Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2011, 15:51
Michelle082
Michelle082 is offline
Hoi hoi!

Ik had een klein vraagje...
Morgen moet ik mijn vakkenpakket formulier inleveren alleen ben er nog steeds niet helemaal uit welke vakken ik moet nemen. Ik wil misschien iets in de horeca gaan doen, maar heb ik daar persee duits voor nodig? (Frans kan ik niet kiezen)
Want dan zou ik dui en bio genemen inplaats van gesch en bio.
Ik ben alleen best slecht in duits. Ik sta nu een mager 6je voor duits en voor geschiedenis een 7-8.

Heb ik geschiedenis trouwens nodig als ik iets in de horeca, zorg en welzijn of in de verzorging (van dieren) wil doen?

Alvast bedankt en ik hoop snel iets te horen
Groetjes!

Ik doe Vmbo TL 3e klas

Laatst gewijzigd op 29-03-2011 om 15:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2011, 16:00
lisette--
lisette-- is offline
Citaat:
Hoi hoi!

Ik had een klein vraagje...
Morgen moet ik mijn vakkenpakket formulier inleveren alleen ben er nog steeds niet helemaal uit welke vakken ik moet nemen. Ik wil misschien iets in de horeca gaan doen, maar heb ik daar persee duits voor nodig? (Frans kan ik niet kiezen)
Want dan zou ik dui en bio genemen inplaats van gesch en bio.
Ik ben alleen best slecht in duits. Ik sta nu een mager 6je voor duits en voor geschiedenis een 7-8.

Heb ik geschiedenis trouwens nodig als ik iets in de horeca, zorg en welzijn of in de verzorging (van dieren) wil doen?

Alvast bedankt en ik hoop snel iets te horen
Groetjes!

Ik doe Vmbo TL 3e klas
Als jij later iets in de horeca/zorg en welzijn/verzorging van dieren wil doen heb je daar echt geen geschiedenis voor nodig hoor! Het lijkt me duidelijk dat je sowieso biologie nodig hebt, stel dat je wat met verzorging wil gaan doen. Je moet er wel even rekening mee houden dat geschiedenis toch wel wat meer aandacht vraagt dan duits. Duits is in de bovenbouw voornamelijk teksten, luistertoetsen en volgens mij op het vmbo ook nog af en toe woordjes leren.

Kortom ik zou kiezen voor biologie en duits
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 16:08
Michelle082
Michelle082 is offline
Citaat:
Als jij later iets in de horeca/zorg en welzijn/verzorging van dieren wil doen heb je daar echt geen geschiedenis voor nodig hoor! Het lijkt me duidelijk dat je sowieso biologie nodig hebt, stel dat je wat met verzorging wil gaan doen. Je moet er wel even rekening mee houden dat geschiedenis toch wel wat meer aandacht vraagt dan duits. Duits is in de bovenbouw voornamelijk teksten, luistertoetsen en volgens mij op het vmbo ook nog af en toe woordjes leren.

Kortom ik zou kiezen voor biologie en duits
Oh, heel erg bedankt! Ben er nu een stuk wijzer uit. Duits word h'm!
Ik dacht ookal dat gesch niet noodzakelijk was bij mij, alleen ben ik daar veel beter in dan in duits.

Ik had namelijk via via gehoort dat je duits nodig had in je pakket als je iets met Horeca zou willen gaan doen, daarom zat ik te twijfelen....
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 16:38
lisette--
lisette-- is offline
Citaat:
Ik had namelijk via via gehoort dat je duits nodig had in je pakket als je iets met Horeca zou willen gaan doen, daarom zat ik te twijfelen....
Oké graag gedaan. Ik weet niet veel van opleidingen in de horeca af, maar ik weet zeker dat je meer hebt aan duits!

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 18:34
312
312 is offline
Ik vraag me echt af of je zoveel hebt aan Duits.
Oud 29-03-2011, 18:56
sander26
sander26 is offline
Je hebt meer aan Duits dan aan geschiedenis bij haar interesses.

Sowieso is op mijn niveau geschiedenis bij geen een vervolgopleiding verplicht, zelfs al wil je geschiedenis studeren.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 19:06
312
312 is offline
Citaat:
Je hebt meer aan Duits dan aan geschiedenis bij haar interesses.

Sowieso is op mijn niveau geschiedenis bij geen een vervolgopleiding verplicht, zelfs al wil je geschiedenis studeren.
Ja, misschien iets meer, maar moet je daarvoor je vakkenpakket aanpassen? Ik vraag het mij af. Het Duits dat je nodig hebt voor de horeca is niet zo heel moeilijk en ze kan, in mijn ogen, beter kiezen voor het vak waar ze zeker een voldoende voor haalt: geschiedenis.
Oud 29-03-2011, 21:08
Verwijderd
Duits examen is alleen n leestekst dus dat is best makkelijk
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 21:19
piraat013
piraat013 is offline
2010 examen Duits was pittig norm van 1,6 en nog steeds hadden mensen slechte punt lol
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 18:44
sander26
sander26 is offline
Citaat:
Ja, misschien iets meer, maar moet je daarvoor je vakkenpakket aanpassen? Ik vraag het mij af. Het Duits dat je nodig hebt voor de horeca is niet zo heel moeilijk en ze kan, in mijn ogen, beter kiezen voor het vak waar ze zeker een voldoende voor haalt: geschiedenis.
Daar heb je gelijk in,
zo heb je misschien ook wel meer tijd om voor andere vakken te leren met je examen.
Misschien ook weer niet, heb namelijk geen idee hoeveel tijd het kost om Duits voor te bereiden voor je examen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten