Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2011, 18:40
CrazyMinded
CrazyMinded is offline
hey allemaal, ik heb een probleempje en ik dacht dat mensen hier misschien hulp konden bieden:

ik heb een vriendin en het gaat goed tussen ons, we houden van elkaar en we hebben al 4 maanden. Het enige probleem is haar moeder (haar ouders zijn gescheiden) zij weet namelijk niet van ons(, mijn ouders wel en ze vinden het goed maar zijn toch nieuwsgierig naar haar ouders) haar moeder vind het waarschijnlijk niet goed, ze is namelijk 13(, 14 in april) en haar moeder heeft het liefst dat ze een vriendje heeft die in dezelfde stad woont en maar 2 jaar ouder mag zijn en ik voldoe aan beiden dingen niet daarom houden we het geheim voor haar moeder omdat we bang zijn dat ze onze relatie zal verbieden. Maar ze moet het toch een keer vertellen want we moeten telkens alles geheim afspreken enzo en dat is best lastig en ik wil toch graag gewoon naar haar verjaardag kunnen in april. Misschien heeft iemand hier ideeën hoe ze het kan vertellen en hoe ik haar kan helpen. ik hou echt super veel van haar en wil haar niet kwijt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2011, 21:03
Verwijderd
Ziet ze haar vader ook nog??
Mss is t makkelijker af te spreken bij hem...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 21:17
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik denk niet dat de wijze waarop je dat vertelt veel verschil gaat maken.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 22:42
Akhlys
Akhlys is offline
Als jullie beiden haar moeder duidelijk kunnen maken dat jullie echt van elkaar houden, zie ik niet in waarom haar moeder er een probleem mee zou hebben dat jullie bij elkaar zijn. Ik neem aan dat zij ook gewoon het beste voor haar dochter wilt. Ga het gesprek sowieso met z'n 2en aan en wat bij mij altijd werkte is het zo vertellen dat ze er eigenlijk toch niet meer omheen kan. Zo van: Wij hebben een relatie en we willen het echt doorzetten, want we houden heel erg veel van elkaar. Op die manier kan haar moeder nog wel bezwaar hebben, maar zal ze misschien ook merken dat ze er toch vrij weinig aan kan doen.
Oud 22-03-2011, 00:10
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
zie ik niet in waarom haar moeder er een probleem mee zou hebben dat jullie bij elkaar zijn.
Ik wel. Het gaat hier om een meisje van 13 en een jongen van 17. Toevallig is mijn zusje 13 en ik weet donders goed hoe mijn ouders zouden reageren als zij met iemand van 17 thuiskomt. Buiten mijn ouders heeft hij dan ook een probleem met mij. Iemand van 14 prima, iemand van 15 mwa, kan nog net. Maar zodra hij ouder is houdt het echt op.
Oud 22-03-2011, 08:28
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Misschien kan je gewoon afspreken bij haar thuis als gewone vriend. Als die moeder jou blijkt te mogen, kan je het dan vertellen. en als ze niet naar je leeftijd vraagt, ook niet zeggen. Als ze er pas achterkomt als ze jou al kent, is het denk ik een minder grote schok

Ik denk dat 13 en 17 opzich wel kan gaan, ligt echt aan de personen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 16:44
CrazyMinded
CrazyMinded is offline
Citaat:
Ziet ze haar vader ook nog??
Mss is t makkelijker af te spreken bij hem...
ze komt niet zo vaak bij haar vader.
Oud 23-03-2011, 21:50
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je zegt dat haar moeder 'het liefst' een jongen die niet veel ouder en dichtbijwonend is heeft. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze jou niet zullen accepteren. Dit is voor jullie natuurlijk wel beter te beoordelen dan voor ons, maar nouja. Je kunt het niet voor eeuwig verborgen houden en 4 maanden is al lang genoeg. Misschien dat je eens bij haar langs moet gaan en haar moeder ontmoeten en niet meteen zeggen dat je haar vriendje bent. Als ze eerst een beetje een oké indruk van je heeft dan is het minder makkelijk om iets te verbieden als ouder.
Oud 03-04-2011, 18:54
CrazyMinded
CrazyMinded is offline
het maakt niet meer uit, het is uit
Oud 03-04-2011, 20:32
honkballertje
honkballertje is offline
Ouch.
iig succes met er weer overheen komen.
(en om dan nog iets met de tekst onder je post ("wees positief ^^") te doen. Nu hoef je ook geen zorgen meer te maken over hoe je het haar ouders gaat vertellen )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten