Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2011, 11:59
napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
Oke, mijn grootste angst is nu werkelijkheid.
mijn ouders zijn al een maand uit elkaar aan het gaan
mn moeder wil wel, mn vader niet.
mn vader heeft 2 weken bij zijn ouders gaan wonen, en is nu (terwijl mn moeder er niet blij mee is) teruggekomen in huis.
Mn moeder is nu aan het zoeken voor een flatje, en dat wil ik ook.
Mijn zusje wilt niet dat mijn ouders uit elkaar gaan, mede doordat mijn vader zegt dat hij en mn moeder geen geld meer hebben als ze uit elkaar gaan, en ze dan geen leuke dingen meer kunnen doen.
Nu heeft mn moeder tegen mn vader gezegd dat ik wil dat mn moeder een flatje wil.
Mijn vader sprak me hier, in bijzijn van mijn zusje op aan, en zei dat ik tegen mijn moeder mocht zeggen dat ik het niet wil, en dat ik niet mag zeggen dat ik wil dat ze uit elkaar gaan.
Maar ik vind juist dat dit beter is voor het hele gezin.
Nu is mijn zusje dus de hele tijd aan het huilen, en kijkt ze me boos aan, alsof ik haar iets heb aangedaan.
Mijn vader heeft ook gezegd dat als we niet meewerken dat het niet meer goedkomt, en dat mijn vader tegen overspannen aanzit.

Ik weet echt totaal niet wat ik moet doen, kiezen voor mezelf, of kiezen voor mn zusje en vader

Valt misschien ook te merken aan mn schrijfstijl
Oud 20-04-2011, 12:03
Verwijderd
Weet je, je hoeft niet te kiezen. Natuurlijk wil jij dat zowel je moeder als je vader gelukkig zijn, en je wil dat je zusje gelukkig is, en je wil zelf ook gelukkig zijn. In een situatie als deze zijn er altijd zaken waar niet iedereen tevreden mee is. Maar dat hoef jij niet op te lossen. Jij bent het kind, je ouders zijn de volwassenen, en ze zullen dit zelf als volwassenen uit moeten zoeken, zonder jou of je zusje als schild of doorgeefluik te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 12:08
napoleonzuurtje
Citaat:
Weet je, je hoeft niet te kiezen. Natuurlijk wil jij dat zowel je moeder als je vader gelukkig zijn, en je wil dat je zusje gelukkig is, en je wil zelf ook gelukkig zijn. In een situatie als deze zijn er altijd zaken waar niet iedereen tevreden mee is. Maar dat hoef jij niet op te lossen. Jij bent het kind, je ouders zijn de volwassenen, en ze zullen dit zelf als volwassenen uit moeten zoeken, zonder jou of je zusje als schild of doorgeefluik te gebruiken.
Nee, maar ik MOET van mijn vader nu tegen mijn moeder zeggen dat ik niet wil dat ze uit elkaar gaan, en dat wil ik niet.
Oud 20-04-2011, 12:23
Verwijderd
Fak je vader. Fijne vader heb je als je die dingen dwingt.
Ik zou tegen je vader ingaan. Maar he dat zou ik doen want ik laat me niet dwingen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 12:34
Verwijderd
Nouja, als je dat niet wil zeggen, moet je dat niet zeggen. Misschien kun je bijvoorbeeld aan je vader uitleggen dat je wel zou willen dat ze bij elkaar bleven, maar dan alleen als ze daar allebei gelukkig van werden, en dat is nu niet zo. En misschien kun je ook aan hem uitleggen dat jij niet zijn problemen op hoeft te lossen. Gooi er eventueel een 'ik heb het al druk genoeg met school, want ik wil wel ruim over gaan' opmerking tegenaan, dat doet het vaak goed bij ouders
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 13:04
napoleonzuurtje
Nou, heb dus even met mn moeder gebeld.
Heb verteld wat mijn vader me verteld heeft, en mijn moeder vond dat hij gemeen bezig was.
Mijn moeder gaat tegen hem zeggen dat ik het niet fijn vind om te worden betrokken in een conflict tussen hun twee
Oud 20-04-2011, 14:13
Verwijderd
Niet kiezen, je ouders hebben ruzie niet jij!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 16:18
napoleonzuurtje
pffff, mn vader smste net, hij komt eerder uit vverk (half 7 ipv 11) om met ons te praten, met mn moeder erbij
ik vind het dom dat ik niet mijn mening mag geven tegen mijn moeder, maar ik vind het ook zielig voor mn vader
Oud 20-04-2011, 16:40
hookee
hookee is offline
Als je vader de relatie niet wil verbreken, zal hij je moeder moeten overtuigen om SAMEN relatie therapie te gaan volgen. Het lijkt erop dat je moeder niets meer wil proberen.
Ik weet niet hoelang dit al speelt en hoe de sfeer thuis was, maar ook een tijdje uit elkaar kan goed zijn. Dan niet een weekje, maar een paar maanden.

Jouw rol hierin is alleen vertellen wat JIJ zou willen, niet wat ZIJ willen. Als jij wil dat ze bij elkaar blijven, wijs ze op het bovenstaande.
Ga alleen uit van eigenbelang, zij zijn voor jou verantwoordelijk en zullen moeten besluiten wat het beste voor jou en je zusje is, zelf komen ze op de 2e plaats. Dat klinkt egoïstisch maar voor machteloze kinderen de enige inbreng.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 18:57
chocolademousse
chocolademousse is offline
zoiets kun je niet dwingen, jij hebt recht op een eigen mening.
heel veel sterkte met de situatie
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 20:14
Verwijderd
STOM dat je MOET kiezen...
Dat lijkt mij geen fijne beslissing..
mijn ouders zijn gescheiden toen ik 4 was dus daar betrokken ze mij toen niet bij
nu gaan ze normaal met elkaar om dat vind ik wel fijn.
het is niet dat ze de hele tijd ruzie hebben als mijn vader me ophaalt.

Sterkte

veel liefs Aardbeiensaus
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 18:40
Gary Brown
Gary Brown is offline
Gewoon uit laten vechten, het waait vanzelf wel weer over. Jij kan altijd nog verhuizen!
Reageren

Regels voor berichten