Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Niets is saaier dan iemand pesten die er niet mee zit.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik snap dit echt niet, ik haat het ook als mensen überhaupt iets te melden over een anders zn uiterlijk. Dan denk ik altijd "kijk naar eerst is naar jezelf". Wat ik ook niet snap is, waarom!? Denken ze dat ze grappig zijn, voelen ze zichzelf dan beter? Soms wil ik dat soort mensen echt kapot meppen.
Heb er zelf geen last van trouwens, maar heb vriend die beetje chinees uiterlijk heeft... maar gaat uberhaupt om het feit dat mensen er niet bij na denken wat de ander er van vind... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
zelf denken ze soms ook dat ik chinees ben omdat ik kleine ogen heb, er lopen meer mensen op de werled rond ermee (ben 50% australische en 50 % nederlands) |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
even een quote van eerder in het topic 'er zijn geen rassen (behalve dieren) het zit in de pigment.' en dan kom jij aan 'Ik heb meer problemen met marokkanen, antilianen, turken en molukkers dan met chinezen'. Het gaat er niet om dat jij kennelijk geen problemen hebt met chinezen, maar het gaat erom dat je wel problemen hebt met marokkanen, antillianen, turken en molukkers allemaal puur vanwege de afkomst. Dat noem ik dus wel haten. Je bent bij mij aan het verkeerde adres om te zeggen dat je problemen hebt met mensen op basis van hun afkomst. Naar mijn mening zijn zulke uitspraken zoals die van jou de reden dat er zo vaak problemen te horen zijn op tv over dat er weer wat gebeurd is en er marokkanen, antillianen of wat dan ook de dader zijn. Het gaat hier inmiddels in Nederland helemaal niet meer om personen die iets uit halen, het gaat alleen maar over bepaalde bevolkingsgroepen die iets gedaan hebben. 'Marokaan beroofd winkel, antilliaan opgepakt voor drugshandel en schietpartij' enzovoort. Er wordt maar gelijk een afkomst bij genoemd, alsof dat er toe doet. Toen die idioot een tijdje terug zijn wapens leeg schoot in een winkel centrum werd er ook niet gezegd 'Nederlandse gek schiet winkelcentrum overhoop'. Dan wordt er ineens geen afkomst genoemd, omdat het dan ineens niks te maken heeft met een bepaalde bevolkingsgroep (omdat nederlanders zich logischer wijs niet willen koppelen aan zo iemand). Denk dan na voordat je wat zegt, want mensen van die andere afkomsten willen ook niet gekoppeld worden aan wat andere mensen van hun afkomst gedaan hebben. Daarnaast komt vaak dat als er weer wat genoemd wordt over marokkanen, antillianen of wat dan ook, het gaat om marokkanen, antillianen met een nederlands paspoort. En toch wordt er dan voor het gemak maar ff gedaan alsof het geen Nederlanders zijn, want Nederlanders doen dat soort dingen zogenaamd niet. Natuurlijk heb jij het recht om zoiets te zeggen, maar dan heb ik dus ook het recht om te zeggen waar het compleet misgaat in deze samenleving als het aankomt op afkomst van verschillende mensen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() @ Koffie! Je draait het nog steeds om. 'Ik heb geen problemen met ze vanwege hun afkomst, ik heb een hekel aan ze vanwege het gedrag dat ze vertonen. De mensen met die afkomst die zich wél goed gedragen, heb ik helemaal geen problemen.' Je hebt niet een hekel aan het gedrag wat mensen van deze afkomst in het algemeen vertonen, je hebt een hekel aan enkele mensen die jij kennelijk kent van deze afkomst, die zich slecht gedragen. Nu doe je nog steeds alsof de meerderheid het verziekt voor de minderheid, terwijl het toch echt andersom is. Oh en ik heb nog nooit problemen gehad met marokkanen, dus misschien is het wel een kwestie respect tonen naar een ander en dat je dat vanzelf terug krijgt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hey, als je het daar niet mee eens bent en lekker wilt haten op een bepaalde groep (of groepen), vindt ik het ook niet raar dat er een keer iemand van 1 van die groepen een gun pakt en een kogel door iemand z'n hoofd jaagt. Laat ik duidelijk stellen dat ik dat ook niet goedkeur of wat dan ook, maar ik kan me wel voorstellen dat er wel eens mensen zijn die al die woede over hebben opgestapeld (over het gevoel dat ze gediscrimineer worden puur op basis van afkomst). Een beetje vergelijkbaar met een stukje wat een tijdje terug hier op de voorpagina stond over een oude meneer die de persoon had overreden die hem jarenlang gepest heeft. Daar werd het door sommige mensen zelf goed gevonden dat hij (eindelijk) voor zichzelf opkwam. Ik zie de vergelijking met iemand die jaren lang gediscrimineerd wordt op basis van afkomst, terwijl er niet wordt gekeken naar hoe hij als persoon is. Zelfs iemand die dan jaren lang het slachtoffer is geweest (zoals die meneer) kunnen dan ineens overschakelen tot bepaalde daden. Om bovengenoemde reden, zal het mij ook niet verbazen als iemand zoals meneer Geert ooit een kogel door zn hoofd gejaagd zal krijgen. Ja sure, hij uit alleen zn mening (zoals hij het beschrijft), maar ooit zal er iemand komen die het mooi geweest vindt en er een actie tegenover zet. Dat soort verschrikkelijk dingen gebeuren puur op basis van het niet 100% iemand accepteren zoals hij/zij is, maar al bevooroordeeld zijn vanwege iemands afkomst. Mensen denken te weinig na over wat de gevolgen kunnen zijn van dingen die ze zeggen/doen. Het wordt een keer tijd dat er hier in Nederland wordt gekeken naar waar het fout gaat in de maatschappij op gebied van discriminatie, in plaats van dat er alleen gekeken wordt naar wat de reacties er zoal op zijn. (vanzelfsprekend behoren overvallen, diefstal etc niet bij die reacties. Het gaat om reacties op het gebied van wat iemand doet, omdat een ander iets discriminerends over hem/haar gezegd heeft)
|
eerste de best hit op google als je intikt 'de hand in eigen boezem steken'
'Wie de hand in eigen boezem steekt, zoekt de schuld bij zichzelf: hij gaat bij zijn eigen geweten te rade of hem iets te verwijten valt (in plaats van direct naar anderen te wijzen).' --> Als jij zo veel problemen hebt met anderen, wordt het misschien eens kijkt naar de houding die je zelf opstelt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Denigrerend/beledigend gedrag? Mark Almighty | 82 | 13-05-2005 18:24 | |
Films, TV & Radio |
Crazy Frog enzzz enzzz...... Ilsuuuh | 84 | 11-05-2005 18:43 | |
Psychologie |
homosexualiteit is een geestelijke ziekte Verwijderd | 266 | 11-04-2003 13:46 | |
Psychologie |
hoe kan ik steun bieden? kleine_meis | 9 | 12-01-2003 17:49 | |
De Kantine |
wat was jullie grootste blunder? fruitmand | 18 | 14-04-2002 19:18 |