Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2011, 11:24
mausie12
mausie12 is offline
Jo iik heb bijna weer eens een vriendin na lange tijd. maar gister had ik een hevige discussie/ruzie met haar en toen zei ze dat ik te plakkerig ben.. en ze vind ook dat iik niet 24/7 moet praten met Haar omdat de gespreksonderwerpen anders opraken ofzo en we elkar niet meer leuk vinden ofzo?..ne dat ik verw8 dat ze al na 5minuten reageerd..

- Hebben jullie tips hoe ik mijn plakkerig heid kan verkomen ?
- zouden jullie haar moeite laten doen om is eens t e laten praten?
- en wat vinden jullie van dat 24/7 praten? vinden jullie dat als jullie elkaar echt leuk vinden de gespreksonderwerpen wel opkunnen raken?..

wat zouden jullie doen in zo'n situatie.. ik zit echt vast en ben door de war want ik ben bang dat iik haar hierdoor ga kwijtraken want iik geef teveel omhaar..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2011, 11:39
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Ik heb dit gehad met mijn ex. Hij wilde het liefst 24/7 praten. 's Avonds camden we de hele avond en nadat ik offline was gegaan begonnen de smsjes. Als ik niet antwoordde ging hij mij bellen; waarom ik niet antwoordde. Op gegeven moment was ik er zat van. En dit is één van de redenen dat het uit is gegaan.

Ik vind dat je in een relatie ook gewoon 'privacy' moet hebben. Niet 24/7 op de lip zitten en gewoon ieder zijn ding laten doen. Niet constant smsen, maar gewoon ieder je eigen gang gaan.

Ik vind dat je vriendin in zekere zin wel gelijk heeft. 1) Je gespreksonderwerpen kunnen op gegeven moment opraken. En 2) Het kan er ook voor zorgen dat je snel op elkaar uitgekeken bent, omdat je elkaar 24/7 spreekt.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 14:39
DmCraanen
DmCraanen is offline
sommige mensen vinden dat inderdaad irritant. mijn vriendin en ik wonen praktisch samen en zien mekaar dus heel erg vaak en daar komen vaak nog smsjes tussendoor etc, hoewel wij daar weinig tot geen problemen van krijgen. Het is gewoon belangrijk een balans te vinden en te luisteren naar wat de ander op dat moment belangrijk vindt ,en als jouw vriendin het idee heeft dat het even minder moet, dan moet je daar zeker naar luisteren

edit: en minder plakkerig worden is heel makkelijk. vraag wel even wat ze vervelend vindt. dan kan je bijvoorbeeld minder kusjes in het openbaar geven of bij een feestje ook eens een meter of 4 van haar weg gaan zitten zodat ze wat ruimte heeft om met anderen te praten.
Oud 08-05-2011, 00:14
Akhlys
Akhlys is offline
Ik kan me voorstellen dat ze het plakken en praten vervelend vindt. Geef elkaar gewoon de ruimte om jullie eigen ding te kunnen doen. Praten met jou moet geen verplichting worden, maar het moet prettig zijn. Hetzelfde verhaal met plakkerig gedoe. Beetje adem-ruimte is nooit verkeerd.
Oud 08-05-2011, 13:02
mausie12
mausie12 is offline
bedankt voor jullie antwoorden jullie hebben gelijk maar ik vind het opzich toch nog best moeilijk om der bijv. niet een dagje te spreken bijv. naja zal dan maar effe doorbijten zijn. Maar ook 1 probleem is ze heeft bindingsangst en dat maakt het nog moeilijker om aan een relatie te beginnen terwijl ik die hard me best doe om haar te laten zien dat iik echt van der hou en echt voor iets wil gan en geen stomme player ben of die het alleen voor de seks doe..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2011, 19:31
Verwijderd
Mjah, maar vooral als ze bindingsangst heeft is dat plakkerige gedoe echt 'gevaarlijk'. Dan krijgt ze het misschien benauwd en de eerste reactie is dan wegrennen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2011, 10:28
mausie12
mausie12 is offline
ja klopt.. Maar deze dingen zijn nu het probleem, niet meer ik ben nietm eer te plakkerig of te lief alleen nu is de bindingsangst het probleem (heb hierover een andere topic gemaakt)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten