![]() |
|
![]() |
Hallo beste mensen
![]() Ik zit in het 6de secundair en we moeten een eindwerk maken. Mijn onderwerp is zelfdoding. Ik heb hier omtrent een enquête gemaakt: http://www.thesistools.com/web/?id=172741 Zouden jullie die aub kunnen invullen (het is echt belangrijk) en het doorsturen naar vrienden en kennissen. Alvast bedankt mensen ! Groetjes P.S.: Mijn enquête is niet perfect, maar het is te laat voor aanpassingen. (klimaat: het weer, maar ook sfeer / zelfdoding is niet = aan euthanasie) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja ik begrijp het helemaal. Vaak hebben mensen me dit als opmerking gegeven. Maar ik vind het eigenlijk nog niet zo slecht. Dan moeten de mensen eens kiezen, of het is ja ofwel is het neen. Dan kies je welk het meest past. En zo krijg ik ook een beeld van wat mensen denken. Want als ik te veel van 'misschien', 'een beetje' ... dan heb ik niet echt een beeld van hoe mensen denken over zelfdoding. In iedere geval bedankt. Groetjes. |
![]() |
|
Een veelgebruikte manier is om een schaal van 1 tot 5 te maken. 1 is helemaal oneens, 2 is oneens, 3 geen mening, 4 is eens, en 5 is ten slotte helemaal eens. Zo kun je toch meer invullen dan alleen 'ja' of 'nee' en tegelijkertijd valt er heel gemakkelijk een gemiddelde te berekenen waarmee je verder kunt redeneren. Want heel vaak 'een beetje ja' is iets anders dan heel vaak 'overtuigend ja' en dat verschil is bij enkel 'ja/nee' niet duidelijk.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bedankt ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vond het ook een beetje een wazige enquete.... Zelfdoding is toch geen ziekte? Depressie (of een andere geestelijke ... ziekte) met als gevolg zelfdoding, dan kun je zeggen dat het een ziekte is. Zelfdoding heb ik hier constant bekeken als de 'actie zelfmoord plegen' en niet met gedachtenrondlopen om.
En ik sluit me volledig bij Em. aan, ik miste nuanceringen/ruimtes om zelf in te vullen. Juist omdat dit een vrij ingewikkeld onderwerp is, zou ik kiezen voor nuanceringen, ook in de antwoorden van dn enquete. Het is imo bijna onmogelijk om één mening te hebben over zelfdoding, omdat het zo'n veelzijdig onderwerp is. Het is niet 1+1=2 hierbij, als je snapt wat ik bedoel. Maargoed, ik wind me waarschijnlijk veel te veel op. Ik heb je enquete ingevuld en wens je er verder succes mee ![]() Daarnaast bedenk ik me nu dat ik wel nabestaanden van iemand ken die zelfmoord heeft gepleegd, ik weet alleen niet meer of dat een vraag was. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoelde meer van dat ik denk dat het nuttig is om toelichtingen erbij te kunnen geven. Bijvoorbeeld bij de vraag: Mogen kinderen ook euthanasie doen? Het maakt nogal verschil als iemand dat altijd vindt of bijvoorbeeld alleen als het kind ernstig (niet te genezen) ziek is.
|
|