StuFi. Dat ten eerste. Die kan je aanvragen alleen wordt deze dan geloof ik direct aan je ouders overgemaakt aangezien je geen 18 bent. Ook krijg je dan een OV-studentenkaart, dit betekent dat je gratis met het OV mag (moet je wel de doordeweekse variant kiezen).
Bij het aanvragen van stufi moet je wel goed opletten. Je krijgt het (incl je studenten OV) 4 jaar lang en mogelijk nog een 5e jaar. Als je geen diploma haalt, althans binnen 10- jaar, dan moet je alles terugbetalen. Dat valt opzich ook nog wel mee (zal rond de 10.000 euro liggen schat ik) maar ga er maar vanuit dat je MBO in 4 jaar haalt

Verder kan je naast de standaard stufi nog een extra lening aanvragen. Dat geeft je nog wat extra ruimte. Ook omdat je ouder(s) weinig verdienen of een uitkering hebben krijg je meer dan normaal. Je woont wss nog wel thuis (?) dus ontvang je geloof ik 200 euro minder aangezien je geen huurlasten hebt.
Als dat niet genoeg is, zoek je ff een bijbaantje

ik werk bijvoorbeeld alleen op zaterdag als postbezorger en verdien dan 100 euro in de maand bij (voor 3 uurtjes werk per zaterdag).
Je kan trouwens ook contact opnemen met de school, soms valt daar ook wat te regelen (owja, en studieboeken kan je soms downloaden als PDF bestand, scheelt je ook weer klauwen met geld

)
Succes!