Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2011, 21:39
Tapir3
Tapir3 is offline
Hee ik ben een jongen van 15 jaar en romantiek zit me echt dwars. Omdat ik het echt leuk vind om zulke dingen helemaal uit te stippelen tot in de kleinste detail en ik heb dus een keer zo een plan verteld tegen een meisje en dat was: Er is zeg maar een boom in het midden van een weiland dicht bij mijn school en ik dacht dus ik laat een brief achter bij de balie en laat haar omroepen, dan krijgt ze de brief en staan er richting aanwijzingen in. Als ze dan aankomt bij de boom dan sta ik erachter met een roos. Ik heb nog veel meer van dat soort ideeën en ik heb de meeste dan dus ook verteld, maar ik heb meerdere keren gehoord dat ze het te slijmerig vonden of dat ze het niet leuk vinden. Maar ik vind het echt heel leuk om te bedenken en ik zou het eigenlijk ook een keertje willen proberen, maar zal ik dat dan wel doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2011, 21:51
Batave
Batave is offline
Luister eens, jongen. De vrouwen... als je romantisch doet bij een ander ben je te plakkerig, als je niet romantisch doet ben je een lul, als je romantisch doet bij haar ben je je gewicht in goud waard.
Oud 18-03-2011, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Luister eens, jongen. De vrouwen... als je romantisch doet bij een ander ben je te plakkerig, als je niet romantisch doet ben je een lul, als je romantisch doet bij haar ben je je gewicht in goud waard.
Dat is echt niet per se waar, hoor. Maar dat ligt er natuurlijk ook aan wat jij onder 'romantisch' verstaat. Al dat plakkerige gedoe met rozen en kaarsen en whatnot, daar zou ik helemaal gek van worden; ik houd daar echt echt echt niet van.

Wat ik dan weer wel romantisch zou vinden is bijvoorbeeld naar buiten gesleurd worden terwijl het regent om te dansen.

En ik houd er ook niet van om voor het blok gezet te worden; dus geen aanzoeken in volle restaurants, geen mensen die mijn naam moeten omroepen in winkels/stations/etc, dat soort dingen.

Het ligt er per persoon aan. Wanneer je een relatie hebt leer je elkaar goed genoeg kennen om uit te vogelen wat iemand wel zou waarderen en wat niet.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 22:36
Verwijderd
Als jij zo bént dan is het gewoon wachten tot je iemand tegenkomt die dat kan waarderen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 23:10
Tapir3
Tapir3 is offline
Citaat:
Dat is echt niet per se waar, hoor. Maar dat ligt er natuurlijk ook aan wat jij onder 'romantisch' verstaat. Al dat plakkerige gedoe met rozen en kaarsen en whatnot, daar zou ik helemaal gek van worden; ik houd daar echt echt echt niet van.

Wat ik dan weer wel romantisch zou vinden is bijvoorbeeld naar buiten gesleurd worden terwijl het regent om te dansen.

En ik houd er ook niet van om voor het blok gezet te worden; dus geen aanzoeken in volle restaurants, geen mensen die mijn naam moeten omroepen in winkels/stations/etc, dat soort dingen.

Het ligt er per persoon aan. Wanneer je een relatie hebt leer je elkaar goed genoeg kennen om uit te vogelen wat iemand wel zou waarderen en wat niet.
daar ben ik het ook mee eens hoor. Ik ben echt een GROTE FAN van regen, ik hou er echt van. Sterker nog, ik heb echt net, ben ik uit het huis geslopen om gwn op een grasveld in de regen te liggen, ik heb net een uur in het grasveld naar de sterren zitten kijken in de regen natuurlijk. Maar ik heb genoeg ideeën om dat te variëren hoor dus dat is niet echt het probleem
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 09:12
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Kijk je uit? Een uur in de regen van maar een paar graden?
Het is volgens mij best waar wat Batave zegt. Aan wie heb je ze überhaupt verteld?

Ook een aanmerking voor jouw idee daar: je zit op school, grote kans dat ze een vriendin mee neemt.
Voor de rest vind ik het allemaal wel leuk, ga er gewoon door mee. Als je een vriendin hebt is het ook wel leuk om zo alles origineel te houden?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 12:37
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb het ook vaak, hoor. Als ik van een ander hoor hoe iets is opgezet of hoe ze valentijnsdag hebben doorgebracht ofzo vind ik het ook gauw klef klinken. Maar als mijn vriendje zoiets doet ben ik daar wel weg van, gewoon omdat hij het dan doet. Als het meisje echter nog niet je vriendin is, is het misschien lastiger omdat ze niet direct zo heel erg aan jou gehecht is dat ze alles wat je doet voor haar alleen maar lief vindt. Dan moet je wel zorgen dat je het juiste soort meisje voor je hebt.
Oud 20-03-2011, 12:39
AnneElise
AnneElise is offline
Het hoort toch gewoon bij jou?! Als het meisje het niet waardeert dan is ze misschien gewoon je type niet! (misschien, niet persé). En zolang je maar niet blijft gillen dat je verdrinkt in haar ogen komt het denk ik allemaal wel goed.

Ik zou het lief vinden. (als je daar wat aan hebt )

xxx
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 07:36
Verwijderd
Weet je wat het is, Tapir: als zo'n meisje helemaal niet weet dat jij haar leuk vindt en misschien zelf helemaal niet geïnteresseerd is in jou, dan voelt zo'n romantische actie een beetje aan alsof ze voor het blok gezet wordt. Dan wordt het ongemakkelijk en klef. Maar als zij helemaal verliefd op je is, dan zal ze het hoe dan ook leuk vinden als je een verrassing voor haar plant (zelfs al houdt ze echt niet van rozen en gedichten), gewoon omdat jij al die moeite voor haar hebt gedaan
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 16:26
Tapir3
Tapir3 is offline
ja maar hoe weet ik of iemand mij leuk vind? want ik ben echt slecht in hints en ik bedoel dan hoor ik opeens een meisje zeggen van ja blabla ik vind je niet leuk en dan een paar uur later hoor ik weer van haar ja maar een meisje zegt soms het tegenovergestelde wat ze bedoelt...(misschien een stom voorbeeld) maar ik bedoel hoe moet ik dat weten want ik ben echt slecht in zoiets op pikken
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 16:38
Verwijderd
Ik zou pas zo'n romantische actie doen als je al vriendje en vriendinnetje bent
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 16:39
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik zou pas zo'n romantische actie doen als je al vriendje en vriendinnetje bent
ja.
Oud 21-03-2011, 17:37
Tapir3
Tapir3 is offline
ja.... 1 klein probleempje.... ik heb nog nooit een vriendinnetje gehad.
en ik heb ook geen idee hoe ik het zou kunnen krijgen, want telkens als ik het probeer krijg ik alleen maar te horen dat ik te lief ben -.-
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 17:55
Maaike.
Maaike. is offline
Ben je momenteel überhaupt verliefd dan?
Oud 21-03-2011, 17:56
AnneElise
AnneElise is offline
Je kunt maar beter te lief zijn dan een grote klootzak. Zo moet je het zien.

Je bent 15, het komt allemaal goed! Ik snap dat het misschien raar is, aangezien er vast mensen om je heen zijn die van vriendinnetje naar vriendinnetje gaan, maar jouw meid komt er nog wel , echt waar!

En 1 tip. Al is het zwaar en klinkt het zooo stom; de juiste persoon komt wanneer je het niet verwacht. Zodra je ontspannen bent en de meid op jou af laat komen -dus niet hard to get, en ik zeg ook niet dat je niks meer hoeft te doen.. maar-, dan heb je meer kans dan wanneer jij wanhopig elke meid grijpt die in je buurt is. Wees, als jullie net wat hebben/datende zijn of whatever, niet 'té lief'. Belaad haar dus niet meteen met dozen bonbons en berichten over hoe mooi en lief ze wel niet is. 1 lief zinnetje in een smsje of speciale knipoog is op het begin lief en romantisch genoeg!

xxx
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 19:07
Tapir3
Tapir3 is offline
Citaat:
Je kunt maar beter te lief zijn dan een grote klootzak. Zo moet je het zien.

Je bent 15, het komt allemaal goed! Ik snap dat het misschien raar is, aangezien er vast mensen om je heen zijn die van vriendinnetje naar vriendinnetje gaan, maar jouw meid komt er nog wel , echt waar!

En 1 tip. Al is het zwaar en klinkt het zooo stom; de juiste persoon komt wanneer je het niet verwacht. Zodra je ontspannen bent en de meid op jou af laat komen -dus niet hard to get, en ik zeg ook niet dat je niks meer hoeft te doen.. maar-, dan heb je meer kans dan wanneer jij wanhopig elke meid grijpt die in je buurt is. Wees, als jullie net wat hebben/datende zijn of whatever, niet 'té lief'. Belaad haar dus niet meteen met dozen bonbons en berichten over hoe mooi en lief ze wel niet is. 1 lief zinnetje in een smsje of speciale knipoog is op het begin lief en romantisch genoeg!

xxx
dank jullie wel . en nouja ik was laatst (begin dit schooljaar) voor het eerst verliefd geworden op een meisje maar ze had een vriendje, toch was ik na een week al bij haar thuis geweest, we zijn samen naar Arnhem met de trein geweest, diner met kaarslicht, filmpje gekeken. Maar uiteindelijk zei ze dat ze toch verliefd was op haar vriendje. Maar sindsdien ben ik opeens wel veel meer meisjes leuk gaan vinden het voelt een beetje alsof ik een plekje heb gemaakt in mijn hart voor haar en die nu dus opgevuld moet worden zo voelt het. Want nu ga ik automatisch veel meisjes leuk vinden en ik weet nu dus niet meer of het nou echt is.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 19:13
AnneElise
AnneElise is offline
Probeer jezelf gewoon te ontdekken; wanneer is iets voor jou een flirt, en wanneer een lover en wanneer een bestfriend!
Ik hou van flirts. Bijv. Ik weet nu gewoon wanneer ik van een jongen kan gaan blozen, maar niet persé hem in mijn leven wil !
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 23:49
gentlemen
gentlemen is offline
Citaat:
zo is het maar net .
wees speciaal voor haar
wat anderen er van denken boeid niet .
zolang je lover het maar mooi vind
Oud 06-04-2011, 16:09
xJantinee
xJantinee is offline
Als jij denkt.. dat je op die manier romantisch bent.. waarom niet..? Ik vind dat het meer om het idee gaat.. en niet om de inhoud.. Tuurlijk dat is ook leuk.. maar toch.. dat je dat voor haar over hebt..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 15:16
Jessie96
Jessie96 is offline
ik zou ook geen aanzoek willen van een jongen met een roos achter een boom. alsjeblieft zeg! doe maar normaal dan doe je gek genoeg, toch
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 16:02
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
ik zou ook geen aanzoek willen van een jongen met een roos achter een boom. alsjeblieft zeg! doe maar normaal dan doe je gek genoeg, toch
Het ging toch ook niet om een aanzoek?
Het 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg' kan ik ergens wel begrijpen, maar ik snap niet echt wat er nou vervelend kan zijn aan iemand die extra zijn best voor je doet...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Het ging toch ook niet om een aanzoek?
Het 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg' kan ik ergens wel begrijpen, maar ik snap niet echt wat er nou vervelend kan zijn aan iemand die extra zijn best voor je doet...
Omdat sommige meisjes/vrouwen nu eenmaal niet houden van dat zoetsappige gedoe. Voor mij ook geen kaarsjes, rozen, 'standaard' romantische avond/dag-dingen, hoor. Daar word ik helemaal kriegel van. Al dat gedoe dat je altijd in chickflicks ziet hoeven ze bij mij niet mee aan te komen. Veel te afgezaagd.

Echt romantisch is als iemand jou zo goed kent, dat-ie je kan verrassen met kleine dingetjes. Bijvoorbeeld als ik ooit in een ver verleden ergens over heb verteld dat ik altijd al wilde hebben/zien/horen/doen/whatever, en een paar jaar later komt die persoon opeens aanzetten met dat boek/die reis (ook al is een reis vrij duur, maar het is een voorbeeld)/dat bepaalde object/etc. Dát is romantisch, dat laat zien dat iemand jou kent en dat diegene niet de standaard checklist is afgegaan. Dan is het niet zoiets dat ze zouden kunnen herhalen met ieder ander meisje. Beetje moeilijk uit te leggen.

Ook zijn meestal spontane dingen het meest romantisch, maar dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Omdat sommige meisjes/vrouwen nu eenmaal niet houden van dat zoetsappige gedoe. Voor mij ook geen kaarsjes, rozen, 'standaard' romantische avond/dag-dingen, hoor. Daar word ik helemaal kriegel van. Al dat gedoe dat je altijd in chickflicks ziet hoeven ze bij mij niet mee aan te komen. Veel te afgezaagd.

Echt romantisch is als iemand jou zo goed kent, dat-ie je kan verrassen met kleine dingetjes. Bijvoorbeeld als ik ooit in een ver verleden ergens over heb verteld dat ik altijd al wilde hebben/zien/horen/doen/whatever, en een paar jaar later komt die persoon opeens aanzetten met dat boek/die reis (ook al is een reis vrij duur, maar het is een voorbeeld)/dat bepaalde object/etc. Dát is romantisch, dat laat zien dat iemand jou kent en dat diegene niet de standaard checklist is afgegaan. Dan is het niet zoiets dat ze zouden kunnen herhalen met ieder ander meisje. Beetje moeilijk uit te leggen.

Ook zijn meestal spontane dingen het meest romantisch, maar dat is mijn mening.
Idd, dat is precíes het punt - die rozen en hartjes en kaarsjes kun je aan iedereen geven! Nu weet ik waarom ik er zelf niet van hou (of iig, waarom ik liever andere romantiek heb, want kaarsjes en bloemen zijn natuurlijk altijd leuk).
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 00:54
Verwijderd
Citaat:
Idd, dat is precíes het punt - die rozen en hartjes en kaarsjes kun je aan iedereen geven! Nu weet ik waarom ik er zelf niet van hou (of iig, waarom ik liever andere romantiek heb, want kaarsjes en bloemen zijn natuurlijk altijd leuk).
Oh, don't get me wrong, ik heb niets tegen bloemen of kaarsjes, maar als dat is waar de 'romantiek' stopt, dan heb ik het er snel mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 10:09
Verwijderd
Nee ik snap volgens mij helemaal wat jij bedoelt want ik heb het ook

(Maar laatst had m'n vriendje om me te kutten iets heel cliché-romantisch gedaan en juist omdat het ironisch-cliché-romantisch was vond ik het wel weer heel romantisch )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2011, 11:14
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hoe dan ook gaat "romantiek" je natuurlijk niet helpen chicks te scoren.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 15:47
Verwijderd
Nee, maar wel om ze te houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten