Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2011, 12:54
halloxd
halloxd is offline
Heeeei
ik heb een klein probleempje ik heb gister antwoorden gestolen van een toets waar ik nu heel erg van baal
Een jongen heeft mij verraden en ik moest eigenlijk vandaag mijn excuses aanbieden aan die lerares maar ik vind het zo eng dat ik tegen mijn ouders zei dat ik ziek was ik ben nu alleen thuis en weet niet wat ik moet doen!

Heeft iemand misschien tips voor me?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2011, 12:59
Naimin
Naimin is offline
Ik zou gewoon naar die lerares gaan. En eventjes alles uitleggen.
Ik snap zoiezo niet waarom je antwoorden zou stelen.

Kijk er kan natuurlijk nog van alles gebeuren als je niet even naar die lerares toe gaat. Misschien bellen ze je ouders wel. En ik heb het idee dat je dat ook niet zo prettig zal vinden. Want dan krijg je je ouders ook nog over je heen.

Ik hoop wel dat je hier wat van hebt geleerd.
Oud 25-03-2011, 13:30
Verwijderd
Hebben ze je ouders niet gebeld? Dat vind ik erg raar, want antwoorden stelen van een toets is vrij ernstig...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 13:34
halloxd
halloxd is offline
nee dat hebben ze inderdaad niet gedaan ik denk omdat ze geen bewijs hadden alleen die ene jongen die mij had verraden later heb ik het ook aan een andere docent verteld en die had de antwoorden in haar postvakje gedaan!
Maar misschien moet dat telefoontje nog komen!!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 22:35
Diamera
Diamera is offline
Aww ik vind het wel goed dat je spijt hebt, ook al is het slecht dat je het hebt gedaan.

En ik denk dat je lerares je excuses zeker zal accepteren als je haar uitlegt hoeveel spijt je wel niet hebt, en als je vertelt dat je het in een opwelling gedaan hebt en er niet zo goed bij nagedacht hebt wat voor gevolgen het zou hebben, en je toen bedacht dat het eigenlijk wel heel ernstig was. En dat het al te laat was om je fout weer goed te maken toen je je realiseerde hoe slecht het wel niet was, en je het toen niet meer durfde te vertellen omdat je je er zo voor schaamt. En dat je het natuurlijk nooit, nooit meer in je hoofd zal halen om het nog eens te doen.

Oftewel, een mooie formulering doet het hem denk ik. En echt niet meer doen he, want ik vind het ook wel fout van je. Uiteindelijk heb je er hoop ik van geleerd.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 08:59
Verwijderd
Eens met Diamera. En inderdaad, toch maar wel je excuses aanbieden, want je kan niet eeuwig schoolziek blijven en hoe langer je wacht, hoe moeilijker het zal worden. Ze is lerares, ze gaat waarschijnlijk al een hele tijd met leerlingen om. Ik denk dat ze het wel begrijpt als je uitlegt en vooral duidelijk maakt dat het je spijt. Succes!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 09:05
Verwijderd
Inderdaad wat hierboven is gezegd. Gewoon je excuses aanbieden hoe lastig het ook is. Het moet toch een keertje gebeuren. En misschien zal je lerares het uiteindelijk wel begrijpen! Ik denk dat ze het sowieso goed van je vindt als je je excuses komt aanbieden.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 09:18
Verwijderd
Zoals als zovelen hebben gezegd: Excuses aanbieden, en niet in een vol klaslokaal ff snel, maar op een rustig moment,liefst voordat je weer les van dr hebt,
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 10:31
piraat013
piraat013 is offline
Schijnheiligen typetjes op het forum zeg !!!!!! Net of jullie nooit hebben gefraudeerd? Tuurlijk wel, maar dat terzijde ik heb het vaak genoeg gedaan ,maar op een gegeven moment gaat de lol er vanaf en voel jij jezelf schuldig in dit geval zou ik het eerlijk tegen de lerares vertellen ,want als leraren iets waarderen is het zeker wel de waarheid vertellen je kan van die 1 afkomen of je krijgt een mildere straf enz.

Hoop dat ik je kon helpen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Schijnheiligen typetjes op het forum zeg !!!!!! Net of jullie nooit hebben gefraudeerd? Tuurlijk wel, maar dat terzijde ik heb het vaak genoeg gedaan ,maar op een gegeven moment gaat de lol er vanaf en voel jij jezelf schuldig in dit geval zou ik het eerlijk tegen de lerares vertellen ,want als leraren iets waarderen is het zeker wel de waarheid vertellen je kan van die 1 afkomen of je krijgt een mildere straf enz.

Hoop dat ik je kon helpen.
Nou, waarschijnlijk heeft het merendeel van het forum nooit antwoorden van een toets meegenomen. Maargoed, verder ben ik het wel met je eens. Als je het eerlijk verteld dan krijg je waarschijnlijk wél een lichtere straf.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 11:17
Verwijderd
Ik neem ze niet mee ik leen ze. Van andere
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 12:00
Verwijderd
@piraat013
Ik geef toe, wij hebben 4 tg3 klassen op school, en wij vertellen elkaar ook heus wel wat je moet weten voor een proefwerk als een andere klas het al heeft gehad, en wij geven ook aan elkaar door wanneer er een onverwachts so komt, maar dat is iets anders als de antwoorden stelen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten