Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2011, 19:54
llnopschool
llnopschool is offline
Hallo beste mensen

Ik zit in het 6de secundair en we moeten een eindwerk maken.

Mijn onderwerp is zelfdoding.

Ik heb hier omtrent een enquête gemaakt: http://www.thesistools.com/web/?id=172741

Zouden jullie die aub kunnen invullen (het is echt belangrijk) en het doorsturen naar vrienden en kennissen.

Alvast bedankt mensen !

Groetjes

P.S.: Mijn enquête is niet perfect, maar het is te laat voor aanpassingen.

(klimaat: het weer, maar ook sfeer / zelfdoding is niet = aan euthanasie)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 19:58
Verwijderd
Op het eind worden wat belgische sites/hulpdiensten/campagnes genoemd en ik ken ze niet, maar maakt dat je onderzoek nog wel betrouwbaar? Veel mensen hier zijn Nederlands en zullen het eveneens niet kennen, waardoor de uitkomst van je onderzoek is dat die hulpdiensten niet bekend zijn maar dat zijn ze wellicht wel in België.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 20:01
llnopschool
llnopschool is offline
staat er geen 'andere' bij ?

Mja, hier zijn ze ook niet zo bekend hoor

Alvast bedankt voor de moeite.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 20:05
LW
LW is offline
Jammer, ik had hem helemaal ingevuld tot ik mijn email moest invullen daar heb ik hem weer weg geklikt. Je kan dat beter weg halen ik ben er van overtuigt dat meer mensen het dan zullen invullen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 20:06
llnopschool
llnopschool is offline
je e-mail is niet verplicht hoor ! Als je goed leest wat erbij stond ...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 20:07
Em.
Em. is offline
Ik mis heel veel nuances in de enquête. Zo denk ik dat klimaat een minimale invloed - maar toch: een invloed heeft, bijvoorbeeld. Zo denk ik dat praten over zelfdoding de zelfmoord zowel kan voorkomen als aanwakkeren, ect. Ik mis de 'een beetje' opties.
Oud 09-03-2011, 20:07
llnopschool
llnopschool is offline
Maar maakt niet uit want je had al op verzenden geklikt. Dus hartelijk bedankt !
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 20:08
llnopschool
llnopschool is offline
Citaat:
Ik mis heel veel nuances in de enquête. Zo denk ik dat klimaat een minimale invloed - maar toch: een invloed heeft, bijvoorbeeld. Zo denk ik dat praten over zelfdoding de zelfmoord zowel kan voorkomen als aanwakkeren, ect. Ik mis de 'een beetje' opties.
Zal ik zeker onthouden.

Dank je
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 20:14
LW
LW is offline
Citaat:
Maar maakt niet uit want je had al op verzenden geklikt. Dus hartelijk bedankt !
Ik had inderdaad op verzenden gedrukt, maar vroeg me af of het wel goed was gegaan zonder email? Heb namelijk verder ook niet goed opgelet, maar vond het een goede enquête.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 20:16
Takkie89
Takkie89 is offline
Ik denk dat je er ook meer uit had kunnen halen door ruimte voor toelichtingen te laten. Want ik kies voor iets, maar er zit vaak wel wat achter. Ik zeg ja, als x het geval is. Snap je?

Verder heb ik hem ingevuld.
Oud 09-03-2011, 20:17
llnopschool
llnopschool is offline
U bent hartelijk bedankt.

MVG
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 20:20
llnopschool
llnopschool is offline
Citaat:
Ik denk dat je er ook meer uit had kunnen halen door ruimte voor toelichtingen te laten. Want ik kies voor iets, maar er zit vaak wel wat achter. Ik zeg ja, als x het geval is. Snap je?

Verder heb ik hem ingevuld.

Ja ik begrijp het helemaal. Vaak hebben mensen me dit als opmerking gegeven.

Maar ik vind het eigenlijk nog niet zo slecht. Dan moeten de mensen eens kiezen, of het is ja ofwel is het neen. Dan kies je welk het meest past. En zo krijg ik ook een beeld van wat mensen denken. Want als ik te veel van 'misschien', 'een beetje' ... dan heb ik niet echt een beeld van hoe mensen denken over zelfdoding.

In iedere geval bedankt.

Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 20:25
Em.
Em. is offline
Een veelgebruikte manier is om een schaal van 1 tot 5 te maken. 1 is helemaal oneens, 2 is oneens, 3 geen mening, 4 is eens, en 5 is ten slotte helemaal eens. Zo kun je toch meer invullen dan alleen 'ja' of 'nee' en tegelijkertijd valt er heel gemakkelijk een gemiddelde te berekenen waarmee je verder kunt redeneren. Want heel vaak 'een beetje ja' is iets anders dan heel vaak 'overtuigend ja' en dat verschil is bij enkel 'ja/nee' niet duidelijk.
Oud 09-03-2011, 20:26
LW
LW is offline
Citaat:
Een veelgebruikte manier is om een schaal van 1 tot 5 te maken. 1 is helemaal oneens, 2 is oneens, 3 geen mening, 4 is eens, en 5 is ten slotte helemaal eens. Zo kun je toch meer invullen dan alleen 'ja' of 'nee' en tegelijkertijd valt er heel gemakkelijk een gemiddelde te berekenen waarmee je verder kunt redeneren. Want heel vaak 'een beetje ja' is iets anders dan heel vaak 'overtuigend ja' en dat verschil is bij enkel 'ja/nee' niet duidelijk.
Dat is inderdaad een hele goede oplossing voor de volgende keer.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 20:28
llnopschool
llnopschool is offline
Citaat:
Inderdaad, had het zo kunnen oplossen. Mijn eerste keer dat ik met thesistools werkt... Ik weet niet of zoiets gaat ? Maar ik zal zeker onthouden.

Bedankt
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 20:59
Verwijderd
Ik vond het ook een beetje een wazige enquete.... Zelfdoding is toch geen ziekte? Depressie (of een andere geestelijke ... ziekte) met als gevolg zelfdoding, dan kun je zeggen dat het een ziekte is. Zelfdoding heb ik hier constant bekeken als de 'actie zelfmoord plegen' en niet met gedachtenrondlopen om.
En ik sluit me volledig bij Em. aan, ik miste nuanceringen/ruimtes om zelf in te vullen. Juist omdat dit een vrij ingewikkeld onderwerp is, zou ik kiezen voor nuanceringen, ook in de antwoorden van dn enquete. Het is imo bijna onmogelijk om één mening te hebben over zelfdoding, omdat het zo'n veelzijdig onderwerp is. Het is niet 1+1=2 hierbij, als je snapt wat ik bedoel. Maargoed, ik wind me waarschijnlijk veel te veel op. Ik heb je enquete ingevuld en wens je er verder succes mee

Daarnaast bedenk ik me nu dat ik wel nabestaanden van iemand ken die zelfmoord heeft gepleegd, ik weet alleen niet meer of dat een vraag was.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 21:47
Takkie89
Takkie89 is offline
Citaat:
Ja ik begrijp het helemaal. Vaak hebben mensen me dit als opmerking gegeven.

Maar ik vind het eigenlijk nog niet zo slecht. Dan moeten de mensen eens kiezen, of het is ja ofwel is het neen. Dan kies je welk het meest past. En zo krijg ik ook een beeld van wat mensen denken. Want als ik te veel van 'misschien', 'een beetje' ... dan heb ik niet echt een beeld van hoe mensen denken over zelfdoding.

In iedere geval bedankt.

Groetjes.
Ik had het niet over de misschiens en een beetjes. Dat punt was al gemaakt, al sluit ik me er overigens geheel bij aan.

Ik bedoelde meer van dat ik denk dat het nuttig is om toelichtingen erbij te kunnen geven. Bijvoorbeeld bij de vraag: Mogen kinderen ook euthanasie doen? Het maakt nogal verschil als iemand dat altijd vindt of bijvoorbeeld alleen als het kind ernstig (niet te genezen) ziek is.
Oud 10-03-2011, 07:50
Verwijderd
ik heb hem ingevuld, en verder ben ik het eens met em.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 16:25
Sorry.x
Sorry.x is offline
Ik heb 'm ingevuld.
Ik vind het een goede enquête.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten