Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2011, 22:23
Diamera
Diamera is offline
Hallo iedereen! Ik vroeg me af of iemand misschien een goede manier weet waarmee ik mijn sandaaltjes een iets donkerdere kleur kan geven. Ik durf het niet uit te proberen zonder advies, omdat ik ban ben ze te ruïneren.

Het zijn sandaaltjes met een hakje van ongeveer 5 cm, en ik heb ze gekocht vanwege het leuke model, alleen zijn ze spierwit en dat staat me eigenlijk niet zo goed. Ik zou ze liever wat crèmekleuriger willen hebben, daarom ben ik op zoek naar een goede manier om ze dus een soort beige-achtig te krijgen zonder ze te verpesten. Het gaat maar om een paar tinten, echt geen heftige verandering.

De kleur moet echter wel egaal zijn, dus niet vlekkerig, want dan zien ze er misschien vies uit, en lang niet zo leuk meer. Ook moet het duurzaam zijn, ik heb graag dat ze gewoon lang mee gaan en niet dat na verloop van tijd hun nieuwe kleur er af is gesleten of dat het toch weer vlekkerig wordt. En natuurlijk moet het geen slechte gevolgen voor mijn huid hebben Belangrijk om te weten is dat ze van leer of nepleer zijn.

Ik zat te denken aan gewoon met schoensmeer bewerken, maar ik vraag me af of dat wel blijft zitten en mooi egaal blijft. Iemand ervaring met schoenen verven, of een goede tip?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2011, 22:24
Diamera
Diamera is offline
Ooh ik heb een plaatje op de site van de winkel gevonden, dit zijn ze:

Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 11:06
Verwijderd
Normaal gaat dat prima met schoensmeer. Ik heb in een schoenwinkel gewerkt en ook wel eens schoenen van kleur moeten veranderen. Wordt ook niet vlekkerig als je het mooi in dunne laagjes en egaal aanbrengt. Wel kan het zijn dan het een beetje slijt, maar dan moet je het gewoon weer wat bijwerken.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 11:51
Diamera
Diamera is offline
Dank je voor je tip! Ik ga het dan toch maar proberen met schoensmeer.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 12:04
Verwijderd
je kunt altijd ff naar een schoenmaker bellen ofzo, of hij nog tips heeft voor bepaalde kwaliteit schoensmeer, die zal er vast wel verstand van hebben...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 13:53
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
het ziet eruit alsof ze van nep leer zijn en dan blijft schoenpoets hoogswaarschijnlijk niet zitten! plus dat de binnenzool wit is en als je die gaat insmeren en je hebt warme voeten zal dat wellicht op je voeten ook afgeven!
zou dus eerst even kijken of de schoentjes dus nep of echt leder zijn (zit meestal een sticker ergens op)

ik zou zeggen gewoon aandoen en een paar sandaaltjes bijkopen in de kleur die je mooi vind
Oud 27-03-2011, 14:20
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
het ziet eruit alsof ze van nep leer zijn en dan blijft schoenpoets hoogswaarschijnlijk niet zitten! plus dat de binnenzool wit is en als je die gaat insmeren en je hebt warme voeten zal dat wellicht op je voeten ook afgeven!
zou dus eerst even kijken of de schoentjes dus nep of echt leder zijn (zit meestal een sticker ergens op)

ik zou zeggen gewoon aandoen en een paar sandaaltjes bijkopen in de kleur die je mooi vind
Oh dat is niet handig nee! Ik heb het nagekeken, en zowel de binnenkant als de buitenkant en de zool zijn volgens de labels in de doos van syntetisch materiaal. En als ik het nou heel lichtjes aanbreng in meerdere laagjes en heel lang laat intrekken, hoe groot schat je dan de kans dat het inderdaad gaat afgeven?

Citaat:
je kunt altijd ff naar een schoenmaker bellen ofzo, of hij nog tips heeft voor bepaalde kwaliteit schoensmeer, die zal er vast wel verstand van hebben...
Dat is ook een goede, ik kan wat ik aan ~LiefEngeltje~ heb gevraagd natuurlijk ook aan de schoenmaker vragen! Misschien heeft die zelfs wel betere opties dan schoensmeer.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 14:33
Verwijderd
Schoensmeer moet je wel goed bijhouden. Je kunt nepleer ook prima verven met een spuitbus verf voor kunststof. Dan wel even de zool en gespjes goed afdekken, anders ziet het er raar uit
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 14:47
Verwijderd
Schoensmeer gaat inderdaad niet helpen bij synthetisch spul, als je ze per se wil verven zou ik ze spuiten
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 15:39
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
schoenpoets is alleen voor echt lederen schoenen dus dat blijft ook gewoon niet zitten op synthetisch materiaal

ik denk niet dat er een optie is die wel pakt op dat materiaal,
athans niet blijvend en zonder afgeven dus gewoon een keer schoentjes bijshoppen en niet te moeilijk doen denk ik
Oud 28-03-2011, 20:51
Diamera
Diamera is offline
Haha okee misschien moet ik het toch maar niet doen dan. Ben bijna jarig dus ik koop er inderdaad wel crèmekleurige bij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten