurlijk.
maar hij kwam dus heel boos bij haar aan de deur, het ging helemaal nergens over natuurlijk zoals gewoonlijk bij hun, maar hij keek al zo raar naar mij dat ik daar zat.

vanavond zou ik net weg gaan, maar de telefoon ging, het was mijn oom die mij wou spreken.
hij vertelde mij dat ik moest kiezen,
door die jongen was zijn huwelijk kapot! ik mocht daar nooooiit meer komen, en zo had hij nog veel meer dingen!
hij besliste dat wel even voor mij!
hij beslist voor mij gewoon wat ik mag en wat niet!
zoo werkt het bij mij natuurlijk niet he!?
maar goed, mijn oom is nu dus echt woest op mij, en ik doe vanacht natuurlijk geen oog dicht!
moet ik met m praten? hij schreeuwde zo naar mij, dat ik daar niet heen meer durf!
en via de telefoon is ook weer zo afstandelijk!
moet ik dan maar kiezen? want dat wil ik niet? en als ik dan al moest kiezen dan kies ik voor iemand die mij niet laat kiezen, en dat is dus mijn tante..
maar mijn oom dan?
hij zit er zoo doorheen, ik heb het idee dat als er nog veel meer mis gaat, dat er ongelukken gaan gebeuren. en als hij die nieuwe vriend niet in elkaar slaat, dan dan maakt hij zichzelf straks nog aan kant! zo ver is hij al heen!?
zou ik hem op de een of andere manier kunnen helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2011, 12:00
Verwijderd
Als jij vindt dat je niet moet kiezen, dan maakt je oom die keuze voor jou. Ik zou in elk geval met je oom praten, dat het ook gaat om je neefje en nichtje, etc. Als je echt die alleen wil zien, kan het ook bij je oom. Maar als jij een beetje een band met die extante had en behoefte hebt aan contact met haar, dan zou ik persoonlijk zeggen: ik hoef helemaal niet te kiezen, en als jij vindt van wel, dan kies jij dus voor mij.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 12:03
Verwijderd
Ik zou met je oom gaan praten. En hem proberen uit te leggen dat je ook nog graag bij je tante wilt komen, omdat zij wel altijd bij de familie heeft gehoord. Als hij dat wat lusi al zegt niet inziet dan beslist hij dus voor jou dat hij jou niet meer wilt zien als je bij je tante komt. Verder zouik het verhaal ook eens voorleggen aan je ouders. Wij weten niet hoe je familie precies in elkaar steekt en je ouders hebben daar een beter beeld van lijkt me zo.

Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten