Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2011, 20:19
June bug
June bug is offline
Hoi,

Sinds een tijdje ontvangen wij, bewoners van een studentenhuis, brieven van ABN-AMRO geadresseerd aan een meisje dat hier al zo'n vier jaar niet meer woont en ook niet meer bij de gemeente staat ingeschreven op dit adres. Omdat de brieven bleven komen, ook na ze retour afzender gestuurd te hebben met daarbij dat ze verhuisd is, hebben we er één opengemaakt en blijkt dat ze geld verschuldigd is. Na een tijdje kwam er ook een brief van een incassobureau, afijn, oud-huisgenootje ingelicht, volgens haar is het benodigde bedrag nu betaald maar gisteren kwam er weer een brief van ABN-AMRO.

Mijn vraag: Moeten wij ons als bewoners van het studentenhuis zorgen maken over een deurwaarder, terwijl deze persoon hier officieel niet meer woont en niet meer staat ingeschreven?

Alvast bedankt voor de reacties.
Oud 27-03-2011, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Hoi,

Sinds een tijdje ontvangen wij, bewoners van een studentenhuis, brieven van ABN-AMRO geadresseerd aan een meisje dat hier al zo'n vier jaar niet meer woont en ook niet meer bij de gemeente staat ingeschreven op dit adres. Omdat de brieven bleven komen, ook na ze retour afzender gestuurd te hebben met daarbij dat ze verhuisd is, hebben we er één opengemaakt en blijkt dat ze geld verschuldigd is. Na een tijdje kwam er ook een brief van een incassobureau, afijn, oud-huisgenootje ingelicht, volgens haar is het benodigde bedrag nu betaald maar gisteren kwam er weer een brief van ABN-AMRO.

Mijn vraag: Moeten wij ons als bewoners van het studentenhuis zorgen maken over een deurwaarder, terwijl deze persoon hier officieel niet meer woont en niet meer staat ingeschreven?

Alvast bedankt voor de reacties.
Nee, een gerechtsdeurwaarder komt enkel na een uitspraak van de rechter. Die uitspraak komt pas na een procedure. Bij de dagvaarding zullen ze erachter komen dat je huisgenoot er niet meer woont.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 20:26
June bug
June bug is offline
Bedankt voor je snelle reactie!

Ok, dus als ik het goed begrijp hoeven we ons geen zorgen te maken dat ze straks onze spullen komen meenemen (om maar even een worst case scenario te schetsen ) omdat de betreffende oud-huisgenoot hier niet meer staat ingeschreven?
Oud 27-03-2011, 21:05
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Je hoeft je idd geen zorgen te maken.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 21:09
Martiño
Martiño is offline
Gewoon alle brieven retour afzender sturen, jullie adres doorstrepen en geadresseerde onbekend erop schrijven, dan houdt het vanzelf op. Dan weten de schuldeisers ook dat persoon daar niet meer woont.
Oud 27-03-2011, 21:18
June bug
June bug is offline
Citaat:
Gewoon alle brieven retour afzender sturen, jullie adres doorstrepen en geadresseerde onbekend erop schrijven, dan houdt het vanzelf op. Dan weten de schuldeisers ook dat persoon daar niet meer woont.
Ja zoals ik al schreef hebben we dat ook met ongeveer 6 of 7 brieven gedaan, (allemaal ABN-AMRO brieven) toch bleven ze komen. Wordt wel een beetje irritant na een tijdje.
Maar ik weet voldoende, bedankt allemaal!
Oud 28-03-2011, 08:30
Adore
Adore is offline
Banken controleren niet altijd de adresgegevens van hun klanten, als zij haar adres nooit heeft gewijzigd bij de bank, zullen ze de correspondentie eerst naar dat adres sturen.
Het beste is, of ze nu al alles betaald heeft of niet, dat ze haar juiste adres doorgeeft bij de bank.

Zelfs al zou ze er nog wonen, zijn jullie als huisgenoten niet verantwoordelijk voor elkaars schulden. Je hebt geen verbintenis met elkaar en ieder heeft een eigen huurcontract. Daarnaast worden algemene zaken in het huis doorgaans niet meegenomen, omdat die niet alleen de schuldenaar toebehoren.
Nu zij weg is heb je je sowieso geen zorgen te maken, de procedure is beschreven. Bovendien mag er helemaal niet zomaar van anderen gevorderd worden.

Je mag alleen andermans post niet lezen, ik zou de brieven dus ook gewoon gesloten retour sturen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 14:15
Verwijderd
@Adore,
maar aan de andere kant is het ook wel weer begrijpelijk dat ze andermans post lezen in dit geval
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 17:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ok, dus als ik het goed begrijp hoeven we ons geen zorgen te maken dat ze straks onze spullen komen meenemen (om maar even een worst case scenario te schetsen ) omdat de betreffende oud-huisgenoot hier niet meer staat ingeschreven?
Het komt voor dat ze aan de deur komen nadat er een betalingsvonnis is, hetzij vanwege communicatieproblemen, hetzij omdat ze hardleers zijn.

Maar dat veranderd niets aan het feit dat ze daar geen recht op hebben en dus ook niet kunnen doen. Meestal is dat gewoon druk zetten op mensen die de schuldenaar makkelijker kunnen achterhalen dan jij omdat ze hem kennen of familie zijn. Een beetje show in de hoop dat er opeens een nieuw adres of de schuldenaar zelf boven komt drijven.

Niet dat dat vaak gebeurd, we praten dan echt over enkelingen.
Oud 31-03-2011, 13:28
Adore
Adore is offline
Citaat:
@Adore,
maar aan de andere kant is het ook wel weer begrijpelijk dat ze andermans post lezen in dit geval
Nee natuurlijk niet.