Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2011, 09:50
Verwijderd
Er komt blijkbaar weer een nieuwe Sims. Deze gaat over de middeleeuwen, met quests, minder controle en een specifieke rol in het koninkrijk. Wat vinden jullie? Qua idee vind ik het een beetje lijken op Morrowind. Zouden ze er meer mensen mee trekken?

http://www.ea.com/nl/de-sims-middele...001065140aRCRD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2011, 22:46
T_ID
T_ID is offline
Klinkt als een goedkope manier om de fantasy hype te combineren met de sims, in de hoop nog snel wat geld te scoren.

Dat met Morrowind vergelijken lijkt me weinig minder dan heiligschennis.
Oud 17-03-2011, 07:23
Verwijderd
Citaat:
Dat met Morrowind vergelijken lijkt me weinig minder dan heiligschennis.
Natuurlijk, Morrowind is veel beter opgezet, veel mooier met een verhaal en een doel erin (en je personage kan dood gaan ). Het staat lichtjaren af van de Sims. Maar ik bedoelde gewoon het idee: queesten en opdrachten en gildes. Alleen dan in een Sims variant. Daarom zei ik ook "een beetje"

Verder denk ik dat er weinig leuks aan het spel is. Ik geloof niet dat je echt hele kastelen en omgevingen kunt bouwen.

Laatst gewijzigd op 17-03-2011 om 07:29.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2011, 07:50
DAH
DAH is offline
Citaat:
Verder denk ik dat er weinig leuks aan het spel is. Ik geloof niet dat je echt hele kastelen en omgevingen kunt bouwen.
Da's meestal bij games. Ze beloven veel, maar wat komt er van waar? Ik ga het niet kopen als ik een nieuwe pc heb. Ik spaar nog eventjes door voor Skyrim.
Oud 17-03-2011, 20:09
erkro1
erkro1 is offline
Ze hebben bij Maxis geen ideeën meer voor The Sims 4, dus gaan ze maar het genre uitmelken.
Dat zie je wel vaker bij goedverkopende spellenreeksen..
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 20:14
Verwijderd
Ik moet stiekem zeggen dat 't best vermakelijk is
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 17:20
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Ik moet stiekem zeggen dat 't best vermakelijk is
Oh echt? Kun je een lijstje geven met wat je verwacht had (hele kastelen en shiz bouwen bijv.) en wat er wel en niet van terecht is gekomen? Ben benieuwd hoe ze dit nu weer aangepakt hebben.
Oud 29-03-2011, 20:49
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Heb het spel ook en valt me tot nu toe tegen.
Ben wel veel positieve dingen tegen gekomen, maar ik mis de vrijheid die the sims normaal had.
Nu ben ik pas klaar met mn eerste queest dus ik heb maar een klein beetje gezien.
Toch ben ik bang dat je de hele dag bezig bent je doelen te halen ipv je eigen leven te leiden.
(Houd in gedachten dat ik nog maar een zeer klein gedeelte heb gespeelt en ik het dus fout kan hebben)
Ik zag ook niet echt een groot schala aan spullen die je kunt kopen of kleding voor je personages. (Hero's)
Ben nog niet zover dat ik een eigen huis kan bouwen dus ik weet niet hoe het daarmee zit.
Als ik verder speel geef ik mischien wat duidelijker informatie.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 16:03
Verwijderd
Het is natuurlijk een heel beperkt Sims-spel, maar ik vind het thematische eraan leuk en het feit dat je met quests bezig bent. Kan me voorstellen dat het wel saai wordt, maar ik ben nu nog bezig met de eerste speloptie (in het menu kies je dan voor iets met Beginnings oid, alle andere opties zijn nog op slot) en dat vind ik erg vermakelijk. Je kan geen dingen bouwen, geloof ik, maar dat mis ik niet zo, het ziet er mooi uit allemaal. Ik zag wel dat ze zo'n 50 euro vragen voor het spel; dat vind ik veel te duur. Ik zou er misschien 30 voor over hebben.
Als je houdt van heel vrij spelen, dan is het denk ik niet leuk, maar ik vind juist die afwisseling met quests wel eens leuk, dat mis ik in de gewone sims-spellen wel een beetje.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 16:41
DAH
DAH is offline
Games zijn tegenwoordig allemaal pokke duur.
Oud 31-03-2011, 21:29
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Citaat:
Games zijn tegenwoordig allemaal pokke duur.
long live TPB !!!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2011, 23:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
long live TPB !!!
Mja, da's ook weer geen universele oplossing, aangezien het budget om games te maken toch érgens vandaan moet komen. Tot nu toe werkt dat prima, maar het zou toch beter zijn als er veranderingen optreden in de prijzen van games, zodat filesharing niet langer nodig is.

Als een spel een euro of vijftien a twintig zou kosten zou het aantal verkochte spellen omhoog schieten.
Oud 31-03-2011, 23:26
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
long live TPB !!!
Daar kill je alleen maar de industrie mee, beter koop je gewoon een spel zodra het afgeprijsd is. (En tegenwoordig zijn als je goed zoekt de meeste AAA titels na 3-4maanden makkelijk 20 euro goedkoper)
Oud 01-04-2011, 06:48
DAH
DAH is offline
Citaat:
Als een spel een euro of vijftien a twintig zou kosten zou het aantal verkochte spellen omhoog schieten.
En het aantal downloads naar beneden.
Oud 01-04-2011, 22:53
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Ik vind (gratis) downloaden een godsgeschenk.

Je hele leven naait de overheid en de 'industrie' je in al je gaten, dan vind ik dit toch wel eens een mooi extra'tje.

Om even ontopic te blijven:

Die queests zijn best leuk en het is eigelijk best wel een fijne afwisseling die middeleeuwen.

Minpunten:

Geen mogelijkheid om zelf huizen te bouwen, elke dag moet je 2 kleine opdrachten doen anders heeft dat effect op je 'concentratie' (bepaals hoe goed je alles doet), weinig dingen die je kunt kopen (vroeger had je om eten te maken verschillende koelkasten om eten te maken nog een aanrecht nodig plus wasbak of wasmachine voor de borden en nu heb je alleen maar een openhaard want de borden verdwijnen gewoon), de huizen die je krijgt zijn klein en makers waren te lui om trappen te maken (je stapt beneden in de deur opening en komt boven gewoon weer eruit).
Dit zijn maar een paar van de minpunten. Ik vind dat het spel snel en slordig is gemaakt. (Uitbuiting van het gerne)
Relaties opbouwen was bij de vorige Sims bv een langsdurig proces, maar je kunt in dit spel zou je volgens mij al in 1 dag iemand leren kennen en daarna trouwen... (Nog niet geprobeerd maar ik denk haast wel zeker).
Om een groot verhaal klein te maken: dit spel is de titel The Sims niet waardig.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 17:05
Changshan
Changshan is offline
Mwah, bij deel 2 kon ik me in ieder geval nog in één feestje met drie Sims achter elkaar verloven.
Oud 03-04-2011, 21:02
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik vind (gratis) downloaden een godsgeschenk.

Je hele leven naait de overheid en de 'industrie' je in al je gaten, dan vind ik dit toch wel eens een mooi extra'tje.
Wat heeft de overheid te maken met hardwerkende game-designers? Toegegeven, ik koop ook geen games meer (download ook niet zoveel), maar om er nou trots op te zijn dat je een pauper bent die geen geld wil uitgeven aan een goede game is weer zoiets...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 21:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waar hebben ze je dat wijsgemaakt? Het plaatselijke kraakpand?

Noch illegaal kopiëren, noch de opstelling van anti-kopie activisten vormen een oplossing. Die oplossing ligt er ergens tussenin.
Oud 04-04-2011, 07:14
DAH
DAH is offline
Minder geld vragen voor de games. Een tijd geleden was een nieuwe game 40,- en nu is 'ie 59,99 en in de toekomst loopt het vast nog wel door. Als je algeheel failiet kan gaan aan het kopen van een game, zou ik denken dat het handiger is voor de game-industrie om de prijs lager te houden. Als het meer kost gaan meer mensen downloaden, zo simpel is het. Dat moet de game-industrie wel zien, zou ik zeggen.
De illegale downloaders moeten ook zien dat ze dus stelen. Door zo'n game te kopen steun je het bedrijf financieel, dat betekend dat ze nieuwe games kunnen maken. Idem dito voor muziek en films.
Oud 04-04-2011, 09:46
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Je hebt geen idee van wat voor rekeningen ik de laatste tijd krijg, die kraakpand is mn enige optie.

Citaat:
Noch illegaal kopiëren, noch de opstelling van anti-kopie activisten vormen een oplossing. Die oplossing ligt er ergens tussenin.
Hier heb je natuurlijk gelijk, maar de game-industrie staat hier zelf ook niet om te trappelen.
60 euro = 132 gulden Kent iemand een spel van vroeger die zoveel koste?
Toen C&C Red Alert 2 uit kwam (anno 2000) koste het spel 100 gulden. (Had het toen nog gekocht ook)
Maar ik heb het spel gewoon 2 jaar gespeeld en dat kan een spel van nu niet meer waarmaken voor zijn prijs.

Citaat:
hardwerkende game-designers
Vind dit altijd overschat. Het is geen speciaal beroep dat extra zwaar is en we niet moeten klagen als we vinden dat ze iets fout doen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Bijna alle toptitels kostten destijds Fl129,95, zoals Theme Hospital. Voor DOOMII heb ik zelfs Fl149,95 betaald.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 14:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Da's wel even elf jaar inflatie wat daar overheen is gegaan. En vroeger waren goede spellen als ze net uit waren soms meer dan honderd gulden. Later ging dat dan terug naar 99 gulden.

Da's 45 euro. Eigenlijk zijn spelletjes bijzonder weinig gestegen qua prijs, als je bedenkt hoeveel tijd dat geleden is.
Oud 05-04-2011, 15:06
DAH
DAH is offline
Citaat:
Da's wel even elf jaar inflatie wat daar overheen is gegaan. En vroeger waren goede spellen als ze net uit waren soms meer dan honderd gulden. Later ging dat dan terug naar 99 gulden.

Da's 45 euro. Eigenlijk zijn spelletjes bijzonder weinig gestegen qua prijs, als je bedenkt hoeveel tijd dat geleden is.
Vroeg of laat is het wel verdubbeld, ben ik bang.
Oud 05-04-2011, 17:30
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Maar ik heb het spel gewoon 2 jaar gespeeld en dat kan een spel van nu niet meer waarmaken voor zijn prijs.
Apart, Ik heb bijvoorbeeld voor The Orange Box €45,- neergelegd en volgens steam er al meer dan 1300 uur plezier uit gehaald, Ik denk dat je je roze bril gewoon op wilt hebben.
Oud 08-04-2011, 12:15
Verwijderd
Citaat:
le whut? Je hebt een game twee jaar gespeeld. Laten we zeggen gemiddeld 5 uur per week. Dat is 520 uur gametaim. Je haalt dus 520 uur pret uit -laten we zeggen- €59,95. Probeer dat eens te evenaren in een kroeg, bioscoop, biljartzaal, {insert andere willekeurige hobby of liefhebberij}.

Je praat peop.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2011, 17:07
DAH
DAH is offline
Citaat:
le whut? Je hebt een game twee jaar gespeeld. Laten we zeggen gemiddeld 5 uur per week. Dat is 520 uur gametaim. Je haalt dus 520 uur pret uit -laten we zeggen- €59,95. Probeer dat eens te evenaren in een kroeg, bioscoop, biljartzaal, {insert andere willekeurige hobby of liefhebberij}.

Je praat peop.
Ik game heel wat langer dan 5 uur per week!!! Verdubbel het maar, op z'n minst! Maar dat telt in ieder geval alleen bij mij.
Oud 11-04-2011, 21:26
Vice
Vice is offline
Citaat:
Vroeg of laat is het wel verdubbeld, ben ik bang.
Zover ik weet is het de laatste 20 jaar niet duurder geworden, dus dat zal ook niet snel gebeuren. Zeker nu alles zo makkelijk te downloaden is.

Om even ontopic te gaan, ik ben wel benieuwd of er ook andere versies van The Sims komen. Persoonlijk heb ik het niet zo met het thema 'middeleeuwen'.
Oud 12-04-2011, 21:35
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Zullen we gewoon over sims blijven praten?
Oud 21-04-2011, 19:48
Scholier
Scholier is offline
Mij lijkt het spel wel leuk.
Ik heb zelf de Sims 1, 2 en 3 maar dit thematische lijkt me wel grappig.

Ik las hierboven dat je niks kon bouwen zelf, dat vind ik wel een minpunt.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 10:57
Luts
Luts is offline
I love sims2,
volgens mij is de sims middeleeuwen een soort sim eilandverhalen maar dan met middeleeuwen.
Hier heb je ook quests en zo maar wel heel snel uitgespeeld (naar mijn mening 2 a 3 dagen)
en daarna kun je vrij spelen, vrij spelen na aan quest gebonden te zijn is toch minder leuk.
Ik heb gehoord dat je bij middeleeuwen alleen maar quest heb en geen ''vrij'' spelen.
Bouwen kun je ook niet meer maar wel je huis inrichten.
Ook kun je na verloop van tijd uitzieken welke richting je uit gaat: heks, ridder, beul, vorst, spion en vast wel meer.
Lijkt me best wel cool, maar ja eerst leren voor examen en dan helemaal in de sims2 of sims middeleeuwen
Reageren

Regels voor berichten