Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2011, 22:52
Diamera
Diamera is offline
Wij hebben thuis een desktop en sinds een halfjaar ook een laptop. De printer zit aan de desktop, omdat je die toch niet kunt verplaatsen. Ik heb voor elkaar gekregen dat je via de laptop draadloos afdrukopdrachten kunt verzenden naar de printer, en dus gewoon kunt printen, alleen zit daar 1 groot nadeel aan: de desktop moet wel aanstaan om te kunnen printen. Meestal werk ik op de laptop dus het is nogal irritant om steeds die (slome!) pc op te starten voordat je kunt printen.

Op school en bij mijn vader op het werk kun je vanaf een heleboel computers gebruik maken van 1 printer, volgens mij ook als een deel niet aan staat. Nu is mijn vraag, kan ik dat thuis ook zo regelen? En hoe, en wat heb ik daar voor nodig?

Heel erg bedankt voor het lezen en eventuele oplossingen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2011, 06:37
Verwijderd
Hiervoor heb je een router nodig met een USB poort waarbij in de documentatie expliciet staat vermeld dat er een printer op kan worden aangesloten. Alternatief kan je een USB-printserver aanschaffen voor €30 á €40.
Bekabeld: http://tweakers.net/pricewatch/28035...tml#tab:prices
Draadloos: http://tweakers.net/pricewatch/26987...nt-server.html
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 12:39
Diamera
Diamera is offline
Oh bedankt voor je antwoord! Ik kan de gebruiksaanwijzing van de router niet meer vinden, maar hij heeft geen USB poort . De printer heeft maar twee kabeltjes, eentje voor de stroom en eentje met idd een USB plug aan het uiteinde. Maar die past dus niet in de router. Kan ik dus niets doen om hem toch aan te sluiten?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 19:07
Verwijderd
Ja, zo'n ding kopen!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 15:19
remy476
remy476 is offline
En zijn ook usb-naar-ethernet adapters te verkrijgen op de markt, maar of dat 100% werkt (voor jou printer/router) weet ik niet. Dat zou je even moeten uitzoeken. Verder moet je ook genoeg vrije poorten op je router hebben.

qua prijs zou ik je gewoon een netwerkprinter aanbevelen (en dan NIET draadloos). Bij draadloos valt het signaal nog al eens weg (als je deze niet vaak gebruikt) en dan moet je iedere keer de printer aan en uit zetten om het signaal met de router te herstellen.
Oud 03-05-2011, 23:35
Qwerty333
Qwerty333 is offline
Tip: pak je laptop en loop naar de printer. Wij hebben er een met wifi, maar je krijgt er continu gezeik mee. Gewoon even je usb inpluggen gaat veel sneller, geen gezeik, geen extra kosten.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 08:42
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Mijn ouders hebben er ook 1 met wifi, maar bij hun werkt dat perfect. Ze printen maar 1 a 2 keer per maand. Ze zetten hem wel uit als ze hem niet gebruiken. Maar dan doet hij het altijd gelijk. Kan je lekker in de kast zetten en laten staan.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 16:42
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Mijn ouders hebben er ook 1 met wifi, maar bij hun werkt dat perfect. Ze printen maar 1 a 2 keer per maand. Ze zetten hem wel uit als ze hem niet gebruiken. Maar dan doet hij het altijd gelijk. Kan je lekker in de kast zetten en laten staan.
En als ze de printer dan aanzetten is er geen probleem. Er wordt dan opnieuw een verbinding gemaakt met de router.
Reageren

Regels voor berichten