Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2011, 00:53
Yvieliefie
Yvieliefie is offline
Hoi!

Ik zoek al heel erg lang een studie die bij mij past.
Ik denk dat de studie Creatieve Therapie richting Drama het beste bij me past.
Amersfoort is waarschijnlijk het dichtste bij.

Wie heeft nog meer Creatieve Therapie richting Drama in Deeltijd gevolgd (of is er nog mee bezig) aan de Hogeschool Utrecht in Amersfoort en wat vinden jullie van de studie (inhoud/manier van les/moeilijkheidsgraad/kansen op de arbeidsmarkt etc) ?

Ik kan de studie verkort doen (in 3 jaar) vanwege een relevante propedeuse, wie heeft hier nog meer arvaring mee?

Mocht je erbij willen vermelden waar je werkt en kán werken om in aanmerking te komen voor de deeltijdvariant dan zou dat top zijn.

xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2011, 09:10
Verwijderd
Ik verplaats dit naar Studiekeuze, daar past het beter, denk ik
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 17:03
Verwijderd
Nou, ik heb ooit 6 weken creatieve therapie richting muziek in voltijd gedaan bij hogeschool Utrecht in Amersfoort. Ik weet niet hoe het bij deeltijd zit, maar bij voltijd doe je eerst een jaar social work. Toen ik ging studeren was social work net een jaar ingesteld en dat was niet zo fijn want dan zijn de docenten daar nog niet zo op ingespeeld. Wat me het meest tegenstond in de studie, was dat het voor mij echt niet duidelijk was wat ik moest doen om een goed punt te halen. Verder kan ik er natuurlijk niet veel over zeggen. Overigens ben ik niet gestopt omdat ik het niet leuk vond, maar omdat ik ziek werd.

Oh en over kansen op de arbeidsmarkt: die zijn niet zo hoog. Er wordt niet veel creatieve therapie gegeven, zeker drama therapie niet. Als je al een baan vindt als drama-therapeut, zal dat nooit fulltime zijn. Dus zul je je ook moeten richten op bijvoorbeeld theatergezelschappen, scholing, workshops voor bepaalde beroepsgroepen of bijvoorbeeld patiëntsimulatie ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2011, 22:54
Yvieliefie
Yvieliefie is offline
Bedankt voor de reactie!
Wat naar dat je ziek was geworden, ben je nu weer beter?
Ja ik heb ook mijn twijfels over mijn kansen op de arbeidsmarkt, het scheelt wel dat ik het werken op een BSO of het geven van workshops ook leuk vind, dan heb ik een alternatief.

Owja Andijvie, thanx 4 de tip, ik heb hem verplaatst.

xx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten