Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2014, 18:07
roozzzie
roozzzie is offline
Heyhey!,

Ik heb in Duitsland een leuke jongen ontmoet bij het sporten. We hebben misschien maar heel even gepraat en voor de rest heb ik veel naar hem gekeken, haha. Ik wist zijn naam, leeftijd ect. dus niet dus ik heb hem via omwegen gevonden op fb en nu zijn we gezellig aan het kletsen. Het probleem is nu hij is 23 en ik ben 14 (bijna 15 ) en af en toe vind ik het wel echt gezellig. Alleen ik vind persoonlijk dat ik niet iets voor hem mag voelen en helemaal niet aan mag denken om iets te beginnen, right? En die jongen ziet mij echt niet zitten zo'n piepkuiken. Maar nu wil ik van jullie weten over het algemeen vinden jullie dat je als 14-jarige een relatie kunt beginnen met een 23-jarige. Mijn vriendin heeft ook een relatie gehad met een 6 jaar oudere jongen. Persoonlijk vind het nogal een groot leeftijdsverschil maar als je echt verliefd bent is er toch niks wat je dan tegen houd?

Liefs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2014, 20:01
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Gut ja, het ligt er een beetje aan in welke levensfase jullie je bevinden. Maar 14 en 23 is misschien wat ver uit elkaar qua levensfase en volwassenheid en alles. 24 en 33 is meteen al een ander verhaal, snap je wat ik probeer te zeggen? Het is niet zozeer de leeftijd die jullie in de weg kan staan, leeftijd is uiteindelijk maar een getal, maar jullie golflengte, bezigheden en denkwijze en dat soort dingen. Als hij werkt en zijn huur moet betalen, maak jij je druk om proefwerken en wat je wel en niet mag van je ouders. Om maar wat te noemen.
Oud 19-06-2014, 20:08
marcel90
marcel90 is offline
Minderjarig tegenover meerderjarig ligt altijd gevoelig. En het blijft ook een vrij groot verschil, ook al staat op liefde niet echt een leeftijd. Het ding is: eens je beiden meerderjarig bent, maakt dat allemaal niets meer uit.

Maar zoals Little Phoebe zegt, jullie zitten wellicht toch in een andere levensfase. Terwijl jij je school nog moet afmaken, werkt hij misschien al (of studeert hij verder, of bouwt hij zelf z'n eigen leven op).
Met citaat reageren
Oud 19-06-2014, 22:30
Verwijderd
Het is een groot verschil, maar op zich hoeft leeftijd geen probleem te zijn, wel als jullie daardoor op een heel andere golflengte zitten bijvoorbeeld.
Ik leerde op m'n 15de iemand kennen die op dat moment 24 was. Dat klikte gewoon heel goed, ook al zat ik nog op de middelbare school en was hij al afgestudeerd en aan het werk. Inmiddels ben ik 29 en zijn we dus 14 jaar verder, nog altijd samen. Inmiddels ook getrouwd, dochter gekregen, tweede kindje onderweg... Hier dus een succesverhaal wat mij betreft
Met citaat reageren
Oud 20-06-2014, 09:55
Metallies
Metallies is offline
Het is inderdaad maar net hoe ver jij in je leven staat. Ben je alleen qua je ID kaartje zo jong? Of geestelijk ook? Kan zo zijn dat je al een hoop meegemaakt hebt en dat je daarom al wat ouder in je schoenen staat. Ik zou zeggen gewoon lekker doen. Maar er is wel kans op gezeur mochten ze hem aanhouden hé, maar goed in ben zelf ook jong geweest hoor ik was 16 en kreeg een relatie met iemand van 29. Maar ik was dan ook al een stuk verder ik zou zeggen gewoon doen, is leuk juist en je bent jong geniet van wat je genieten kan, mijn tip.
Reageren

Regels voor berichten