Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2009, 10:29
ej
ej is offline
Ik vraag me af of er wel (passend) werk te vinden na de pedagogiek opleiding ?!
Wie heeft enig idee/ervaring ?
Twijfel heel erg of ik aan de opleiding moet starten !?
ejhttp://forum.scholieren.com/images/smilies/confused.gif
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2009, 18:21
Neko*
Neko* is offline
Ik heb het topic verplaatst naar Studiekeuze, ik denk dat het hier beter past. En misschien kan je je openingspost iets toelichten?
Oud 27-05-2009, 21:44
Balance
Balance is offline
Heb je het over HBO Pedagogiek of over WO pedagogische wetenschappen?

Ikzelf heb WO pw gedaan en het is behoorlijk lastig om daarna een baan te vinden. Overal waar je kijkt zoeken ze iemand met een GZ-opleiding (een aanvullende opleiding die je niet zomaar kan doen). Beginnende pedagogen zit men niet bepaald op te wachten en je kan veel afwijzingen verwachten bij sollicitaties. Ondanks dat studeerde ik in september af en had ik in december mijn eerste tijdelijke aanstelling. In februari mijn tweede en vanaf 1 juni een vaste aanstelling. Met wilskracht, hard werken en wat mazzel kan het dus prima.

Een vriendin van mij heeft HBO pedagogiek gedaan en werd door haar stage instelling gevraagd te blijven. Bij het bedrijf waar zij werkt hebben ze redelijk wat vacatures voor hbo pedagogen. Wel zijn ze er kritisch, je moet wel goed zijn. Ik kan dus niet zo goed zeggen hoe groot haar kans zou zijn geweest als ze haar niet al als stagiaire hadden gezien. Maar ik heb wel de indruk verkregen dat je daar een stuk makkelijker een baan vindt als iets als jeugdzorg je aan spreekt.
Oud 28-05-2009, 12:59
Hawahaai
Hawahaai is offline
Je kunt met HBO Pedagogiek in een breed veld aan het werk. Afhankelijk van je voorkeuren voor bepaalde sectoren is het lastiger of makkelijker om een baan te vinden.
Ik zou me in ieder geval niet door deze vooruitzichten laten tegenhouden om HBO Pedagogiek te gaan studeren.

WO Pedagogische Wetenschappen is lastiger... Zoals Balance al zei, zijn beginnende pedagogen niet zo gewild en willen ze voor HBO-functies liever iemand met een HBO-diploma, want die heeft door stages vaak meer praktijkervaring.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 16:47
appelhapje
appelhapje is offline
Ja, ik zit er dus ook aan te denken om HBO pedagogiek te gaan studeren maar ik twijfel ook heel erg!
een vriendin zei inderdaad dat het moeilijk is om dan werk te vinden..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 06:50
Verwijderd
tja, wat is moeilijk? De keus in het werkveld is wat beperkter dan met bv. SPH of MWD, omdat je in principe altijd met kinderen/jongeren en/of opvoeders werkt...hoewel de (verstandelijk) gehandicaptenzorg ook prima kan. En bij vacatures solliciteren vaak ook mensen die bv. SPH of MWD (of universiteit pedagogische wetenschappen) hebben gedaan. Maar gelukkig zijn er ook redelijk wat vacatures.

Maar het is absoluut niet onmogelijk om aan een baan te komen. Ik heb zelf hbo pedagogiek en vervolgens universiteit (onderwijskunde) en ik ben na mijn afstuderen in de jeugdhulpverlening gaan werken. Bevalt tot nog toe erg goed.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 16:02
Feminem
Feminem is offline
Ik ben op een punt gekomen waarbij ik het echt allemaal niet meer weet.
Mij lijkt Pedagogiek ook erg interessant. Ontwikkeling van het kind, maar vooral gedrag- en leer problemen. Ik heb 1.5 jaar de Pabo gedaan, daar ben ik dus nu mee gestopt. Heb wel mijn P van de Pabo. De laatste tijd zit ik naar Universitaire opleidingen te kijken. Alleen weet ik niet of ik dit 'aan kan'.
Zoiets als Pedagogische wetenschappen spreekt mij aan, later als Orthopedagoog kunnen werken lijkt mij echt mooi om te doen.

Natuurlijk zit er verschil tussen HBO en WO. Maar is het te doen, voor iemand die alleen een P heeft gehaald op HBO niveau? En wordt ik überhaupt toegelaten?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten