Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2011, 17:36
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Hallo,

Mijn nagels van mijn handen zien er opzich wel gewoon netjes uit. Ze zijn allemaal niet erg lang, maar er zit wel gewoon genoeg nagel aan. Maar 1 nagel, die is gewoon te afgrijselijk voor woorden. Ik snap niet hoe ik die zoo kort heb kunnen maken.. Ik denk dat er net 3a4 mm nagel op zit. Ik heb vroeger ook al zo'n korte nagel gehad, maar op een gegeven moment groeide dat wel gewoon weer aan. Maar nu is het gewoon erg. Ik kan er niet mee stoppen! Hoe kort die ook is, ik blijf er maar aan zitten. Ik bijt geen nagels, maar ik pel ze zeg maar af. Soms tot wel bloedend toe! Ik zeg soms tegen mijzelf.. (klinkt raar) en nu stop ik met eraan zitten, en zodra ik mij verveel dan ga ik eraan zitten, net zolang totdat ik niet meer verder kan.

Nou, heb ik wel eens gelezen over kunstnagels enzo, maar ik denk niet dat zo'n kunstnagel op dat kleine stukje nagel blijft zitten, En ik wil eigenlijk andere methodes weten hoe je je nagel weer ''normaal'' kan laten worden. Om nou heel erg lang met een pleister om me vinger te lopen, vind ik ook niet echt handig. Ik heb ook vaak nagelak op, en dan lak ik de rest, boven mijn nagel, ook mee, zodat het toch lijkt alsof ik toch een ''normale'' nagel heb. Maar na 1 dag, zit ik ook al me nagelak van die nagel eraf te halen, en ga ik gewoon weer door met het nog korter maken met mijn nagel.

Ik hoop eigenlijk dat één van jullie nog andere manieren weten, hoe ik me nagel er toch een beetje fatsoenlijk laat uitzien, en dat mijn nagel gewoon weer normaal wordt.

Groetjes.. Anoniem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2011, 19:32
JustADreamer
JustADreamer is offline
Bij de Kruidvat hebben ze nagelriemolie, koop dat, het liefst die van Kruidvat's eigen merk, want die ruikt sterk zurig en herinnert je eraan dat je niet aan je nagels mag zitten. Doe dit in ieder geval elke avond op je nagelriemen, laat het even paar minuten intrekken en masseer het daarna in. Oh en voor 's nachts: SOS nail care balm van Essence, is wat vettiger, meer een balsem. Die kan dan de hele nacht intrekken in je nagelriemen.

Ook hebben ze van het merk Essence een oranje 'stift' met nagelriemolie, doe die in je schooltas en in de pauze ga je daarmee even langs je nagelriemen. Het is minder vettig, en trekt sneller in, dus even inmasseren en het is weg, geen kliederboel.

Dit masseren van je nagelriemen, en sowieso het feit dat ze zo niet uitdrogen zorgt dat je nagels sneller groeien.

Ook heb ik van Sally Hansen (ook bij Kruidvat) Nail Growth Activator gekocht, dit moet je voor je nagellak aanbrengt op je nagels doen waardoor ze sneller groeien. Kruidvat heeft ook zoiets soortgelijks van het merk Essence (wat weer stukken goedkoper is).

Ook breng ik altijd een basecoat aan op m'n nagels voor ik m'n nagels een kleurtje geef, want dan verkleuren je nagels niet/minder. En vooral als m'n nagels echt lang worden doe ik er ook nog een nagelverharder op, en uiteindelijk als alles erop zit een topcoat om te zorgen dat ik niet de volgende dag m'n nagels al weer opnieuw moet lakken.

Verder is het aan te raden iedere week je nagels te vijlen, zodat eventuele scheurtjes die er aan het topje van je nagel zijn ontstaan niet verder scheuren. Vijl je nagels niet met een heen en weer beweging, maar alleen 1 richting op, dit voorkomt dat je ze nog meer beschadigd. Ik heb zo'n nagelvijl van Essence, waarmee je je nagel ook kan polijsten (een 4 of 6-in-1-vijl).

Ik weet niet of de aanbieding nog geldt momenteel, maar het was 2e nagelproduct gratis bij de Kruidvat. Zo niet dan is het nog niet veel duurder dan 15 euro om die dingen aan te schaffen, en je doet er lang genoeg mee om je nagel in goeie conditie te krijgen.

Verwacht geen wonderen, je nagel groeit niet in 1 dag weer lang, maar hij zal wel sneller groeien en er gezonder uitzien. Good luck!

En nee, zo fanatiek als ik het hier beschrijf ben ik zelf ook niet, want mijn nagels zijn nu in goeie conditie en moeten alleen nog bijgehouden worden...
Oud 17-05-2011, 22:01
honkballertje
honkballertje is offline
er extra aandacht aan besteden (met bovengenoemde middeltjes) zorgde er bij mij voor dat ik er extra aan dacht en het alsnog korter maakte (omdat je als je even niks te doen heb je je daar mee gaat bemoeien). Zo min mogelijk aandacht eraan besteden werkt het beste. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar ik heb ook gehad dat als ik aan mn nagels ging zitten (ook niet bijten maar m.b.v. mn andere nagels kortwieken zeg maar XD). Heel vervelend, maar toen ik een keer de nagels van mn handen vergelijkte met die van mn voeten viel echt goed te zien hoe erg het eigenlijk was. (vraag me niet hoe ik er ooit op ben gekomen om dat te vergelijken.) iig daardoor ben ik gestopt met dat geklooi met mn nagels en heb ik nu gewoon weer normale nagels .
Met citaat reageren
Oud 18-05-2011, 08:29
Verwijderd
Een kennis van mij had haar grote teennagel er grotendeels af gescheurd (niet omdat ze erop beet maar bij een ongeluk) en zij lijmde gewoon een kunstnagel op het resterende stukje nagel, dat bleef prima zitten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten