Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2011, 20:15
LW
LW is offline
Aangezien iedereen wel eens dingen mee maakt waarvan je denkt pff lekker asociaal weer, ben ik wel benieuwd wat jullie nou echt vreselijk asociaal vinden.

Op mijn werk ( bijbaan ) als kassière komen er wel eens klanten die gewoon vrolijk blijven bellen en jou negeren, of gewoon oordoppen in laten.

Of klanten die geen eens even hallo zeggen, ik zeg bij iedere klant goedemiddag en kan er niet tegen als mensen dat stug negeren.

Klanten die een hand vol 'gepast' kleingeld aan jou geven, tenminste ze zeggen gepast en dat het vervolgens gewoon een euro minder blijkt te zijn, en je dan een hele smerige lach ziet en ze gewoon denken het was te proberen. Dan ben je met mij als kassière ook niet blij, want daar krijgt die gene echt commentaar op, ik vind dat namelijk écht vuil.

Als werkgevers jou fouten gaan bespreken in het bij zijn van klanten, en duidelijk laten merken dat hun een hogere rang hebben als jij, en je dus gekleineerd word.

En eigenlijk nog veel meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2011, 20:34
LW
LW is offline
Ja maar dat gaat over je zelf, niet over wat jij mee maakt van anderen. En dat is eigenlijk mijn vraag wat mensen nou juist als asociaal ervaren. Daarom heb ik er ook voor gekozen dit topic te maken.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 07:29
Verwijderd
En dat is een oud topic. Ik vind dit een goed topic.

Wat ik héél asociaal vind, is als mensen stomme grapjes maken over ouders. Dat vooral. Verder... weet ik niet. Meestal denk ik 'ach, hij zal het zo kwaad niet bedoelen' en dan leef ik verder.

Dingen waar ik me toch aan erger: oninteressante dingen op straat gooien, expres dingen vies of kapot maken en arogantie.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 07:52
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Afval/troep op straat gooien vind ik heel asociaal, schelden in het verkeer ook. Ik voel me soms echt nog een uur kut als iemand me heeft uitgescholden omdat ik per ongeluk onhandig heb gedaan op de fiets. En ik vind het ook heel onaardig als mensen heel erg dingen afkraken waarvan een ander zegt het leuk of belangrijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 08:21
Missy
Missy is offline
Citaat:
Op mijn werk ( bijbaan ) als kassière komen er wel eens klanten die gewoon vrolijk blijven bellen en jou negeren, of gewoon oordoppen in laten.
Bij deze sluit ik me aan. Prima, niet iedereen is het zonnetje in huis, maar even gedag zeggen kan geen kwaad.
Oud 14-04-2011, 09:04
Verwijderd
Citaat:
Aangezien iedereen wel eens dingen mee maakt waarvan je denkt pff lekker asociaal weer, ben ik wel benieuwd wat jullie nou echt vreselijk asociaal vinden.

Of klanten die geen eens even hallo zeggen, ik zeg bij iedere klant goedemiddag en kan er niet tegen als mensen dat stug negeren.

Klanten die een hand vol 'gepast' kleingeld aan jou geven, tenminste ze zeggen gepast en dat het vervolgens gewoon een euro minder blijkt te zijn, en je dan een hele smerige lach ziet en ze gewoon denken het was te proberen. Dan ben je met mij als kassière ook niet blij, want daar krijgt die gene echt commentaar op, ik vind dat namelijk écht vuil.

Als werkgevers jou fouten gaan bespreken in het bij zijn van klanten, en duidelijk laten merken dat hun een hogere rang hebben als jij, en je dus gekleineerd word.

En eigenlijk nog veel meer.
Ik zou een andere bijbaan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 09:34
Röps
Röps is offline
Mensen die het OV in willen voordat verlatende passagiers het voertuig verlaten hebben.
Mensen die met 10-breed de trappen bij het OV komen afstormen zodat er geen tegenliggers meer de trap op kunnen die dan net hun trein moeten halen.
Mensen die boos worden als ik ze dan hardhandig opzij duw.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 12:13
Verwijderd
Spugen op straat. Daar erger ik me dood aan. Ontzettend ranzig. Oh en van die wannabe macho gasten die 10 minuten lang op het gas gaan staan van hun scooter terwijl ze stil staan. Godsamme, wat een teringherrie.

Kauwen met je mond open, afval op straat gooien. Keihard Frans Bauer aanzetten zodat de hele wijk het kan horen. De buschauffeur/conducteur behandelen alsof ze oud vuil zijn. Meisjes nafluiten en ze lekker ding noemen, om ze daarna voor hoer uit te maken omdat ze er niet (of negatief) op reageren. Bellen terwijl je aan de kassa staat - of welke andere situatie dan ook waarin je eigenlijk zou moeten communiceren met mensen.

Eigenlijk al het typische asociale, paupergedrag.

Zou er nog een hele lijst bij kunnen zetten, maar volgens mij weet iedereen wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 14:38
Volk
Volk is offline
Afval op straat gooien en dan ook peuken. Volgens mij denken de meeste rokers dat de wereld hun prive asbak is. Mensen die in het openbaar vervoer hun muziek zo hard hebben staan dat ik er 3 rijen achter nog last van heb. Stelen. Kassière die in gesprek zijn en alleen het bedrag noemen die je moet betalen zonder je ooit aangekeken te hebben.

Als ik met iemand heb afgesproken dat hij langs komt en hij neemt iemand (of 5 personen) mee zonder even te vragen of dat kan. Ik vind het niet erg als er iemand meekomt, maar even bellen om het te laten weten is wel zo netjes. Vooral omdat mensen vaak blijven eten en/of slapen. Maar ook omdat ik een kleine woning heb en omdat ik in een straat woon met veel kinderen en het met een grote groep lastiger rustig te houden is. We hebben meer dan redelijke buren, tot 23.00 mogen we doordeweeks zoveel lawaai maken als we willen, maar daarna moet het stil zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 10:42
Verwijderd
Cassières die je geen blik waard achten als je komt afrekenen, mensen die je niet aankijken als ze tegen je praten etc.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 10:51
Verwijderd
Iets kopen in een winkel en dan volledig genegeerd worden door caissières. Of ja, niet eens genegeerd, erger nog; je krijgt dan als je iets zegt zo'n blik van 'hou je mond, je ziet toch dat ik met mijn collega aan het praten ben?!' Ik heb dat bij een H&M twee keer gehad, de eerste keer gaf ik ze het voordeel van de twijfel, de tweede keer heb ik (samen met m'n moeder ) alles op de toonbank laten liggen en ze luid een vriendelijke dag gewenst. Ze waren dus echt met z'n tweeen aan het kletsen over niets en wierpen vernietigende blikken naar mijn moeder en mij toen we bij hun kassa kwamen (kassa was gewoon open, maar ze hoopten kennelijk dat mensen dat niet zouden zien).
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Mensen die het OV in willen voordat verlatende passagiers het voertuig verlaten hebben.
Mensen die met 10-breed de trappen bij het OV komen afstormen zodat er geen tegenliggers meer de trap op kunnen die dan net hun trein moeten halen.
precies dit ja.

En keihard muziek luisteren in het OV, zodat iedereen kan 'meegenieten'.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 10:59
Verwijderd
Oh en idd mensen die al instappen in de trein voordat iedereen uit is gestapt, argh Maar ergens vind ik dat ook wel weer leuk als ik zelf nog uit moet stappen Lekker breed lopen en mensen porren en weer naar buiten duwen en doen alsof je anders echt niet buiten komt Ik vind het vooral irritant als mensen dan heel verongelijkt doen en gewoon niet snáppen dat het veel makkelijker en socialer is als ze gewoon even wachten tot iedereen is uitgestapt.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 11:23
Röps
Röps is offline
Ja ik blijf ook meestal voor de opening staan zodat ze gewoon weg moeten anders komen ze er zelf ook niet in Ergens is het best vermakelijk inderdaad, maar ze zijn wel enorm aso
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 11:35
Schrödinger
Schrödinger is offline
Mensen vermoorden, dat vind ik echt niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 11:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Sowieso dat paniekerige gedráng overal. Alsof de trein wegrijdt als er nog mensen aan het instappen zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 11:45
Verwijderd
Of mensen die hun tas op de stoel naast zich zetten, terwijl het heel erg druk is. En als je dan vriendelijk vraagt of je daar mag zitten, je een chagrijnige blik toewerpen en met een slakkentempo die tas dan maar op hun schoot nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 11:47
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat is inderdaad irritant. Maar wat mensen dan graag terugdoen, is degene met de grootste zwaarste of meest breekbare tas opzoeken en zich DAAR op de stoel wringen. Heb weleens gehad dat ik met een koffer EN een zware tas me op een bankje had gepropt en in de vierzit zat tegenover me een meisje dat alleen een handtasje op de stoel naast zich had. Moest iemand natuurlijk op de stoel zitten waar mijn grote zware tas stond. dat hoeft ook weer niet
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 11:49
Verwijderd
Dat is gewoon heel dom. Waarschijnlijk reed jij vooruit, sommige mensen kunnen er niet tegen om achteruit te rijden
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 11:56
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Keihard muziek luisteren in het OV, dat iedereen kan meegenieten
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 11:56
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Keihard muziek luisteren in het OV, dat iedereen kan meegenieten
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 12:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dat is gewoon heel dom. Waarschijnlijk reed jij vooruit, sommige mensen kunnen er niet tegen om achteruit te rijden
Oh inderdaad, dat kan heel goed. Zo'n aanstellerij vind ik dat
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 12:04
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Oh, daar kreeg ik vandaag nog mee te maken:
Groepjes die precies voor de trappen/kluisjes gaan staan zodat je er bijna niet langs komt. En dan gaan ze je boos aankijken als je gewoon iedereen aan de kant duwt en je een weg baant door de groep :')
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 12:26
Röps
Röps is offline
Citaat:
Sowieso dat paniekerige gedráng overal. Alsof de trein wegrijdt als er nog mensen aan het instappen zijn.
Dat ja, of van die mensen die dan de coupé ernaast, 1e klas, instappen, en via de tussendeuren dan als eerst de 2e klas coupé binnen kunnen

Dat doe ik zelf ook wel eens overigens (facepalmt zichzelf), maar dan wacht ik normaal in het gangetje zodat A. eerst de mensen die de 2e klas binnen wilden gewoon eerst een zitplek kunnen zoeken en B. om mijn mede-a-socialen achter me te irriteren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2011, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Dat ja, of van die mensen die dan de coupé ernaast, 1e klas, instappen, en via de tussendeuren dan als eerst de 2e klas coupé binnen kunnen
Ja! Eens!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 12:29
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Het is ook verdomd irritant als je 2+ uur moet reizen, met allerlei tassen sjouwt en nergens kunt zitten gedurende die reis, dus dan snap ik best dat je even snel een plekje hoopt te veroveren hoor. Ik wacht rustig tot iedereen is uitgestapt maar ik pak echt wel de deur die voor mij het rustigste / dichtstbij is.
Oud 15-04-2011, 12:31
Verwijderd
Tuurlijk, wie het eerst komt, wie het eerst maalt enzo. Maar niet op zo'n achterbakse/irritante manier door via de andere ingang je naar binnen te dringen. En ook niet op een manier waarbij je de uitstappers amper de kans geeft om uit te stappen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 13:32
Vice
Vice is offline
Citaat:
Het is anders wel beter wanneer mensen verspreid de trein instappen, want dat gaat gewoon sneller.
Oud 15-04-2011, 13:36
Vice
Vice is offline
Citaat:
Oh inderdaad, dat kan heel goed. Zo'n aanstellerij vind ik dat
Jij vindt dat misschien aanstellerij, maar iemand anders kan daar wel beroerd van worden. Sowieso hebben alle treinen wel een rek waar je grote tassen kwijt kunt.
Oud 15-04-2011, 13:50
Röps
Röps is offline
Citaat:
Het is anders wel beter wanneer mensen verspreid de trein instappen, want dat gaat gewoon sneller.
Ja, maar wacht dan in ieder geval tot de mensen die de gewone ingang nemen de coupé in zijn ipv er tussen te wringen anders heeft het toch nog geen zin

Citaat:
Sowieso hebben alle treinen wel een rek waar je grote tassen kwijt kunt.
Dat is onwaar.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 22:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Jij vindt dat misschien aanstellerij, maar iemand anders kan daar wel beroerd van worden. Sowieso hebben alle treinen wel een rek waar je grote tassen kwijt kunt.
In Duitsland niet. Sprinters ook niet. Dubbeldekkers boven ook niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten