Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2011, 18:30
gothboy
gothboy is offline
ik heb vandaag ruzie gehad met mijn ouders over mijn eetgedrag...
ze zeggen dat ik te weinig eet...
das is ook zo maar ik weet nie wa ik moet terug zegge
ik eet ongeveer 1-2 boterhammen per dag

Laatst gewijzigd op 12-05-2011 om 18:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2011, 18:52
Annett
Annett is offline
Ik denk dat ze zich zorgen over je maken,

maar, waarom eet je dan niet zo veel? :'O
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 20:04
gothboy
gothboy is offline
ik weet nie... nie echt nodig...
Oud 12-05-2011, 20:14
Gary Brown
Gary Brown is offline
Probeer eens een banaan.
Oud 12-05-2011, 20:39
Scholier
Scholier is offline
Probeer 's morgens sowieso 1 boterham te eten, en doe er bijvoorbeeld een cracker of beschuit bij.
Probeer 's middags 2/3 boterhammen te eten. Doe anders een keer wat anders, bolletjes/stokbrood/beschuit/enz..
Probeer 's avonds goed te eten!

Om te laten zien dat je wel veel wil eten: Je kunt beter een banaan (Gary Brown) of ander fruit eten dan snoep/koek/enz..

En wat je kunt zeggen: Ik probeer zoveel mogelijk te eten, maar ik lust ECHT niet meer hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 06:30
MiBe
MiBe is offline
Nou, 's ochtends eet ik ook nooit hoor, krijg dan geen hap door mijn keel.
Oud 13-05-2011, 07:06
Verwijderd
Eet je alleen maar 1-2 boterhammen per dag, voor de rest niks? En waarom eet je niet? Heb je geen eetlust of is het iets anders, want je hebt wel eten nodig. Ook al zeg je dat je het niet nodig hebt.
Als je 's ochtends niet makkelijk eet kan je misschien eens iets anders proberen dan een boterham. Brinta, yoghurt, muesli, cornflakes etc. 's Middags kan je dan misschien wel een paar boterhammen eten. En tussendoor fruit, als je dat nu nog niet eet, en 's avonds gewoon mee eten met je ouders. Dan heb je al meer gegeten dan dat je nu doet, en dat is goed.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 08:48
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
yoghurt en muesli zijn inderdaad hele gezonde maar ook 'vullende' dingen om te eten,
krentenbollen zijn ook niet ongezond
of anders probeer een 1,5 boterham te eten sochtends, of eventueel ontbijtkoek erbij ofzo?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 10:11
Verwijderd
Heb je ook echt geen honger, gothboy? Of is het iets anders? Twee boterhammen op een dag is wel érg weinig, dus ik vind het niet gek dat je ouders daar wat van zeggen, ze maken zich waarschijnlijk zorgen. Misschien kun je proberen iets te vinden wat je wel kan eten, zodat je iig wat meer eet? 's Ochtends wat kwark of yoghurt met fruit of muesli (of allebei) kan bijvoorbeeld makkelijker te eten zijn dan brood, of misschien vind jij cornflakes lekkerder. Of drinkontbijt, ook erg handig. Ik kreeg een paar jaar geleden ook echt geen hap door m'n keel 's ochtends, maar als ik niets at, werd ik ook juist misselijk. begonnen met drinkontbijt, dat ging prima! Toen cornflakes (nog steeds vrij makkelijk weg te werken want vrij vochtig) en nu eet ik eigenlijk altijd kwark met fruit en muesli, maar ik kan ook boterhammen eten. Dat kon ik eerst dus écht niet wegkrijgen.
's Middags kun je inderdaad ook andere dingen proberen dan boterhammen, bijvoorbeeld broodjes die je lekker vind. Krentebollen, harde broodjes met kaas, broodje gezond...
Maar als je écht niets naar binnen krijgt, kun je misschien beter naar de huisarts gaan; ik heb er geen verstand van, maar als je max 2 boterhammen per dag op krijgt, is dat niet gezond en kan de huisarts misschien beter helpen.

Citaat:
Dat jij ook niets eet 's ochtends, wil niet zeggen dat het gezond is
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 22:00
MiBe
MiBe is offline
Dat beweer ik ook niet
Oud 18-05-2011, 18:33
nerveus
nerveus is offline
Zijn die 2 boterhammen wat je de hele dag door eet? Of heb je nog meer maaltijden? Als je niks anders dan 2 boterhammen eet, snap ik wel dat je ouders zo reageren. Ze willen dat je goed eet omdat je nog in de groei bent
Oud 20-05-2011, 18:35
Geriananas
Geriananas is offline
Citaat:
Dat had ik ook tot mijn 17e! Toen drongen mensen erop aan dat ik toch ging eten, 's ochtends (en overdag). Ik at eerst de hele dag niks tot het avondeten, ik had gewoon nooit honger. Nu eet ik 's ochtends yoghurt of kwark, en op school een/twee broodjes en avondeten. Ik voel me veel gezonder dan eerst.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2011, 23:55
MiBe
MiBe is offline
Ik voel me nu ook prima
Oud 21-05-2011, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Ik voel me nu ook prima
Ja, dus? Ik snap je punt niet 'Ik ontbijt 's ochtends niet en voel me prima!'... Dus...?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 11:44
MiBe
MiBe is offline
Ontbijten is zeer zeker niet noodzakelijk om je goed te voelen.
Oud 21-05-2011, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Ontbijten is zeer zeker niet noodzakelijk om je goed te voelen.
Dat je je zonder ontbijt goed voelt, wil niet zeggen dat je je met ontbijt niet nog beter kan voelen En mja, ontbijten is gewoon gezonder, dus ik zou er altijd wel moeite voor doen het toch aan te leren. Ik heb ook lang niet ontbeten, maar toen ik eenmaal ging ontbijten, was ik 's ochtends gewoon meteen energieker en voelde ik me gewoon fijner.

Laatst gewijzigd op 21-05-2011 om 11:56.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 12:24
MiBe
MiBe is offline
Ik heb het ook een tijdje geprobeerd om iedere te ontbijten maar bij mij maakte het geen verschil, behalve dan dat ik het alles behalve makkelijk door mijn keel kreeg 's ochtends. Ik was niet echt energieker en voelde me eigenlijk hetzelfde als anders. Ik eet liever 's ochtends niets en dan om een uur of 11 een ontbijtkoek-reep, werkt prima voor mij. Let op, ik zeg dus niet dat de TS zich er niet beter door zou voelen, het is altijd het proberen waard.
Oud 22-05-2011, 18:06
Rivka
Rivka is offline
Ga anders eens naar de site van het Voedingscentrum. Die hebben vast wel een idee van een gezond menu voor jou. Schijf van Vijf en alles
Reageren

Regels voor berichten