Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2011, 23:56
Verwijderd
Ik moet mijn bloedglucose laten prikken en dat moet nuchter, maar hoe nuchter is nuchter? Dat ik niet mag eten snap ik, maar hoe lang van te voren mag ik niet eten? En mag ik wel water drinken? En mag ik wel medicijnen nemen? Dank!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 00:43
Martiño
Martiño is offline
Op mijn afdeling geldt voor een bloedglucose zes uur niet eten en drinken (behalve water) als nuchter. Water drinken is geen probleem, medicatie in principe ook niet, tenzij het de bloedsuikerspiegel beïnvloedt (maar dat hangt er van af welke medicatie je gebruikt).
Oud 22-03-2011, 00:44
Verwijderd
Citaat:
Op mijn afdeling geldt voor een bloedglucose zes uur niet eten en drinken (behalve water) als nuchter. Water drinken is geen probleem, medicatie in principe ook niet, tenzij het de bloedsuikerspiegel beïnvloedt (maar dat hangt er van af welke medicatie je gebruikt).
Mijn dank is groot!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 00:47
Verwijderd
hmmm, mijn medicijn bevat maiszetmeel, maar het zijn hele kleine pilletjes, maakt dat iets uit?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 08:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Vast niet

Staat het niet op het formulier dat je gekregen hebt? Iets van: medicijnen innemen mag, een slokje water mag, verder mag je niets eten/ drinken.
Oud 22-03-2011, 08:50
Martiño
Martiño is offline
Wat is het voor medicijn dan? Ik vermoed overigens van niet, op onze afdeling controleren wij het bloedsuikerniveau voorafgaand aan een PET-scan, en dan is het cruciaal dat de patiënt nuchter is, maar in principe laten wij patiënten de meeste medicatie gewoon doorgebruiken (tenzij het om bijvoorbeeld medicatie voor suikerziekte gaat).

Maiszetmeel is volgens mij een veelvoorkomend ingrediënt in tabletten, ik denk niet dat het een probleem is.
Oud 22-03-2011, 12:21
Verwijderd
@Vogelvrij: ik heb alleen een labformulier gekregen (waar de arts dus wat hokjes op aankruist), verder geen informatie.

@Martiño: ik slik thyrax, dat is een schildklierhormoon. Dat hormoon zal het glucosegehalte niet beïnvloeden, maar maiszetmeel is een koolhydraat, vandaar dat ik het me afvroeg. Maar het is zo'n kleine hoeveelheid dat het niets uit maakt.

Ik ben overigens wezen prikken en volgens mij had ik het goed gedaan.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 12:26
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
@Vogelvrij: ik heb alleen een labformulier gekregen (waar de arts dus wat hokjes op aankruist), verder geen informatie.

@Martiño: ik slik thyrax, dat is een schildklierhormoon. Dat hormoon zal het glucosegehalte niet beïnvloeden, maar maiszetmeel is een koolhydraat, vandaar dat ik het me afvroeg. Maar het is zo'n kleine hoeveelheid dat het niets uit maakt.

Ik ben overigens wezen prikken en volgens mij had ik het goed gedaan.
Thyrax is geen probleem idd, de hoeveelheid is gewoon heel klein.

Regels voor berichten