Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2011, 00:03
UnderCoverBoy1
UnderCoverBoy1 is offline
Hoi ik heb een vraag ik ben een jongen van 16 jaar oud en als ik boos ben luister ik niet meer als ik in de ochtend ruzie met me moeder heb ga ik niet naar school meer omdat ik boos ben en dan keer ik me van alles af enzo ..
Ik kan goed leren maar het lukt gewoon niet op school vanwege me gedrag
Ze denken speciaal onderwijs voor me beter is maar als ik naar die kinderen kijk die erop zitten lijk ik daar echt niet op

wat voor probleem zou ik hebben ?

Ik heb al gehoord dat er een grote kans is dat ik ADD heb maar wat houd dat in ?

Laatst gewijzigd op 26-07-2011 om 00:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2011, 07:25
Verwijderd
Wat ADD inhoudt kan je hier misschien zien: http://nl.wikipedia.org/wiki/Attention_deficit_disorder

Van wie heb je gehoord dat de kans groot is dat je ADD hebt? En hoe komt het dat je elke keer zo boos wordt? Is er een probleem waar je agressief van wordt, of weet je gewoon niet hoe je moet reageren op de situatie?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 12:30
Verwijderd
Inderdaad, je kunt beter gaan kijken waar het vandaan komt in plaats van het oplossen van het probleem. Voorkomen is beter dan genezen! Je kunt namelijk helemaal niet het probleem gaan oplossen, als je niet waar je vandaan komt. Waar komt die woede vandaan, waarom wordt je moeder boos op je?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 12:48
DoubleG
DoubleG is offline
Dup.

Okay eerst even iets anders. Aggressie of dat je testosteron op speelt op deze leeftijd is niet ongehoord. Dat je, je tijdens je woede afsluit van de wereld is wel wat jammer. Confrontatie is af en toe belangrijk hé Als voor ADD, wat Kikaa zegt. Wie heeft dat geconstanteerd? Ik heb zelf vroeger ook op Speciaal Onderwijs gezeten. 2 Dingen. Als je er op zit dan kom je er heel moeilijk van af. Want je hebt eeen soort naamplaatje dat aan geeft: Cluster4. Ik had alleen concentratie problemen. En dan wordt je al als 'speciaal' gebeschauwd. Wat je wel moet weten Speciaal Onderwijs is wel fijn, je krijgt veel meer aandacht als op 'normale' scholen. En geloof het of niet. Maar de mensen on Speciaal Onderwijs zijn nog beter qua gedrag dan op de 'normale' school. Ik zou me niet zo druk maken.

Veel mensen hebben moeite met concentratie in de klas. Meestal omdat het prioriteiten patroon wat anders licht dan dat leeraren van studenten verwachten
Oud 26-07-2011, 13:06
Verwijderd
Mensen willen altijd meteen een oorzaak zoeken als ze problemen hebben en plakken er meteen een naamkaartje aan.

Dat is zonde. Ervaar jij het als een dagelijkse belemmering dan zou ik naar de dokter gaan, die kan je door verwijzen naar iemand waarmee je kan praten om wat dingen op een rijtje te zetten of om je agressie aan te pakken.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 18:05
UnderCoverBoy1
nou me moeder zei dat ik zo begon te doen tijdens de eerste

En ik zat dit jaar 10 weken op rebound en daar zat ook een psycholoog en die zij dat ik een kans heb dat ik ADD heb .
Ik had al hulp gekregen daardoor is het minder geworden maar het ik word het nog wel dat ik snel boos word tot 10 tellen enzo werkt niet niks werkt volgens mijn

Maar school denkt dat ik naar speciaal onderwijs moet door me boosheid maar ze zeggen dat ik daar ook weer niet thuis hoor omdat ik wel gewoon goed kan leren als ik me ervoor inzet

Laatst gewijzigd op 26-07-2011 om 18:15.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 18:29
Verwijderd
Hmm Hmm.

Wij kunnen hier natuurlijk niet zeggen wat voor probleem jij hebt.
Wij zijn geen deskundigen. Je kunt natuurlijk wel wat kikaa zegt informatie zoeken op internet, maar ik vraag me af of je daar écht wat mee opschiet. Wil je het probleem zelf aanpakken? En wat vind je van het idee dat je school denkt over speciaal onderwijs?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 18:49
Verwijderd
Als je wilt weten of je ADD hebt moet je je laten testen of er iets meer over lezen. ADD is een informatieverwerkingsstoornis. Ik heb het zelf ook, dus ik zal je in het kort proberen uit te leggen wat het is en wat er vaak gebeurd.
- Je voelt je 'overvraagd'. Het komt erop neer dat je het gevoel hebt dat je niet aan verwachtingen kunt voldoen. Je vindt dit vervelend, wordt boos, en denkt dat mensen je toch niet gaan begrijpen omdat je 'iets' hebt waar je je vinger niet echt op kunt leggen.
- Je kunt je niet concentreren op onderwerpen en boeken terwijl het juist wel moet, terwijl je echt niet dom bent. Dit komt omdat alle geluiden en andere prikkels even hard binnenkomen en je daardoor dus ontzettend moe wordt, omdat je de prikkels niet kunt 'filteren' zoals anderen.
- Je hebt stemmingswisselingen (eerst heel blij, zonder dat je weet waarom) en daarna (ongeveer 10 minuten later) ben je weer helemaal down.

Ik moet er hier wel bij zeggen dat ik deze dingen zelf heb, ADD is geen kader wat er precies bij iedereen hetzelfde eruit ziet, en als je het zeker wilt weten zul je je moeten laten testen.
We zijn, zoals Queasy al zegt, geen deskundigen maar dit geeft je wel al een beter beeld.

Laatst gewijzigd op 26-07-2011 om 18:54.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 22:31
UnderCoverBoy1
Ja bedankt voor jullie antwoorden

Nou op rebound had je ook kleine klassen enzo maar daar ging het wel goed maar ik wil niet echt naar Altra College [ is hier specaail onderwijs in mijn stad ] omdat al me vrienden wel op normale scholen zitten enzo en om de mensen die daar zitten want ik lijk daar helemaal niet op hun zijn veel erger
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 23:31
honestsmile
honestsmile is offline
Dan zou ik als ik jou was eens beginnen om na afloop van zo'n woede uitbarsting eens op te schrijven wat er is gebeurd. En op schrijven waarom je op dat moment zo boos werd. Als je dit vaker doet, dan ontdek je misschien waarom je zo boos wordt op zulke momenten. Misschien is er wel een verband in die situaties.
Als je hier achter bent, kun je gaan bedenken wat er moet gebeuren om dat te voorkomen.

En dan kun je je natuurlijk voor de zekerheid ook altijd even laten testen op ADD. Maar ook als blijkt dat je ADD hebt, is het noodzakelijk om uit te vinden waar het vandaan komt, om er zo een oplossing voor te bedenken.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 00:46
UnderCoverBoy1
Ja ik kan boos worden als ik iets in me hoofd heb hoe het moet gaan en dan veranderd het in een keer
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 08:09
Verwijderd
Loop je bij een psycholoog? Misschien moet je daar eens naartoe, en word je daar wijzer van. Als je agressie veel verminderd dan kan je natuurlijk sowieso op deze school blijven.
Als je eenmaal op speciaal onderwijs zit is het inderdaad lastig om er weer af te komen, ik denk dat dat helemaal niet lukt zelfs. Ik zou dus eerst eens wat andere dingen proberen en dan kan je nog bij je vrienden op school blijven ook!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 17:24
Verwijderd
Citaat:
En dan kun je je natuurlijk voor de zekerheid ook altijd even laten testen op ADD. Maar ook als blijkt dat je ADD hebt, is het noodzakelijk om uit te vinden waar het vandaan komt, om er zo een oplossing voor te bedenken.
Mocht het zo zijn dat er uit een test komt dat je ADD hebt kun je er medicatie voor krijgen, en als dat goed aanslaat ben je al een heel groot stuk in de goede richting.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 17:24
Verwijderd
En verder wat Kikaa zegt.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 00:00
UnderCoverBoy1
is goed bedankt voor jullie reacties

Maar als je ADD heb kan je dan ook snel boos worden ?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 10:04
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Kerel, je blowt elke dag en voor het slapen gaan dus nog. Denk je zelf nou niet dat iets wat drugs genoemd wordt perfect werkt op je gedrag? Stoners kunnen echt harde woedeaanvallen krijgen en nog snel ook als ze het te vaak doen, vaak hoor ik nog dat ze ADD denken te hebben terwijl ze er niet op letten dat ze zo worden sinds ze vaak blowen. Los daarvan kan je ook een beetje zelfverantwoording nemen, als je zo boos wordt hoef je dat niet te uiten.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 12:08
UnderCoverBoy1
ey vriend je weet niks van mijn dus kom nu niet zeggen zelfverantwoording als ik dat niet kan ? Denk je ik heb dat nooit geprobeerd en alles
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 13:12
Verwijderd
Citaat:
is goed bedankt voor jullie reacties

Maar als je ADD heb kan je dan ook snel boos worden ?
Als jij je dus onbegrepen voelt en 'overvraagd' dan kun je daar wel boos van worden, omdat je dus het idee hebt dat je niet begrepen wordt en dat je overvraagd wordt, blabla, cirkeltje dus. Maar nogmaals, ADD ziet er bij iedereen anders uit en het is geen stempeltje waar je al je kutsituaties en al je gedrag op af kunt schuiven dus als je iets zeker wilt weten zul je je moeten laten testen.

Citaat:
Kerel, je blowt elke dag en voor het slapen gaan dus nog. Denk je zelf nou niet dat iets wat drugs genoemd wordt perfect werkt op je gedrag? Stoners kunnen echt harde woedeaanvallen krijgen en nog snel ook als ze het te vaak doen, vaak hoor ik nog dat ze ADD denken te hebben terwijl ze er niet op letten dat ze zo worden sinds ze vaak blowen. Los daarvan kan je ook een beetje zelfverantwoording nemen, als je zo boos wordt hoef je dat niet te uiten.
Ik snap ergens je punt wel maar het is ook wel weer een beetje kort door de bocht.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 13:43
honestsmile
honestsmile is offline
Citaat:
Mocht het zo zijn dat er uit een test komt dat je ADD hebt kun je er medicatie voor krijgen, en als dat goed aanslaat ben je al een heel groot stuk in de goede richting.
Ja, ik bedoel ook niet dat dat de enigste oplossing is hoor . Als er medicatie voor is en je hebt het, dan zou ik er zeker gebruik van maken.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 15:46
UnderCoverBoy1
Ja is goed bedankt voor jullie reacties

ik blow soms alleen in de avond hoor met wat vrienden ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten