Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2011, 22:21
mn*
mn* is offline
hee,

Ik snap niet waarom sommige mensen de neiging hebben chinezen te beledigen. Voelen ze zich dan beter of zo? Maar goed, ik ben zelf ook een chinees en ik vind het erg vervelend als ik langs een groep ''stoere'' jongens loop, dat ze dan allemaal gaan roepen chaowanihaoblablab.. or whatever
Ik negeer vaak in zo'n geval, maar ik ben het echt zat.
Weet iemand wat ik terug kan roepen tegen die asociale mensen?

mvg
Advertentie
Oud 21-05-2011, 00:39
Krekkie
Krekkie is offline
Ik snap je frustratie; Negeren lijkt mij (zoals in bijna alle gevallen) het beste
Oud 21-05-2011, 03:59
MiBe
MiBe is offline
Naar mijn weten en in mijn omgeving zijn Chinezen volledig geaccepteerd, ik hoor er daarom van op dat jij die ervaring niet hebt. Een vriend van mij is van Chinese afkomst en heb ook niet het idee dat die er hinder van ondervindt. Waar woon je ergens als ik vragen mag?

Je hoeft het overigens niet te negeren, je kunt ze ook gewoon vragen of ze er sambal bij willen
Oud 21-05-2011, 07:51
Silvano08
Silvano08 is offline
Hier worden Chinezen ook volkomen geaccepteerd en niet stom tegen gedaan.

Maarjah, negeren is inderdaad het beste.
Oud 21-05-2011, 10:29
arPos
arPos is offline
vraag ze of ze dat ook 10 keer snel achter elkaar kunnen zeggen.

of zeg; weet je wel wat dat betekent *stilte* *grijns* loop door.
Oud 21-05-2011, 16:00
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ik snap je frustratie; Negeren lijkt mij (zoals in bijna alle gevallen) het beste

Citaat:
Hier worden Chinezen ook volkomen geaccepteerd en niet stom tegen gedaan.

Citaat:

of zeg; weet je wel wat dat betekent *stilte* *grijns* loop door.
geniaal
Oud 21-05-2011, 16:19
Verwijderd
Ik denk niet dat het er speciaal mee iets te maken heeft dat er in Nederland hele volksstammen rondlopen die Chinezen haten. En 'in mijn omgeving gebeurt dat niet' lijkt me een beetje useless, want ik kan me zo voorstellen dat jullie met fatsoenlijke, aardige mensen omgaan die niet discrimineren.
TS: het is geen troost, maar racisme en discriminatie zijn van alle tijden en alle plaatsen. Helaas. Ik denk dat het beste wat je kan doen is je er niets van aantrekken, en er al helemaal niet verdrietig van worden of denken dat ze gelijk hebben. Ze kennen je niet, hoe zouden ze echt iets tegen jou kunnen hebben? Hoogstens iets tegen een kortzichtig beeld dat ze van je hebben. En daar hoef jij je niet verantwoordelijk voor te voelen.
Als je iets terug wil roepen (wat ik me recht voor kan stellen) zou je iets kunnen doen als arPos en MiBe zeggen. Maar ik zou wel een beetje uitkijken. Het is voor jou ook niet fijn als ze alleen maar kutter tegen je gaan doen.

Sterkte in ieder geval!
Oud 21-05-2011, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Weet iemand wat ik terug kan roepen tegen die asociale mensen?
je moeder
Oud 21-05-2011, 17:09
Annett
Annett is offline
Ik vind 't echt zielig dat ze dat doen, die hebben gewoon écht geen leven volgens mij.
& ik denk ook dat blijven negeren het beste is, je kan ook gewoon je hoofd omdraaien, of doen alsof je belt ofzo?

Niets van aantrekken hoor!
Oud 21-05-2011, 17:10
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
je moeder
+1
Oud 21-05-2011, 18:53
AzN
AzN is offline
Ik ben zelf ook Chinees en mij overkomt zoiets zelden of nooit meer . Vroeger als kind maakte ik 't wel vaak mee, maar ja.. dat waren kinderen . Waarschijnlijk ben jij ook nog niet zo oud . En anders zijn 't van die mensen die zich kapot staan te vervelen en vrijwel iedere voorbijganger verrassen met een of andere domme kreet. Heel triest, maar niets om je persoonlijk aan te trekken of als beledigend op te vatten . Ik zou ook zeggen: gewoon negeren .
Oud 21-05-2011, 19:13
MiBe
MiBe is offline
Ik denk ook dat het grotendeels verschil in omgeving is. Als je profiel up-to-date is studeer je aan de universiteit, dat is nogal een andere omgeving dan bijvoorbeeld een middelbare school waar alles wat 'afwijkt' 10x uitvergroot wordt. Als ik het goed inschat is dat ongeveer de leeftijd waarin de TS zich bevindt.
Oud 21-05-2011, 21:48
mn*
mn* is offline
ik woon in een buurt waar veel marokkanen voorkomen, dus ik vind het zelf niet gek dat dit mij overkomt. Het zijn mensen die niks te doen hebben en ergens rondhangen &anderen lastig vallen. Ik ben niet verdrietig of zo, maar ik kan zulke mensen gewoon niet uitstaan.

heel erg bedankt voor de reacties!!!

Laatst gewijzigd op 21-05-2011 om 21:56.
Oud 21-05-2011, 21:51
mn*
mn* is offline
Citaat:
Je hoeft het overigens niet te negeren, je kunt ze ook gewoon vragen of ze er sambal bij willen
hahah deze vind ik geniaal
Oud 22-05-2011, 10:33
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
hahah deze vind ik geniaal
Ja, want deze lost 't probleem ook meteen op
Oud 22-05-2011, 10:50
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ja, want deze lost 't probleem ook meteen op
Waarschijnlijk wel Of in ieder geval deels. Het is niet leuk om dingen naar iemand te roepen als de persoon vrolijk meedoet. En door er zo op te reageren gaat waarschijnlijk ook je eigen instelling veranderen, je hoeft je er niet rot door te voelen of je er aan te ergeren. Je kunt het spel meespelen tot de plagers er op uitgekeken zijn.
Oud 23-05-2011, 00:47
Verwijderd
Citaat:
Oud 23-05-2011, 01:00
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Waarschijnlijk wel Of in ieder geval deels. Het is niet leuk om dingen naar iemand te roepen als de persoon vrolijk meedoet. En door er zo op te reageren gaat waarschijnlijk ook je eigen instelling veranderen, je hoeft je er niet rot door te voelen of je er aan te ergeren. Je kunt het spel meespelen tot de plagers er op uitgekeken zijn.
Precies dat
Niets is saaier dan iemand pesten die er niet mee zit.
Oud 23-05-2011, 06:10
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ja, okay, daar heb je een punt.
Oud 23-05-2011, 14:03
Vice
Vice is offline
Citaat:
Het is vooral dat die mensen een reactie krijgen die ze niet verwachten en vervolgens met een mond vol tanden staan.
Oud 23-05-2011, 15:27
Verwijderd
Ik snap dit echt niet, ik haat het ook als mensen überhaupt iets te melden over een anders zn uiterlijk. Dan denk ik altijd "kijk naar eerst is naar jezelf". Wat ik ook niet snap is, waarom!? Denken ze dat ze grappig zijn, voelen ze zichzelf dan beter? Soms wil ik dat soort mensen echt kapot meppen.

Heb er zelf geen last van trouwens, maar heb vriend die beetje chinees uiterlijk heeft... maar gaat uberhaupt om het feit dat mensen er niet bij na denken wat de ander er van vind...
Oud 26-05-2011, 10:29
Verwijderd
Gewoon negeren. Zulke mensen zijn het niet eens waard om wat terug naar te zeggen.

Om zulk gedrag kan ik altijd heel erg boos worden. Net of ze zelf beter zijn ofzo. Stelletje stakkers, dat zijn het!
Oud 26-05-2011, 14:12
LW
LW is offline
Ik denk dat ze niet persé jou ras beledigen, ik denk dat als er mensen met wat meer gewicht langs lopen dat ze dan ook wel een woordje klaar hebben staan.
Oud 31-05-2011, 16:16
chick123
chick123 is offline
Citaat:
+1
+10
Oud 31-05-2011, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat ze niet persé jou ras beledigen, ik denk dat als er mensen met wat meer gewicht langs lopen dat ze dan ook wel een woordje klaar hebben staan.
er zijn geen rassen (behalve dieren) het zit in de pigment.
zelf denken ze soms ook dat ik chinees ben omdat ik kleine ogen heb, er lopen meer mensen op de werled rond ermee (ben 50% australische en 50 % nederlands)
Advertentie
Oud 10-06-2011, 11:59
Verwijderd
Ik heb meer problemen met marokkanen, antilianen, turken en molukkers dan met chinezen Aziatische meisjes zijn leuk
Oud 10-06-2011, 18:12
Verwijderd
Oud 10-06-2011, 20:07
LW
LW is offline
Citaat:
er zijn geen rassen (behalve dieren) het zit in de pigment.
zelf denken ze soms ook dat ik chinees ben omdat ik kleine ogen heb, er lopen meer mensen op de werled rond ermee (ben 50% australische en 50 % nederlands)
Klopt ik kon zo snel geen beter woord bedenken.
Oud 11-06-2011, 09:24
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik heb meer problemen met marokkanen, antilianen, turken en molukkers dan met chinezen
Niet haten!
(en al helemaal niet in een topic wat er over gaat dat er zo'n gedoe is over verschillende afkomsten)
Oud 11-06-2011, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Niet haten!
(en al helemaal niet in een topic wat er over gaat dat er zo'n gedoe is over verschillende afkomsten)
Ik haat toch niet? Ik geef alleen mijn mening? En volgens mij heb ik wel het recht om te zeggen wat ik wil?
Oud 11-06-2011, 11:54
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik haat toch niet? Ik geef alleen mijn mening? En volgens mij heb ik wel het recht om te zeggen wat ik wil?
Volgens mij gaat het hele topic erover dat mensen niet anders zijn vanwege hun afkomst.
even een quote van eerder in het topic 'er zijn geen rassen (behalve dieren) het zit in de pigment.'
en dan kom jij aan 'Ik heb meer problemen met marokkanen, antilianen, turken en molukkers dan met chinezen'.
Het gaat er niet om dat jij kennelijk geen problemen hebt met chinezen, maar het gaat erom dat je wel problemen hebt met marokkanen, antillianen, turken en molukkers allemaal puur vanwege de afkomst. Dat noem ik dus wel haten.
Je bent bij mij aan het verkeerde adres om te zeggen dat je problemen hebt met mensen op basis van hun afkomst. Naar mijn mening zijn zulke uitspraken zoals die van jou de reden dat er zo vaak problemen te horen zijn op tv over dat er weer wat gebeurd is en er marokkanen, antillianen of wat dan ook de dader zijn.
Het gaat hier inmiddels in Nederland helemaal niet meer om personen die iets uit halen, het gaat alleen maar over bepaalde bevolkingsgroepen die iets gedaan hebben. 'Marokaan beroofd winkel, antilliaan opgepakt voor drugshandel en schietpartij' enzovoort. Er wordt maar gelijk een afkomst bij genoemd, alsof dat er toe doet. Toen die idioot een tijdje terug zijn wapens leeg schoot in een winkel centrum werd er ook niet gezegd 'Nederlandse gek schiet winkelcentrum overhoop'. Dan wordt er ineens geen afkomst genoemd, omdat het dan ineens niks te maken heeft met een bepaalde bevolkingsgroep (omdat nederlanders zich logischer wijs niet willen koppelen aan zo iemand). Denk dan na voordat je wat zegt, want mensen van die andere afkomsten willen ook niet gekoppeld worden aan wat andere mensen van hun afkomst gedaan hebben. Daarnaast komt vaak dat als er weer wat genoemd wordt over marokkanen, antillianen of wat dan ook, het gaat om marokkanen, antillianen met een nederlands paspoort. En toch wordt er dan voor het gemak maar ff gedaan alsof het geen Nederlanders zijn, want Nederlanders doen dat soort dingen zogenaamd niet.

Natuurlijk heb jij het recht om zoiets te zeggen, maar dan heb ik dus ook het recht om te zeggen waar het compleet misgaat in deze samenleving als het aankomt op afkomst van verschillende mensen.
Oud 11-06-2011, 13:18
Verwijderd
Citaat:
maar het gaat erom dat je wel problemen hebt met marokkanen, antillianen, turken en molukkers allemaal puur vanwege de afkomst.
Ik heb geen problemen met ze vanwege hun afkomst, ik heb een hekel aan ze vanwege het gedrag dat ze vertonen. De mensen met die afkomst die zich wél goed gedragen, heb ik helemaal geen problemen.
Oud 11-06-2011, 13:59
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Honkballertje, het zijn maar 2 zinnen die Koffie heeft gezegd. Leuk dat je een heel verhaal hebt verteld, maar het is misschien handiger om die zin van hem eens goed te lezen in plaats van meteen zo'n goeie jongen te zijn.
Oud 11-06-2011, 14:22
Verwijderd
Wie hebben er tegenwoordig nou geen problemen met Marokkanen
Oud 11-06-2011, 14:42
Verwijderd
Citaat:
iemand die ik ken
Oud 11-06-2011, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Klopt ik kon zo snel geen beter woord bedenken.
dankuu
Oud 11-06-2011, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Dit. +7 internets voor jou
Oud 11-06-2011, 15:36
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Honkballertje, het zijn maar 2 zinnen die Koffie heeft gezegd. Leuk dat je een heel verhaal hebt verteld, maar het is misschien handiger om die zin van hem eens goed te lezen in plaats van meteen zo'n goeie jongen te zijn.
Ik kan prima lezen. Het gaat erom dat hij meer problemen heeft met mensen van die afkomst dan met chinezen. Hieruit trek ik simpelweg de conclusie (terecht) dat hij problemen heeft met deze mensen op basis van hun afkomst. Prima, moet je vooral doen, maar dan moet je ook verwachten dat er iemand op reageert. Dat ik daar dan een lang verhaal bij schrijf is, omdat in een soort van poging om mensen duidelijk te maken dat het beeld wat men krijgt (aangepraat door o.a. de media) nogal triest is. (Dat ik een goede jongen best wist ik al, maar bedankt voor het compliment. jammer dat er alleen zo negatief gedacht wordt over al die andere 'buitenlanders' die precies hetzelfde denken, maar constant in een hokje geplaatst worden alsof zij ook criminelen zijn.)

@ Koffie!
Je draait het nog steeds om. 'Ik heb geen problemen met ze vanwege hun afkomst, ik heb een hekel aan ze vanwege het gedrag dat ze vertonen. De mensen met die afkomst die zich wél goed gedragen, heb ik helemaal geen problemen.'

Je hebt niet een hekel aan het gedrag wat mensen van deze afkomst in het algemeen vertonen, je hebt een hekel aan enkele mensen die jij kennelijk kent van deze afkomst, die zich slecht gedragen. Nu doe je nog steeds alsof de meerderheid het verziekt voor de minderheid, terwijl het toch echt andersom is.

Oh en ik heb nog nooit problemen gehad met marokkanen, dus misschien is het wel een kwestie respect tonen naar een ander en dat je dat vanzelf terug krijgt
Oud 11-06-2011, 16:19
Verwijderd
Citaat:

Je hebt niet een hekel aan het gedrag wat mensen van deze afkomst in het algemeen vertonen, je hebt een hekel aan enkele mensen die jij kennelijk kent van deze afkomst, die zich slecht gedragen. Nu doe je nog steeds alsof de meerderheid het verziekt voor de minderheid, terwijl het toch echt andersom is.
Probeer je mij nu te zeggen wat ik moet vinden? Want zo kom je wel over. En ik denk dat ik van mezelf toch wel een heel stuk beter weet wat ik wel en niet vind, dan jij, honkballertje.
Oud 11-06-2011, 19:40
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Probeer je mij nu te zeggen wat ik moet vinden? Want zo kom je wel over. En ik denk dat ik van mezelf toch wel een heel stuk beter weet wat ik wel en niet vind, dan jij, honkballertje.
Je beschreef in je post daarvoor zelf dat je geen hekel had aan mensen die zich netjes aan de regels houden. Zou je er een mooi raportje van criminaliteit bijhouden over hoeveel overvallen etc etc en van welke afkomst, zou je zien dat er een minderheid is die zich bezig houdt met dat soort dingen. Kortom de minderheid verziekt het voor de rest, ipv andersom zoals jij het stelde in je vorige post.

Hey, als je het daar niet mee eens bent en lekker wilt haten op een bepaalde groep (of groepen), vindt ik het ook niet raar dat er een keer iemand van 1 van die groepen een gun pakt en een kogel door iemand z'n hoofd jaagt. Laat ik duidelijk stellen dat ik dat ook niet goedkeur of wat dan ook, maar ik kan me wel voorstellen dat er wel eens mensen zijn die al die woede over hebben opgestapeld (over het gevoel dat ze gediscrimineer worden puur op basis van afkomst).
Een beetje vergelijkbaar met een stukje wat een tijdje terug hier op de voorpagina stond over een oude meneer die de persoon had overreden die hem jarenlang gepest heeft. Daar werd het door sommige mensen zelf goed gevonden dat hij (eindelijk) voor zichzelf opkwam. Ik zie de vergelijking met iemand die jaren lang gediscrimineerd wordt op basis van afkomst, terwijl er niet wordt gekeken naar hoe hij als persoon is. Zelfs iemand die dan jaren lang het slachtoffer is geweest (zoals die meneer) kunnen dan ineens overschakelen tot bepaalde daden.
Om bovengenoemde reden, zal het mij ook niet verbazen als iemand zoals meneer Geert ooit een kogel door zn hoofd gejaagd zal krijgen. Ja sure, hij uit alleen zn mening (zoals hij het beschrijft), maar ooit zal er iemand komen die het mooi geweest vindt en er een actie tegenover zet.
Dat soort verschrikkelijk dingen gebeuren puur op basis van het niet 100% iemand accepteren zoals hij/zij is, maar al bevooroordeeld zijn vanwege iemands afkomst. Mensen denken te weinig na over wat de gevolgen kunnen zijn van dingen die ze zeggen/doen. Het wordt een keer tijd dat er hier in Nederland wordt gekeken naar waar het fout gaat in de maatschappij op gebied van discriminatie, in plaats van dat er alleen gekeken wordt naar wat de reacties er zoal op zijn. (vanzelfsprekend behoren overvallen, diefstal etc niet bij die reacties. Het gaat om reacties op het gebied van wat iemand doet, omdat een ander iets discriminerends over hem/haar gezegd heeft)
Oud 11-06-2011, 21:46
Verwijderd
Citaat:
<knip>
Ik kan helaas niet inhoudelijk reageren op deze post. Jouw posts hier zijn zó facking langdradig zeg... Op de helft heb ik al geen fláuw idee meer waar je het over hebt
Mischien een baan als schrijver overwegen?
Oud 11-06-2011, 21:56
Verwijderd
Ik geloof dat je punt min of meer duidelijk is honkballertje. Kunnen we het hierbij laten?
Oud 11-06-2011, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof dat je punt min of meer duidelijk is honkballertje. Kunnen we het hierbij laten?
Dit. +7 internets voor jou, forumbaas
En voor je UI
Oud 12-06-2011, 11:09
Verwijderd
Wat een hoop onzin in die tekst
Oud 12-06-2011, 12:33
Verwijderd
^ Van wie? Mij, Mutant of Honkballertje?
Oud 12-06-2011, 17:29
Erato
Erato is offline
Citaat:
Ik heb meer problemen met marokkanen, antilianen, turken en molukkers dan met chinezen Aziatische meisjes zijn leuk
Zozo, als al die mensen problemen hebben met jou wordt het misschien eens tijd om de hand in eigen boezem te steken.
Oud 12-06-2011, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Zozo, als al die mensen problemen hebben met jou wordt het misschien eens tijd om de hand in eigen boezem te steken.
Huh wat bedoel je
Oud 12-06-2011, 21:39
honkballertje
honkballertje is offline
eerste de best hit op google als je intikt 'de hand in eigen boezem steken'
'Wie de hand in eigen boezem steekt, zoekt de schuld bij zichzelf: hij gaat bij zijn eigen geweten te rade of hem iets te verwijten valt (in plaats van direct naar anderen te wijzen).' --> Als jij zo veel problemen hebt met anderen, wordt het misschien eens kijkt naar de houding die je zelf opstelt.
Oud 13-06-2011, 01:05
Verwijderd
Oud 13-06-2011, 10:58
Verwijderd
Citaat:
eerste de best hit op google als je intikt 'de hand in eigen boezem steken'
'Wie de hand in eigen boezem steekt, zoekt de schuld bij zichzelf: hij gaat bij zijn eigen geweten te rade of hem iets te verwijten valt (in plaats van direct naar anderen te wijzen).' --> Als jij zo veel problemen hebt met anderen, wordt het misschien eens kijkt naar de houding die je zelf opstelt.
Wil je de houding weten die ik opstel jegens buitenlanders??? Agressief, negatief en boos. Net als de meeste nederlanders in mijn woonplaats. Problemen mee?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten