Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2011, 22:00
Verwijderd
ik heb een probleem.
ik heb heel veel haar op mijn vagina.
ik schaam me ervoor.
als ik een bikini aan heb durf ik niet egt goed te gaan zitten, want mijn schaamhaar koomtt er aan de zeikant uit.
en als ik het afknip of scheer heb ik heel erg jeuk.
wat te doen?
xx
Oud 24-04-2011, 22:01
Verwijderd
Het jeukt ook als je het knipt?

JE kunt wat voorzichtiger zijn met scheren/epileren/harsen etc. Ook kun je het jezelf makkelijker maken door een iets breder bikinibroekje te nemen.
Oud 24-04-2011, 22:33
Verwijderd
Als je het niet wil/kan scheren kan je ook gewoon ontharingscrème gebruiken. Dat spul wordt geadverteerd voor benen, maar ik durf te wedden dat er genoeg mensen zijn die het ook daar voor gebruiken.
Oud 25-04-2011, 09:48
Pluis
Pluis is offline
het is wat pijnlijk in het begin, maar het helpt wel tegen jeuk: harsen! of epileren met zo'n apparaat maar dat kost wel wat lef.
Oud 25-04-2011, 10:59
zuurstok
zuurstok is offline
Begin is moeilijk, had ik ook !
Oud 26-04-2011, 16:51
Verwijderd
Let je er met het scheren op dat je voldoende scheerschuim/scheergel gebruikt, dat het mesje scherp is en dat je alleen met de haartjes mee scheert? Er niet tegen in zeg maar . Dat kan namelijk nog wel eens jeuk veroorzaken. Als je het bovenstaande allemaal doet, en het jeukt nog steeds zou ik inderdaad gewoon ontharingscrème gebruiken.

Die heb je overigens ook voor je bikinilijn. Als je een ontharingscrème voor gevoelige huid gebruikt, en er staat op de gebruiksaanwijzing dat het ook geschikt is voor bikinilijn, dan kun je het dus gebruiken, en zou dat verder geen problemen mogen geven.
Oud 26-04-2011, 21:10
DoubleG
DoubleG is offline
Vaginaal haar is niet iets waar je, je voor hoeft te schamen. Het hoort erbij! Veel media en 'hype' beelden uit dat het schaamhaar een soort taboe is terwijl we allemaal weten dat 'in the end' het geen zak uitmaakt. Er zijn al verschillende tips gegeven. Er zijn speciale trimmertjes voor het schaamgebied dat alleen de haren aanpakt en geen zeer doet. Maar toch voldoende weghaalt.

Mocht je toch eens willen proberen om de bikinilijn wat egaler te houden/krijgen. Raad ik je een salon aan. Daar kunnen ze je helpen en hebben ze middeltjes waardoor je eventuele onzuiverheden/wondjes kan voorkomen en tips kan opdoen wat te doen. Op professioneel gebied.

Succes!

Laatst gewijzigd op 26-04-2011 om 23:29.
Oud 27-04-2011, 15:15
Verwijderd
Ja hoor, op je dertiende naar een salon om je bikinilijn te laten bijwerken.

Ik zou idd voor de ontharingscreme (wel speciaal voor gevoelige delen!) gaan. @Pluis: van harsen/epileren krijg ik juist altijd ingegroeide haartjes?
Oud 27-04-2011, 15:15
Verwijderd
Ja hoor, op je dertiende naar een salon om je bikinilijn te laten bijwerken.

Ik zou idd voor de ontharingscreme (wel speciaal voor gevoelige delen!) gaan. @Pluis: van harsen/epileren krijg ik juist altijd ingegroeide haartjes?
Oud 27-04-2011, 16:51
sunny-boy
sunny-boy is offline
ik heb geen idee hoe het zit met schaamhaar bij een vagina, echter is je moeder ook jong geweest en zou je het best met haar over kunnen hebben. zo moeder-dochter dingetje.
Oud 27-04-2011, 19:18
Em.
Em. is offline
Citaat:
ik heb geen idee hoe het zit met schaamhaar bij een vagina, echter is je moeder ook jong geweest en zou je het best met haar over kunnen hebben. zo moeder-dochter dingetje.
Waarschijnlijk was 'toen haar moeder jong was' het niet zo'n doodzonde om haar te hebben waar haren groeien. Maar misschien doet ze het nu wel en je vriendinnen maken zich er vast ook druk om.

Ik had trouwens ook jeuk, de eerste keer dat ik schoor - geloof ik. Weet ik niet eens meer zeker maar volgens mij wel. Goed scheren (in de richting van de haargroei, scherp mesje, niet te vaak over hetzelfde stukje, niet elke dag) zou al moeten helpen. En na een tijdje jeukte het bij mij ook niet meer, was mijn huid eraan gewend ofzo.
Oud 27-04-2011, 21:22
Verwijderd
Ontharingscreme daar is link hoor.

Ik zou gewoon een scheermesje kopen.
Oud 27-04-2011, 21:41
Catch
Catch is offline
Citaat:
Waarschijnlijk was 'toen haar moeder jong was' het niet zo'n doodzonde om haar te hebben waar haren groeien. Maar misschien doet ze het nu wel en je vriendinnen maken zich er vast ook druk om.

Ik had trouwens ook jeuk, de eerste keer dat ik schoor - geloof ik. Weet ik niet eens meer zeker maar volgens mij wel. Goed scheren (in de richting van de haargroei, scherp mesje, niet te vaak over hetzelfde stukje, niet elke dag) zou al moeten helpen. En na een tijdje jeukte het bij mij ook niet meer, was mijn huid eraan gewend ofzo.
Wat Em. zegt inderdaad. Je kunt ook alleen de zijkanten bijwerken zodat je het niet meer ziet als je een bikini aan hebt. Als je een gevoelige huid hebt kan het altijd wel vervelend blijven om te doen.
Oud 28-04-2011, 10:14
Verwijderd
Ik vind het eigenlijk ook gewoon heel lelijk als al het haar weg moet. Dat je je bikinilijn doet dat vind ik logisch. Maar haar op de venusheuvel dat weg moet... Bij mij in het team doen ook heel veel meiden dat. Hmm dat vind ik echt er uit zien alsof je een jong meisje bent. Maargoed ik zal wel wat ouderwets zijn
Oud 28-04-2011, 15:33
Verwijderd
Ik vind het ook niets, hoor, het staat zo... kaal. Kort houden, dikke prima, maar alles eraf..? Bovendien moet je dan echt een hobbyloos leventje hebben - wil je voorkomen dat er stoppels op komen, dan moet je elke dag gaan scheren. Ik heb wel betere dingen te doen zeg (Of je moet alles harsen...? Brrrr! )
Oud 28-04-2011, 15:58
Verwijderd
Epileren. En enig idee hoe populair de brazillian wax is?
Oud 29-04-2011, 08:22
Verwijderd
Citaat:
Epileren. En enig idee hoe populair de brazillian wax is?
Ja weet ik, maar dat vind ik zieke geesten Auauau. Maar mijn huid is geloof ik gewoon erg gevoelig, want ondanks alle voorzorgen krijg ik zelfs bij scheren jeuk/rood. Harsen daar moet ik echt niet aan denken, volgens mij trek je alle huid mee Epileren zie ik ook nog niet zo gebeuren, of je moet het met de hand doen? Heb wel zo'n epileermachientje, maar die is echt te lomp voor gevoelige zones.
Oud 29-04-2011, 15:07
Verwijderd
Ik heb een normaal epileerapparaat en daarmee kan ik alles doen wat ik wil, zo lang ik maar een beetje oplet. En mijn huid blijft ook rood. Kwestie van door de pijn heen gaan en niet zo zeuren

Wat ik van TS nog steeds niet snap, is dat het jeukt na knippen. Je kunt het toch behoorlijk kort knippen zonder daadwerkelijk iets met je huid te doen? Plukken schaamhaar kun je dan niet meer hebben, en ook geen gejeuk.
Oud 29-04-2011, 16:14
Verwijderd
Ik vind het de pijn echt niet waard hoor, ik hoef geen kale kut
Oud 04-05-2011, 12:23
Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik haal ook niet al m'n haar weg hoor, ik vind het idd een beetje kinderachtig staan als alles weg is. ^^
Ik hou het gewoon kort en echt bij m'n vagina zelf scheer ik het af en toe wel helemaal weg (misschien 1x in de 2 weken ofzo, verder knip ik het gewoon bij), maar m'n venusheuvel hoeft nou ook niet helemaal kaal hoor.

En ik heb m'n vriendje er nog nooit over horen klagen, dus 't zal wel goed zijn. XD
Oud 04-05-2011, 15:02
Verwijderd
Gebruiker heeft zichzelf verwijderd plus er is ondertussen wel antwoord gegeven op haar vraag.
Ik zet dit topic op slot.
Topic gesloten

Regels voor berichten