Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2011, 08:47
imetax
imetax is offline
Hallo allemaal,

Na een reis van 6 weken door het Midden-Oosten reizen ben ik nu voor iets langer op 1 plek te vinden: Athene. Het is niet de eerste keer dat ik deze stad aandoe, maar wel de eerste keer dat ik het vanuit een ander perspectief bezoek.
Ik ben hier nu als vrijwilliger aan het werk en ik verblijf in Metaxourgeio. Ik verblijf bij Vasilis, een Griekse dokter die enorm veel energie steekt in het verbeteren van zijn buurt. Metaxourgeio staat vooral bekend als 'probleem-wijk' in Athene, maar dit is langzamerhand aan het veranderen. De alternatieve kunstscene van Athene begint zich steeds meer in Metaxourgeio te centreren. Er zijn een groot aantal lege gebouwen in de buurt, deze worden steeds meer opgevuld door kunstcollectieven of restaurantjes. Een aantal theaters en kunstgalerien zijn in het afgelopen jaar naar deze buurt verhuisd en de Gemeente Galerie van Athene is hier ook te vinden.

Afgelopen december is er voor het eerst een openlucht kunstfestival gehouden op het plein midden in Metaxourgeio, om kunst dichtbij de buurtbewoners te brengen. Wat ik zelf erg leuk vind is de kunstwerken die de straten versieren van de buurt. Verschillende (anonieme) artiesten hebben hun best gedaan een artistieke bijdrage aan de wijk te geven. Er zitten echt ontzettend gave tekeningen en foto's tussen.

Ik raad het echt aan om, als je in Athene bent, een kijkje te nemen in deze buurt. Zeker als je geinteresseerd bent in de alternatieve scene of in de kunstwereld is Metaxourgeio een erg interessante plek!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten