Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2011, 15:06
joooooooooos
joooooooooos is offline
Hallo !

enkele weken geleden heb ik op shortski onveilig seks gehad met een heel knappe man van 24 die ik helemaal niet goed ken. Dit is ook helemaal niet mijn gewoonte, maar ik kon er nu eenmaal niet aan weerstaan. ik heb twee jaar lang een vaste vriend gehad en dit is de eerste keer dat ik iemand anders heb gehad...

Ik maakte me heel erg zorgen dus ben ik een week later al op afspraak gegaan bij de gynaecoloog (vrouwendokter) en die heeft een uitstrijkje gedaan. Dit uitstrijkje was negatief. Maar nu hoorde ik overlaatst iets over Chalamydia, dat deze soa niet zichtbaar is door de gynaecoloog bij zo'n uitstrijkje. Is dat waar ? Zoja, moet ik dan op bloedonderzoek bij de huisarts en hoe moet ik dit vragen ? Want ik vind dit allemaal heel genant.

Mijn ouders zijn heel erg preuts en durven zelf het woord seks niet uitspreken, mijn vriendinnen daarentegen wil ik hier niet mee lastig vallen aangezien ik steeds de brave ben.

Kunnen jullie mij aub helpen ? Ik doe er geen oog meer van toe

Liefs,

x

Laatst gewijzigd op 20-03-2011 om 15:15.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 15:19
borithor
borithor is offline
Volgens mij heeft de huisarts zwijgplicht, en mag hij zelfs niets aan jouw ouders vertellen als jij het hem/haar vertelt. Bovendien zal jij vast niet de enige zijn die dit soort problemen heeft die bij hem komt. Verder kun je teruggaan naar de gynaecoloog en specifiek onderzoek vragen naar Chlamydia, die wil je daar vast wel mee helpen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 15:26
joooooooooos
joooooooooos is offline
Citaat:
Volgens mij heeft de huisarts zwijgplicht, en mag hij zelfs niets aan jouw ouders vertellen als jij het hem/haar vertelt. Bovendien zal jij vast niet de enige zijn die dit soort problemen heeft die bij hem komt. Verder kun je teruggaan naar de gynaecoloog en specifiek onderzoek vragen naar Chlamydia, die wil je daar vast wel mee helpen.

oh, de gynaecoloog heeft hier specifieke tests voor ? Bedankt om me dit te laten weten, dan verkies ik toch die optie ipv de huisdokter.

x
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 20:10
borithor
borithor is offline
Er zijn genoeg van die testjes op internet te vinden, ook bij de huisarts volgens mij. Het zou wel gek zijn als de gynaecoloog die niet heeft toch niet terwijl dit toch een beetje zijn vakgebied is
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 09:19
Pluis
Pluis is offline
een uitstrijk voor soa's test ook gewoon op chlamydia. dus als dat goed was, is het goed.
Oud 22-03-2011, 20:38
Verwijderd
Als blijkt dat je chlamydia hebt, dan koop je 2 pillen bij de apotheek op recept en dan ben je daarvan genezen. Andere geslachtsziektes zoals herpes en hiv zijn veel erger
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 08:19
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Voor Chlamydia kun je gewoon urine inleveren. In engeland is dat zelfs gratis voor jongeren tot 25 jaar.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 19:52
Verwijderd
Chlamydia is de meest voorkomende SOA in Nederland en ik dacht ook in België, dus de gynaecoloog heeft echt ook wel op chlamydia getest.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten