Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2011, 07:44
Eva_Eva
Voor M&O moet ik een vraag beantwoorden waar ik echt niet uitkom. Ik heb al veel op internet gezocht maar zonder resultaat.

Weet iemand waar Nederlandse aandelen terug te vinden zijn van ondernemingen die niet aan de AEX genoteerd zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2011, 08:00
Stff
Stff is offline
Elk bedrijf in Nederland dat de rechtsvorm van een BV of NV heeft, heeft aandelen. Een BV is nooit aan een beurs genoteerd, een NV kan aan een beurs genoteerd zijn.

Voor bedrijven die niet beursgenoteerd zijn kun je de aandelen en eigendomsverhoudingen terug vinden in de notariële stukken van de BV of NV, het aandeelhouders register van der BV of NV en in het handelsregister van de Kamer van Koophandel
Oud 29-04-2011, 14:26
the economist
the economist is offline
Klopt helemaal wat Stff zegt (as always). Maar ik ken de achtergrond van eva niet, en misschien is de vraag nog gemakkelijker:
Er zijn ook Nederlandse aandelen terug te vinden op de AMX, de midcapindex. De 25 grootste (beter:meest verhandelde) bedrijven zitten op de AEX, = zeg maar de eredivsie. Daarnaast is er nog de juplier league, de eerste divisie, dit is de midcapindex. (AMX) ook weer 25 bedrijven-NV's. Verder zijn er nog kleinere fondsen.
in bijv de krant zie je eerst de AEX staan, daaronder de AMX en dan 'de rest' .
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 16:25
Eva_Eva
Heel erg bedankt voor de antwoorden, hier kan ik zeker wat mee!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten