Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2011, 20:27
ScholierAccount
ScholierAccount is offline
Ik moet een verslag maken over boeddha en zelf weet ik er niet veel van. Normaal gesproken haal ik wel goede voldoendes voor een verslag maar ik zou dit keer is een 9 willen scoren dus hierbij zou ik graag wat hulp willen.

zie hieronder voor de opdracht (wat er in moet komen etc).

Beschrijf het leven van boeddha!
a. Deel zijn leven in en geef een goede omschrijving van de onderstaande vijf levensfasen nml.:
i. Geboorte
ii. Periode tot de vier ontmoetingen
iii. De vier ontmoetingen
iv. Periode na de vier ontmoetingen
v. Boeddha’s dood
b. Geef bij elke periode duidelijk aan wat belangrijke momenten zijn.
c. Geef bij elke periode ook aan welke van de vier waarheden uit opdracht twee Boeddha geleerd heeft in die periode en leg uit waarom je dat vindt. Het kan zo zijn dat in een bepaalde levensfase meerdere waarheden naar voren komen, en ook dat de waarheden meerdere keren voorkomen.

De leer van boeddha beschrijven:
d. Beschrijf in eigen woorden de vier edele waarheden!
e. Beschrijf in eigen woorden het 8-voudige pad tot verlossing!
f. Leg uit waarom de vier waarheden en het 8-voudige pad belangrijk zijn voor een boeddhist.
g. Wat betekent karma voor een boeddhist en leg uit hoe dit karma samenhangt met het 8-voudige pad!
h. Beschrijf kort in vijf punten wat voor een boeddhist moreel goed is (i.a.w. wat goed is). Zie hiervoor wikipedia (zoekopdracht boeddhisme).
i. Beschrijf twee stromingen bij het boeddhisme en geef aan wat de verschillen tussen deze twee zijn, en hoe de boeddhistische leer voor elk van de twee stromingen geleerd wordt.

Commentaar op de leer:
j.Geef inhoudelijk commentaar op de vier waarheden (doe dit voor elke waarheid afzonderlijk). Leg hierbij uit wat je vindt van elke waarheid, of je dit in je eigen leven ook al op een bepaalde manier gebruikt en zo ja hoe dan?
k. Geef inhoudelijk commentaar op de leer van het boeddhisme in zijn algemeenheid. Leg hierbij uit wat je positief vindt aan deze levensbeschouwing, maar ook wat je negatief vindt.
l. Leg uit of jij het eens of oneens bent met het principe van karma! Geef dit aan met inhoudelijke argumenten die je uit de bovenstaande opdrachten geleerd hebt.

Evaluatie van de opdracht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten