Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2011, 13:02
Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Ik vind voorspel erg belangrijk, maar de meisjes die ik heb gehad niet. Ik vind het leuk om eerst te masseren, plagen, kusjes geven, zachtjes te strelen en zoenen. Ik word hier opgewonden van, maar de meisjes die ik heb gehad niet.
Hebben alle meisjes dit??? HELP!!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2011, 13:30
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2011, 15:36
Verwijderd
dan heb je dus het verkeerde mokkeltje aan de haak geslagen.
je kunt ze moeilijk tot voorspel dwingen. En geef toe, meteen er lekker op los hakken is ook best aardig, toch?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:13
Verwijderd
Nee, niet iedereen is zo.Ik vind voorspel ook belangrijk, zonder voorspel geen seks, zou ik bijna zeggen. Maar iedereen heeft wel eens een bui waarin hij/zij gewoon achterlijk hard wil neuken en dan is voorspel overbodig.

Daarnaast is voorspel voor iedereen anders. De een vind het al voorspel als er vijf minuten gezoend word, bij de ander is voorspel pas voorspel als er ruim drie kwartier word uitgetrokken voor strelen, zoenen, aaien, kusjes, vingeren, aftrekken. Ik zou er heel kriegelig van worden als mijn vriend elke keer met heel lief en aardig en zacht voorspel voorspel zou beginnen. Maar ik zou er ook niet goed van worden als hij me twee keer zoent en denkt 'Zo, en nu neuken.' Persoonsgebonden en beetje aanvoelen/aftasten waar de ander behoefte aan heeft en hoe dat bij jou behoeftes past dus.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 14:26
Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Dank jullie wel voor de uiteenlopende antwoorden. En natuurlijk is het niet zo dat ik ELKE dag een uur voorspel wil hebben, maar zo nu en dan een keer lekker uitgebreid vind ik heerlijk. Ik kan erg goed masseren, al zeg ik het zelf. Ik heb thuis zelfs een massagebank staan, maar nog niet echt een vriendin gehad die er lekker een uur of 2 op wilde om overheerlijk verwend te worden.
Wat niet is kan komen, ik ben nu vrijgezel en heb nix, dus wat had ik eigenlijk te klagen in de eerste instantie, hahaha.
Zonder gekheid, uiteraard is het voor iedereen anders, maar ik ben benieuwd hoe anderen voorspel zien, misschien kunnen we kunnen een mooie discussie starten?

Secret agent, Sann, en Louis... BEDANKT!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 14:54
Rationeel
Rationeel is offline
2 uur op een massagebank moeten liggen is geen voorspel meer hoor
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 17:16
PerfectWay
PerfectWay is offline
Sommige mensen houden er van, en sommige niet, verschild ook wanneer.
Maar niet elk meisje is zo hoor.

Voorspel is weldegelijk van belang in een seksrelatie, maar het hoeft niet altijd het zelfde te zijn, kan soms 20 min zijn, 5 min, of soms gewoon helemaal niet. Ligt ook aan de situatie^^.
Oud 01-03-2011, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Dank jullie wel voor de uiteenlopende antwoorden. En natuurlijk is het niet zo dat ik ELKE dag een uur voorspel wil hebben, maar zo nu en dan een keer lekker uitgebreid vind ik heerlijk. Ik kan erg goed masseren, al zeg ik het zelf. Ik heb thuis zelfs een massagebank staan, maar nog niet echt een vriendin gehad die er lekker een uur of 2 op wilde om overheerlijk verwend te worden.
Wat niet is kan komen, ik ben nu vrijgezel en heb nix, dus wat had ik eigenlijk te klagen in de eerste instantie, hahaha.
Zonder gekheid, uiteraard is het voor iedereen anders, maar ik ben benieuwd hoe anderen voorspel zien, misschien kunnen we kunnen een mooie discussie starten?

Secret agent, Sann, en Louis... BEDANKT!
Als er geen seks op volgt, wil ik ook wel zo 2 uur op je massagebank liggen hoor
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Als er geen seks op volgt, wil ik ook wel zo 2 uur op je massagebank liggen hoor
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad en dan als een roosje de klok rond slapen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 07:40
Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Maar serieus, mocht je echt een massage willen? Dan zou ik best een afspraak willen plannen, stuur maar een bericht. Ik masseer met regelmaat, omdat ik het erg leuk vind om te doen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 10:17
olha1
olha1 is offline
Citaat:
Maar serieus, mocht je echt een massage willen? Dan zou ik best een afspraak willen plannen, stuur maar een bericht. Ik masseer met regelmaat, omdat ik het erg leuk vind om te doen.
hier is een topic waar iedereen wat aan heeft niet alleen de ts

ot: het verschilt idd maar ikzefl heb het liefst gewoon 20 minuten voorspel of een kwartier maar afentoe een uurtje of anderhalf is ook wel goed
Oud 03-03-2011, 13:57
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Held .
OT: Zoals al eerder aangegeven zijn niet alle meisjes zo. Hopelijk sla je de volgende keer een meisje aan de haak die wel van een lang voorspel houdt
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 16:18
Verwijderd
Nou, ik zit zo vol knopen in mijn nek en schouders, dat ik me aanbevolen hou voor een massage. Of mogen jongens niet ?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 16:25
Em.
Em. is offline
Jongens, dit topic gaat niet over massage, maar over voorspel. Of jullie dat alsjeblieft ook zo willen houden.
Oud 03-03-2011, 16:46
olha1
olha1 is offline
maar de ts stelde het zelf voor :$
Oud 03-03-2011, 22:32
Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Iedereen is welkom
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 22:33
Gieltjuh
Gieltjuh is offline
oeps Niet iedereen is welkom voor het voorspel
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 22:53
olha1
olha1 is offline
haha, leuke fout 'iedereen is welkom' een beetje gore gedachte maar oke xD
Oud 05-03-2011, 13:26
Em.
Em. is offline
Ontopic blijven dus. Als je het per se ergens anders over wilt hebben kun je altijd nog pm/pb-en of een nieuw topic openen.
Oud 05-03-2011, 13:30
olha1
olha1 is offline
het is zoiezo algemeen bekend dat vrouwen meer van voorspel houden dan mannen
bron
Oud 05-03-2011, 13:50
Em.
Em. is offline
Nou ja, ik zou eerder zeggen dat vrouwen minder met de penetratie zelf hebben. Uit mijn hoofd komt 70% van de vrouwen niet klaar van penetratie alleen, dus moeten zij het vaak van het voorspel hebben. In tegendeel tot mannen dus?
Oud 05-03-2011, 15:54
Rationeel
Rationeel is offline
nee, dan moeten ze het hebben van stimulatie van de clitoris. niet van voorspel.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 19:42
arPos
arPos is offline
de meeste meiden willen gewoon goed geneukt worden, en geef ze eens ongelijk.

Dat softe vanilleseks gezeik heeft zijn beste tijd wel gehad.

Citaat:
Nou ja, ik zou eerder zeggen dat vrouwen minder met de penetratie zelf hebben.
Penetratie is te variëren maar goed klopt.
Citaat:
Uit mijn hoofd komt 70% van de vrouwen niet klaar van penetratie alleen, dus moeten zij het vaak van het voorspel hebben.
Nee van stimulans van andere erogene zones dan de binnenkant van de uterus.

als je bv. een waardeloze beffer bent kan dat voorspel gerust 3 uur duren zonder resultaat.
Oud 07-03-2011, 19:43
Verwijderd
Citaat:
de meeste meiden willen gewoon goed geneukt worden, en geef ze eens ongelijk.

Dat softe vanilleseks gezeik heeft zijn beste tijd wel gehad.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 09:45
xxxpetersxxx
xxxpetersxxx is offline
tja, soms lekker een uur voorspel, andere keer een tongzoen en dr op los gaan

oh, over die penetratie... vrouwen komen dan iid bijna niet klaar!
Mn vriend is het bij mij bijna gelukt... (moest stil zijn, anders werden zn broer en moeder wakker... das ook een beetje lullig als die je horen:$) dus toen maar niet...
Oud 09-03-2011, 18:18
Sfyy_
Sfyy_ is offline
ik vind dat ook leuk
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 16:26
Mimuna
Mimuna is offline
Als je meisje niet van voorspel houdt dan scheelt dr toch wat aan.
Ik vind voorspel juist veel veeeeel belangrijker en leuker dan de daad zelf.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Als je meisje niet van voorspel houdt dan scheelt dr toch wat aan.
Ik vind voorspel juist veel veeeeel belangrijker en leuker dan de daad zelf.
Waar slaat dit nou op? Ik zou er helemaal kriegel van worden als er iedere keer dat ik seks heb een uur lang voorspel moet zijn. Ik houd helemaal niet van dat lieve, zachte gedoe en soms wil je nu eenmaal gewoon geneukt worden.

Blijkbaar scheelt er wat aan mij.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 16:43
Verwijderd
^oh, maar dan ben jij niet de enige aan wie iets niet mankeert. Ik wil soms ook gewoon geneukt worden, zonder voorspel. Ik ben niet de enige met die afwijking, das toc een hele geruststelling
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 16:45
Verwijderd
Citaat:
^oh, maar dan ben jij niet de enige aan wie iets niet mankeert. Ik wil soms ook gewoon geneukt worden, zonder voorspel. Ik ben niet de enige met die afwijking, das toc een hele geruststelling

Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat ik helemaal niet van voorspel houd, hoor. Lekker opbouwen, elkaar pesten, soms ook fijn/leuk. Maar toch niet iedere keer, damn.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 12:33
Verwijderd
Voorspel is toch ook helemaal niet hetzelfde als liev&sagt elkaar in de ogen kijken en lang tongzoenen Als ik bovenop z'n hoofd ga zitten en als een cowboy op en neer stuiter terwijl ik zijn ballen met een schuurpapiertje bewerk, dan valt dat officieel ook onder voorspel, geloof ik, maar vanilla is het niet per definitie te noemen.

Maar ik vind het sowieso raar om aan voorspel en middenspel en naspel te doen. Je kan toch net zo goed beginnen met lekker hard neuken en dan halverwege overgaan op mondwerk om met handwerk te eindigen, bijvoorbeeld? Alsof het altijd op dezelfde volgorde gaat en met dezelfde activiteiten, brrrrr.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Voorspel is toch ook helemaal niet hetzelfde als liev&sagt elkaar in de ogen kijken en lang tongzoenen Als ik bovenop z'n hoofd ga zitten en als een cowboy op en neer stuiter terwijl ik zijn ballen met een schuurpapiertje bewerk, dan valt dat officieel ook onder voorspel, geloof ik, maar vanilla is het niet per definitie te noemen.

Maar ik vind het sowieso raar om aan voorspel en middenspel en naspel te doen. Je kan toch net zo goed beginnen met lekker hard neuken en dan halverwege overgaan op mondwerk om met handwerk te eindigen, bijvoorbeeld? Alsof het altijd op dezelfde volgorde gaat en met dezelfde activiteiten, brrrrr.
Ik reageerde dan ook op wat er in de OP als voorspel wordt gezien:
Citaat:
Ik vind het leuk om eerst te masseren, plagen, kusjes geven, zachtjes te strelen en zoenen.
Ik zou er dus helemaal kriegel van worden als je dit iedere keer moet doorstaan. Net wat jij zegt, alsof er een vaste volgorde is.

Wat mij betreft hoort zoenen sowieso niet tot voorspel. Maar hoort orale seks officieel tot voorspel dan? Wat een onzin, dat kun je toch ook in het 'midden' doen, in plaats van altijd vóór de penetratie?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 19:50
Verwijderd
Voorspel kan ook betekenen, dat zodra je thuis bent met je geliefde, je meteen begint met je kleren uit te trekken om vervolgens in een bed te eindigen en dat je dan een spoor van kleren achterlaat. Ik heb dit wel eens in een film gezien.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Wat mij betreft hoort zoenen sowieso niet tot voorspel. Maar hoort orale seks officieel tot voorspel dan? Wat een onzin, dat kun je toch ook in het 'midden' doen, in plaats van altijd vóór de penetratie?
Ik denk dat ik alles wat voor penetratie/orgasme gebeurt voorspel vind. De ene keer is dat een zoen, de andere keer hand- en mondwerk. Maar wanneer wat dan voorspel is, hangt van de vrijpartij af. De ene keer is beffen wel voorspel (want daarna penetratie en/of orgasme), de andere keer niet (want zoenen, penetratie, beffen, zoenen, penetratie, orgasme, zeg maar).
Hmm...
.....

Volgens mij klink ik echt wazig, snapt iemand wat ik bedoel?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat ik alles wat voor penetratie/orgasme gebeurt voorspel vind. De ene keer is dat een zoen, de andere keer hand- en mondwerk. Maar wanneer wat dan voorspel is, hangt van de vrijpartij af. De ene keer is beffen wel voorspel (want daarna penetratie en/of orgasme), de andere keer niet (want zoenen, penetratie, beffen, zoenen, penetratie, orgasme, zeg maar).
Hmm...
.....

Volgens mij klink ik echt wazig, snapt iemand wat ik bedoel?
Ja, ik snap je wel, hoor. Maar ik vind het eigenlijk zo'n rare term.. Voorspel. Dat gaat dan dus inderdaad over alles wat er gebeurt vóór de penetratie.

Op één of andere manier werkt die definitie niet voor mij, want ik vind bijvoorbeeld zoenend elkaar de kleren van het lijf afrukken terwijl je richting slaapkamer stuntelt helemáál geen voorspel. Dat is juist het teken dat je geen zin hebt in voorspel.
En orale seks is ook gewoon seks, zeg maar. Als je snapt wat ik bedoel. Ik vind dat niet per se voorspel, óók niet als het wel vóór de penetratie gebeurt.

Bij voorspel denk ik eerder aan met je handen elkaars lichaam strelen, kusjes geven, plagen, masseren.. Alles wat nog lieflijk intiem is maar niet meteen seksueel, of als je bezig bent elkaar op te geilen, dát is voorspel. Ik gebruik waarschijnlijk gewoon een foute definitie van voorspel.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 21:47
Verwijderd
@Freyja: IK moest echt heel hard lachen om
Citaat:
(.....) Als ik bovenop z'n hoofd ga zitten en als een cowboy op en neer stuiter terwijl ik zijn ballen met een schuurpapiertje bewerk (....)
maar ik zat in de trein en iedereen keek me echt heel erg dom aan. En ik wilde het wel uitleggen, maar het klinkt vast heel dom als ik zeg dat een onbekende meid op internet vertelt dat ze het voorspel vind als ze bovenop het hoofd van haar vriend gaat zitten stuiteren en ballen met schuurpapier gewerkt nav de een vraag of er meiden zijn die van voorspel houden.

@Syori: Ik weet eigenlijk niet of er een definitie van voorspel is... De Van Dale zegt Inleiding tot geslachtsgemeenschap maar dat is ook zo wazig...
En ach, eigenlijk boeit het ook geen reet, als je vriendje je maar snapt als je roept dat het voorspel te lang duurt en dat je nu eindelijk keihard geneukt wil worden. Of hoort dat niet bij eerder genoemde afwijking?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 22:06
Verwijderd
Citaat:
@Freyja: IK moest echt heel hard lachen om
maar ik zat in de trein en iedereen keek me echt heel erg dom aan. En ik wilde het wel uitleggen, maar het klinkt vast heel dom als ik zeg dat een onbekende meid op internet vertelt dat ze het voorspel vind als ze bovenop het hoofd van haar vriend gaat zitten stuiteren en ballen met schuurpapier gewerkt nav de een vraag of er meiden zijn die van voorspel houden.

@Syori: Ik weet eigenlijk niet of er een definitie van voorspel is... De Van Dale zegt Inleiding tot geslachtsgemeenschap maar dat is ook zo wazig...
En ach, eigenlijk boeit het ook geen reet, als je vriendje je maar snapt als je roept dat het voorspel te lang duurt en dat je nu eindelijk keihard geneukt wil worden. Of hoort dat niet bij eerder genoemde afwijking?
Gelukkig heb ik daar nooit problemen mee gehad. En trouwens, volgens mij vindt bijna geen enkele man het erg om maar meteen 'ter zake' te komen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 07:09
Verwijderd
Citaat:
Dit moet je als vrouw wel doen, want je weet dat mannen niet echt vatbaar zijn voor subtiele hints...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 08:37
Verwijderd
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, maar tijdens de seks ben ik alles behalve subtiel en zal ik dus ook gewoon melden dat ik geneukt wil worden. Maar, eerlijk is eerlijk, in het begin deed ik nog wel eens een poging tot subtielzijn, maar a. Vriendje snapte dat niet en b. Ik moest veel te goed nadenken over hoe ik dat dan ging doen en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik daar écht geen zin in heb tijdens de seks.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 12:17
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Ik weet eigenlijk niet of er een definitie van voorspel is... De Van Dale zegt Inleiding tot geslachtsgemeenschap maar dat is ook zo wazig...
Wikipedia heeft een uitgebreidere dan de Taalbijbel (lees: de (dikke) Van Dale): http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorspel_(seksualiteit)
Oud 13-03-2011, 18:00
arPos
arPos is offline
Citaat:

ja voorspel kan ook elkaar "tantra" 3 uur gaan zitten aangapen, is maar net afhankelijk van je smaak.

wilde niet persé de indruk wekken dat het altijd lief en sagt voorspel moest zijn maar dat is wat lustopbouw en voorspel voor de meeste mensen inhoud.

sure een seksslaaf zal wel meer hebben met wat klappen voor de daad maar je moet ergens nuance aanbrengen

Citaat:
Dit moet je als vrouw wel doen, want je weet dat mannen niet echt vatbaar zijn voor subtiele hints...
Inderdaad dames even voor de goede orde, erg belangrijk: "duidelijke instructies"
Oud 14-03-2011, 11:03
Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Ik bedoel met voorspel ALLES wat voooor DE DAAD gebeurt
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 11:08
Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Trouwens echt leuk dat iedereen er anders over denkt. Nu is het niet zo dat ik ALTIJD doe aan voorspel hoor..
Soms kan een vluggertje ook heerlijk zijn Het gaat mij er meer om dat af en toe lekker voorspel wel meedraagt aan een "gezond" sexleven, naar mijn mening, net als naspel overigens..Het zou wat zijn dat als bijv. een man klaar is hij gelijk opstaat en zich aankleed.. Dat wil je toch ook niet? Of zijn de meningen hierover ook verdeeld?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad dames even voor de goede orde, erg belangrijk: "duidelijke instructies"
Het is ook gewoon opwindend om ronduit te zeggen wat je wil dat hij doet of wat je zelf wilt doen, dus ik denk dat dat sowieso geen probleem is
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 14:48
alexhoudtvanjou
alexhoudtvanjou is offline
voorspel is goed
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 22:24
arPos
arPos is offline
Citaat:
Trouwens echt leuk dat iedereen er anders over denkt. Nu is het niet zo dat ik ALTIJD doe aan voorspel hoor..
Soms kan een vluggertje ook heerlijk zijn
Grappig vanwege een zekere ingreep ooit duurt mijn sekspartij ongeveer 2 uur zonder voor of naspel, een vluggertje zou ik het niet noemen

Citaat:
Het gaat mij er meer om dat af en toe lekker voorspel wel meedraagt aan een "gezond" sexleven, naar mijn mening, net als naspel overigens..Het zou wat zijn dat als bijv. een man klaar is hij gelijk opstaat en zich aankleed.. Dat wil je toch ook niet? Of zijn de meningen hierover ook verdeeld?
och aankleden meestal niet, naakt naar de keuken lopen wat drinken pakken, samen of om de beurt douchen en verder met de dag toch wel.
Oud 14-03-2011, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Grappig vanwege een zekere ingreep ooit duurt mijn sekspartij ongeveer 2 uur zonder voor of naspel, een vluggertje zou ik het niet noemen
2 uur, serieus? Altijd? Daar zou ik ook gek van worden. No offense.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2011, 16:13
Verwijderd
Hmpf ja, het is niet leuk als het twee uur 'moet'. Maar wel als je hem twee uur lang gewoon niet laat klaarkomen
Met citaat reageren
Oud 15-03-2011, 16:46
olha1
olha1 is offline
Citaat:
Hmpf ja, het is niet leuk als het twee uur 'moet'. Maar wel als je hem twee uur lang gewoon niet laat klaarkomen
waarom is het fijn om hem niet klaar te laten komen? (ik snap het alleen wel is voor dat je et moment van 'intimiteit' langer wilt laten duren).
Reageren

Regels voor berichten