Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Bekijk resultaten poll: Waar slaan jullie je data op?
Interne hardeschijf 11 55.00%
Externe hardeschijf 3 15.00%
USB-stick 0 0%
NAS (Network Attached Storage) 2 10.00%
Homeserver 3 15.00%
Online (FTP)-server 1 5.00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2011, 01:33
MiBe
MiBe is offline
Waar slaan jullie je data op? Bijvoorbeeld films, muziek, series en overige media-bestanden. Ikzelf gebruik hier momenteel een NAS (= Network Attached Storage) maar ga deze binnenkort vervangen door een homeserver. Graag na het stemmen in de poll ook even in het topic reageren
Oud 16-03-2011, 06:37
Verwijderd
Ik heb een grote externe HDD van 1.5 TB aan mijn computer hangen voor films, muziek, series en meer.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 13:38
rens..
rens.. is offline
1,6 TB intern, zit pas half vol dus ik kan er nog wel even mee vooruit
Oud 16-03-2011, 14:42
remy476
remy476 is offline
interne hdd, externe hdd, en de NAS voor backups van schooldata (en benaderen van data via ftp)
Oud 16-03-2011, 14:51
jacobdb
jacobdb is offline
home server en FTP server. en natuurlijk mijn interne HDD
Oud 16-03-2011, 15:07
M@rco
M@rco is offline
Interne harde schijf; 640GB, niet heel veel maar het voldoet Hoeveel schijfruimte je ook hebt, het raakt toch altijd vol. Als je meer hebt ga je ook meer (nutteloze) dingen opslaan, gewoon omdat het kan.

Ik heb ook nog een externe schijf van dezelfde grootte, die gebruik ik om backups te maken van mijn interne schijf.
Oud 16-03-2011, 16:14
Balance
Balance is offline
Gewoon op mijn interne harde schijf. Zodra die vol is, is dat een teken dat 'ie opgeschoond moet worden. Dan staat er doorgaans een massa aan films en series op die ik al eeuwen besluit niet te kijken. In dat geval kan het ook best van mijn computer af; de kans dat ik ze alsnog binnenkort ga bekijken is nihil.
Oud 17-03-2011, 22:22
Daantjer
Daantjer is offline
2 Hd's 1 van 1TB en 1 van 640 GB
Oud 18-03-2011, 01:33
Thinus
Thinus is offline
Interne schijf van 470GB. Net nieuw en nog aardig leeg omdat mijn vorige net gecrashed is. Ik bewaar weinig wat ook de moeite is te bewaren dus het is ook wel weer fijn dat mijn pc nu weer een stuk sneller is.

Mijn documenten en foto's had ik gelukkig op een kleinere interne schijf opgeslagen. Die moet ik binnenkort toch maar ergens back-uppen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 19:52
WolterB
WolterB is offline
Op 2 servers die op mijn kamer staan, eentje met 5,2TB aan schijfruimte (waarvan 1TB extern) en eentje met 3,2TB (waarvan 1,4TB extern)
De schijven die extern aan de pc's hangen, doen dat omdat ze er niet meer bij passen in de kast of omdat er geen aansluitingen meer zijn op de moederborden.

1 server moet binnenkort een upgrade krijgen omdat daar nog een aantal 80/160/320 GB PATA schijven in zitten die inmiddels al 5 tot 8 jaar oud zijn er prima vervangen kunnen worden voor 1 of 2 1,5TB-schijven. Minder ruimte, minder stroom en meer opslagruimte.
Oud 18-03-2011, 20:45
MiBe
MiBe is offline
Leuk speelgoed. Hoe is je samenstelling van schijven in de server met 5,2TB aan opslagruimte? En maak je gebruik van RAID?

Mocht overigens je upgraden naar Samsung F4EG 2TB (wat op zich hele goede schijven zijn) schijven, let dan even op dat nieuwe firmware flasht voor de zekerheid. Sommige winkels hebben nog voorraad van dergelijke schijven met een bug in de firmware die dataloss kan veroorzaken.
Oud 19-03-2011, 08:54
Verwijderd
Ik mis meerdere opties.

Ik heb een server die gebruik maakt van duplicatie van belangrijke shares zoals documenten. Die documenten worden met Windows Live Mesh ook naar een cloud gesynchroniseerd en vervolgens automatisch op mijn homedirectory op een SAN op het werk gezet waarna er iedere nacht met een tape een backup gemaakt wordt.

En die shares thuis staan op een Windows Home Server die ik zelf in elkaar gesleuteld heb.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 15:33
Verwijderd
NAS, 2x 1TB mirrored. Maar die zit vol. Dus binnenkort dat ding eens upgraden; misschien wel een heel nieuwe want die 500MHz ARM van de QNap 209 Pro-II heeft z'n beste tijd wel gehad, zeker wanneer je applicaties op je NAS wilt draaien. Daar gebruik ik nu een EEE-pc voor

In m'n workstation zit 'n 300GB Velociraptor.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 19:22
Verwijderd
Velociraptor...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 16:55
Verwijderd
Nou eh, qua random r/w is-ie niet sneller dan de huidige generatie mainstreamschijven hoor Natuurlijk is de random seek wel 2x zo klein over het algmeeen maar dat is dan ook wel het enige voordeel
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 21:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gewoon op de interne harde schijf van m'n laptop. Ik heb niet zoveel data.
Oud 23-03-2011, 20:57
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Leuk speelgoed. Hoe is je samenstelling van schijven in de server met 5,2TB aan opslagruimte? En maak je gebruik van RAID?
Die vna 3,2TB is eigenlijk een gewone, wat uit de hand gelopen, pc waar Windows op draait, een FTP-servertje en waar via wat scripts automatisch series op worden gedownload en hernoemd etc.

De schijven zijn vooral nog PATA-schijven en draai alles zonder RAID aangezien ik geen zin heb in gedoe of verlies aan schijfruimte. Ga zeer binnenkort wel de oudste PATA-schijven (3x 160GB) eruit faseren dus en daarvoor komt een WD 15EARS (1,5TB) schijf in de plaats.

Verder zitten er nog 1x80GB (PATA, staat het OS op) 1x320GB (PATA), 3x500GB (1x PATA, 2x SATA) en 1x750GB (SATA) (Allemaal WD) in of hangen eraan. Met die upgrade heb ik genoeg SATA-aansluitingen op het nieuwe moederbord en een voeding die krachtig is om alles intern te doen denk ik. Moet even kijken of dat qua warmte ook goed gaat komen allemaal.

Wat ik precies met de oude schijven ga doen weet ik nog niet. Misschien komen die in een oud pc'tje te hangen die ik gebruik voor oude games

De pc met 5,2TB aan schijfruimte was eigenlijk mijn Desktop en voor zover ik hem nog gebruik heeft hij dat doel ook, maar het fungeert vooral als server aangezien ik bijna alles met mijn laptop doe tegenwoordig en films via een andere pc kijk die op mijn tv zit aangesloten.
Sindsdien dient het ding als opslag voor films en enkele series (500GB), draait er ook een FTP-server op en staat de pc natuurlijk verbonden met het netwerk zodat ik er vanaf kan streamen.

Daar zit nu 1x500GB, 3x640GB, 1x750GB en 2x1TB in (of aan via USB). Weer allemaal WD-schijven op de 500GB na, die is van Hitachi. En zelfde als bij de andere server heb ik geen RAID draaien.

Laatst gewijzigd op 23-03-2011 om 21:12.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 08:06
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Hier ook een homeserver. Er zit 8,5TB aan hdd's in. (dit zijn de hdd's van 3 personen bij elkaar op 1 server dus) Deze dient gelijk als dns-server. Hij staat hier in de kelder, dus het blijft daar lekker koel. Alles zit aangesloten op een gigabit netwerk.
Er zit 1,5TB RAID, dit is meer voor de belangrijkere dingen. Films ed download je toch zo weer opnieuw, mocht er wat misgaan, gelukkig nog nooit gebeurd

Laatst gewijzigd op 24-03-2011 om 17:47.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 23:11
Verwijderd
Hitsig hoor, geek chicks
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 23:14
MiBe
MiBe is offline
Tot ze met 30 Overlords je basis binnen komt rijden, gelukkig viel de LAN-verbinding net op tijd weg
Oud 25-03-2011, 00:56
Verwijderd
Ik speel geen RTS
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 01:24
MiBe
MiBe is offline
Ik ook niet, dat was het probleem juist
Oud 25-03-2011, 01:28
Verwijderd
Owned, sir
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 05:46
Lotte^^
Lotte^^ is offline
haha je had nog wel kunnen winnen denk ik met al je superaanvallen
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 06:03
MiBe
MiBe is offline
Nu heb ik die illusie nog ja
Oud 26-03-2011, 17:22
Nocturnal
Nocturnal is offline
Audio, video en overige data staan op interne schijven, in de kast liggen nog wat schijven waar backups op staan en belangrijke documenten voor school ed staan onder andere in dropbox waardoor ze altijd een backup hebben.
Reageren

Regels voor berichten