Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2011, 16:53
Tim11
Tim11 is offline
Hoi,

Ik ben 11 keer te laat geweest en moet nu bij buro halt komen , zijn er regels bij zoveel te te laat komen krijg je een gesprek met school en zoveel keer moet je daar komen enz enz. , wij kregen bij 9 keer te laat een brief van de leerplicht amtenaar en moest toen ook al na buro halt , krijgen de ouders van te voren geen melding ze vinden niet goed dat ik zovaak te laat ben geweest maar vinden het nog minder dat school nooit iets heeft laten weten aan hun.

Zijn er landelijke regels voor spijbelen of ??
Weet iemand die te staan , waar een school aan moet voldoen , en welke waarschuwingen je moet krijgen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2011, 18:32
Verwijderd
Een school moet inderdaad bijhouden hoe vaak een leerling te laat komt. Komt hij 9x in een schooljaar te laat, dan wordt hij verwezen naar bureau Halt.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 23:34
Spoonie
Spoonie is offline
Ga je nu daarop regeln**ken, je bent gewoon een enorme knuppel dat je al zo vaak te laat bent gekomen. Succes met prikken, dat je er wat van leert......
Oud 24-03-2011, 07:28
Verwijderd
deze regel heb ik nog nooit van gehoord, n kind dat vorig jaar bij me in de klas zat kwam zowat iedere dag te laat, en een jongen die nu in mn klas zit ook vaak 1 of 2 keer per week wel....
t zou best kunnen dat ie bestaat maar dan lapt mn school m toch echt aan zn laars...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 08:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
deze regel heb ik nog nooit van gehoord, n kind dat vorig jaar bij me in de klas zat kwam zowat iedere dag te laat, en een jongen die nu in mn klas zit ook vaak 1 of 2 keer per week wel....
t zou best kunnen dat ie bestaat maar dan lapt mn school m toch echt aan zn laars...
Ik vermoed dan ook dat 'te laat' bij de TS betekend 'die dag niet op komen dagen', of minstens dat hij een deel van de lessen heeft gespijbeld.

Mijn voormalige middelbare school liet je na één keer al een half uur eerder te laat komen (alles meer dan 5 minuten, en soms ook minder) bij wijze van straf een half uur voor begin van de lessen op school komen.

Een les missen resulteerde in straf in de vorm van opruimcorvee, en als dat nog vaker gebeurde kreeg je toch al gauw de afdelingsleider over je heen, die vrij rap aan de telefoon hing bij ouders als hij niet het idee had dat een gesprek met de leerling veel uithaalde. Als iemand in korte tijd elf hele of halve dagen mist snap ik best dat de school de officiële instanties er tegenaan gooit.
Oud 02-04-2011, 12:32
kassamiep90
kassamiep90 is offline
Nou als dat echt zo zou zijn dan begrijp ik niet waarom ik nog nooit iets van Buro Halt heb gehoord Toen ik 3 jaar geleden op de middelbare school zat kwam ik dagelijks te laat. (verslapen enzo )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten