Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor je snelle reactie!
Ok, dus als ik het goed begrijp hoeven we ons geen zorgen te maken dat ze straks onze spullen komen meenemen (om maar even een worst case scenario te schetsen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar ik weet voldoende, bedankt allemaal!
|
Banken controleren niet altijd de adresgegevens van hun klanten, als zij haar adres nooit heeft gewijzigd bij de bank, zullen ze de correspondentie eerst naar dat adres sturen.
Het beste is, of ze nu al alles betaald heeft of niet, dat ze haar juiste adres doorgeeft bij de bank. Zelfs al zou ze er nog wonen, zijn jullie als huisgenoten niet verantwoordelijk voor elkaars schulden. Je hebt geen verbintenis met elkaar en ieder heeft een eigen huurcontract. Daarnaast worden algemene zaken in het huis doorgaans niet meegenomen, omdat die niet alleen de schuldenaar toebehoren. Nu zij weg is heb je je sowieso geen zorgen te maken, de procedure is beschreven. Bovendien mag er helemaal niet zomaar van anderen gevorderd worden. Je mag alleen andermans post niet lezen, ik zou de brieven dus ook gewoon gesloten retour sturen. |
![]() |
||
Citaat:
Maar dat veranderd niets aan het feit dat ze daar geen recht op hebben en dus ook niet kunnen doen. Meestal is dat gewoon druk zetten op mensen die de schuldenaar makkelijker kunnen achterhalen dan jij omdat ze hem kennen of familie zijn. Een beetje show in de hoop dat er opeens een nieuw adres of de schuldenaar zelf boven komt drijven. Niet dat dat vaak gebeurd, we praten dan echt over enkelingen.
||
Citaat:
Je mag geen post van anderen lezen, ook al heb je toevallig hetzelfde adres gedeeld. Je bent de persoon aan wie de post is geadresseerd niet, dus mocht er -in het ergste geval- ineens een deurwaarder staan, heb je het keiharde bewijs dat ze niks bij je te zoeken hebben. Ik heb zelf ook te maken gehad met huisgenoten die mijn post openden 'want dat is ook in ons belang', achterlijk. Helemaal niet. Als je twijfelt over de inhoud, stuur het dan gewoon retour dat de afzender is verhuisd (met eventueel het nieuwe adres). Of neem contact op met de oud-huisgenoot en zeg dat er post ligt en hoe je dat wil afhandelen. De situatie wordt inhoudelijk echt totaal niet anders als je weet wat de inhoud van de post is. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|