![]() |
|
Ik heb denk ik niets tegen abortus. Ik zou me wel enorm schuldig voelen als ik mijn eigen kind weg liet halen. Ik zou het denk ik houden, maar omdat je dan wel je complete toekomst vergooit waarschijnlijk proberen het te laten adopteren. Maar nu ik erover nadenk, als ik het gewoon zou laten komen, heeft het òf geen toekomst, omdat ik zelf nog maar 15 ben, òf het gaat me later misschien minachten omdat ik het heb weggegeven of gewoon omdat het mij (tienermoeder zijnde) dom gaat vinden ofzo. Ik weet het niet, zo'n moeilijke keuze!
Zelfs in geval van verkrachting zou ik het niet weten, ook al komt er dan ook nog bij dat het er dan mee moet leven dat zijn vader een verkrachter is. Toch denk ik dat ik het zou houden.. ik weet het eigenlijk helemaal niet zeker. Hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoe mijn omgeving zou reageren, misschien wil de vader het dan wel houden en er samen voor zorgen, of willen mijn ouders helpen.. Ik zou echt goed moeten nadenken. Sowieso een shitsituatie, daar ben ik wel zeker van ![]() |
![]() |
|
Ik ben voor abortus. Voor de mogelijkheid van abortus. Maar ik weet niet of ik het zelf zou kunnen. Ik denk ook dat de psychische gevolgen van abortus onderschat zijn/niet goed worden verteld. Ik ben bang dat abortus me teveel kapot zou maken.
Aan de andere kant wil ik echt geen kind. Nu niet en nooit niet. Ik heb mijn handen vol aan mezelf, ik ben geen moederfiguur en ik wil geen gebroken nachten. Ik zíe mezelf over pakweg twintig jaar ook niet als moeder, ik en kind, dat misstaat elkaar. En de aarde is vol genoeg (daar hoeft er niet ééntje bij) en ik ben niet positief genoeg om het leven als iets moois en wonderbaarlijk te zien. Als mijn kind mijn aanleg heeft, vindt het de wereld toch maar niets aan, en dan gun ik het 'm eigenlijk om niet geboren te hoeven worden. Oftewel, ik word er niet gelukkig van om 18 jaar voor zo'n... persoon te zorgen, de aarde wordt er niet beter op, het kind kan mij beter niet als moeder hebben - als het het uiteindelijk al tof gaat vinden om geboren te zijn. En als iedereen het on-tof vindt dat ie er is, tja. En ten slotte is adopteren ook pijnlijk. Je zit toch negen maanden aan zo'n kind vast, en daarna loop je niet met de gedachte 'als ik het niet had laten aborteren' maar met de wetenschap dat je kind ergens rondloopt. Zonder jou. En dan faal je ook, want jij was zijn moeder. Maar misschien zou ik dat nog het best vinden. Of toch abortus - maar dan wel in een pril stadium. En met de hoop dat het niet zoveel van mezelf kapot zal maken als ik vrees. Tenzij ik al wat ouder ben. Als ik met mijn studie klaar ben (23 of ouder?) dan vind ik dat ik volwassen genoeg zou moeten zijn om het toch op te voeden. Denk ik. Dan hoop ik maar dat het een lieve huisvader heeft en dan ga ik wel de vrouw die het vlees aansnijdt spelen, weetjewel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij late abortussen rond de 21 weken moet de aborteur kiezen tussen het gedode kind intact naar buiten te halen of in stukken. Dat is echt vreselijk als je er goed over na denkt. Er zijn altijd nog andere mogelijkheden dan abortus. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om het kind ter adoptie te stellen. Dan weet je nog dat je kind leeft, ademhaalt, voetbalt of met haar vriendinnen kletst. Als je dat voor je ziet, is de keus tussen dood en leven toch niet zo moeilijk?! En, er zijn mensen die ontzettend graag kinderen willen en ze niet kunnen krijgen. En er zijn mensen waar het 'ongelukje' weg word gehaald omdat hun carrière belangrijker is. Je krijgt echt geen kloteleven met kind en je zult er vast van houden. Ik zou het nooit over mijn hart verkrijgen om leven uit mij weg te laten halen. Het is een kind, het heeft ook recht om te leven. Laatst gewijzigd op 28-02-2011 om 20:18. |
![]() |
||
Citaat:
Maar als iemand ander jouw kind opvoedt... óf je krijgt er alsnog veel mee te maken/last van bij je studie e.d. (en echt, ik ben geen moederfiguur, ik zal er heus niet zo gelukkig van worden) óf je krijgt er weinig mee te maken en je mist het misschien de hele tijd/voelt je er schuldig over.
|
Als ik op dit moment zwanger zou worden, zou ik het kindje houden. Maar goed, ik ben 23 dus voor mij is de situatie wel een beetje anders. Het zou wel onhandig zijn omdat ik mijn studie nog niet heb afgemaakt, maar ik zou het niet weglaten halen. Ik ben verder niet uit principe tegen abortus maar ook toen ik jonger was, zou ik het waarschijnlijk niet hebben weg laten halen als ik in die situatie zou zijn gekomen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
OT: Ik zou het per definitie houden, maar ik ben dan ook 26. Idd een andere situatie. Maar vanaf dat ik seks heb (studententijd, paar experimentjes in tienertijd niet meegeteld) zou ik het sowieso hebben gehouden, denk ik, ookal was ik er toe dan toch echt nog niet aan toe. Vind dat abortus moet kunnen, hoor, maar je moet wat mij betreft wel een erg goeie reden hebben. En wel lekker willen batsen maar geen verantwoordelijkheid willen nemen, vind ik niet bepaald een goeie reden. Edit: overigens vind ik dus niet dat hij dan maar het kind zou moeten houden; ik vind dat hij geen seks moet hebben. |
![]() |
|
Als ik op dit moment zwanger zou worden, dan zou ik het houden. Ikzelf denk dat ik een abortus psychisch niet aan zou kunnen, op de langere termijn gezien. In het geval van een verkrachting vind ik het wel anders. Dan zou ik abortus overwegen, omdat het dan iets heel anders is. Maar als ik nou zwanger zou raken van mijn vriend, dan zou ik het zeker niet weg laten halen. Ook al is het voor mijzelf misschien niet zo praktisch.
|
![]() |
|
Ik zou op elk moment van mijn voorgaande leven het kind hebben gehouden en hebben afgestaan ter adoptie behalve nu. Als ik nu zwanger raak ga ik naar een abortus kliniek. Ik heb het hier ook al jaren geleden met mijn vriend over gehad en nog steeds af en toe. Als ik nu zwanger raak krijg ik studievertraging, kan ik geen opleiding meer afmaken, zit ik dus met een grote studieschuld en zal ik geen fatsoenlijk werk kunnen doen om het kind te onderhouden. Misschien dat ik het kind over 5 jaar wel zou houden (en misschien dan ook zelf houden). Maar ik wil helemaal geen kinderen dus ik ben heel voorzichtig.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou een abortus niet aankunnen, ik zou helemaal doordraaien denk ik
![]() Ik zou het kind houden. Ik heb een heel stabiele relatie en wil sowieso heel graag (een) kindje(s). En als het dan zo is dat ik zwanger raak, komen we daar samen vast wel uit. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben afgestudeerd, gezond, heb een stabiele relatie en wil ooit kinderen, dus dan zou het natuurlijk van de gekke zijn om abortus te laten plegen of het kind af te staan alleen omdat ik het een paar jaartjes te vroeg vind.
Ik ben wel voor de mogelijkheid voor elke vrouw om voor abortus te kiezen. Ik ben overigens ook voor de mogelijkheid voor elke man om bij een ongewenste zwangerschap van zijn partner te kiezen om niet voor het kind te zorgen, op voorwaarde dat hij wel anticonceptie heeft gebruikt en alles. |
![]() |
|
En wat vinden jullie van het plan om abortus om sociale redenen (omdat de vrouw er nog niet aan toe is, nog te jong is e.d.) los te koppelen van abortus om medische redenen (bijv. omdat het kindje ernstig gehandicapt is), dat vanaf 20 weken of zo het alleen nog om medische redenen mag? Want dat lijkt mij op zich wel een goed plan.
Het zou wel heel vreemd zijn als ik zwanger zou zijn, maar mocht dat zo zijn, dan zou ik het zeker houden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ah oké, ik baseerde me op dit artikel: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/...eze-tijd.dhtml
||
Verwijderd
|
Citaat:
Al vind ik het hele wel/niet abortus gedoe zo ingewikkeld en er zitten zoveel kanten aan dat ik het moeilijk vind om er een vaststaande mening over te geven. Dus misschien denk ik er mogen wel weer andes over ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je dan voor dood kiest, dan zou ik pas een schuldgevoel krijgen omdat je kind niet de kans heeft gehad om te leven. |
![]() |
|
Ik zou het houden, maar ik ben dan ook al 22 en er denk ik sowieso over een jaar of 5 wel klaar voor, dus dan zou dit alleen wat vroeger zijn.
Ik ben niet tegen abortus overigens. Kindjes zijn leuk, maar als je er niet voor kunt zorgen moet je er niet aan beginnen. Dat betekent ook dat als het misgaat, dat je maatregelen moet kunnen nemen (ofwel abortus)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik ben eigenlijk tegen abortus, maar ik vind het wel goed dat de mogelijkheid is. Maar ik zou het dus zelf nooit doen. Ik zou het kindje altijd hebben gehouden. Ik ben nu getrouwd, en alles is klaar voor een eventuele uitbreiding, maar dat willen we allebei nog niet, dus ik blijf voorlopig nog aan de pil.
Ik vind dat mensen die seks hebben voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken, en niet achteraf abortus moeten plegen! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar eigenlijk vind ik het niet meer dan logisch dat je voorbehoedsmiddelen gebruikt als je niet zwanger wilt worden.
|
Verwijderd
|
Ik ben 21 en dat vind ik veel te vroeg om moeder te worden, ik ben er totaal niet klaar voor en mijn leven is er ook helemaal niet naar. Ik zit pas in het tweede jaar van mijn studie en zou een kind er dan ook echt niet bij kunnen gebruiken. Als ik nu zwanger zou zijn zou ik denk ik ook voor abortus kiezen, al is het natuurlijk een heel ander verhaal als ik het ook daadwerkelijk ben (schuldgevoelens etc.)
|
![]() |
|
Ik ben niet tegen abortus en ben ook niet klaar voor een kind. Heb geen vaste partner en woon nog thuis. Ik zou abortus heel serieus overwegen, hoewel nu ik een baan heb ik ook zou nadenken over het houden van. Denk dat abortus het wel wint.
|
Verwijderd
|
Het moet wel héél gek lopen, wil ik nu zwanger worden, maar goed.
Als ik dan zwanger zou zijn, zou ik het denk ik weg laten halen. Ik heb geen relatie, ik leef van een uitkering, ik woon op kamers, ik ben nog herstellende van 10 jaar ziek zijn en op dit moment is het nog te onzeker of ik nog terug ga vallen. Bovendien, bij een zwangerschap mag je een heleboel medicijnen niet slikken waardoor de kans dat ik weer ziek word, wordt vergroot. Mocht ik over anderhalf jaar nog steeds gezond zijn en met mijn medicijnen kunnen stoppen, dan zou ik misschien gaan overwegen om het kindje te houden. Dan zit ik nog steeds met het probleem van een uitkering en geen opleiding of werk, maar ik denk dat een kind ook heel gelukkig kan zijn ook al heeft het geen wii. Ik denk namelijk dat ik op zich wel een hele lieve moeder kan zijn en ik ben niet dom, dus ik kan het kind ook wel veel leren. |
![]() |
|
Als je nog erg jong bent, of te jong om een kind op te voeden, lijkt het mij het verstandigst om het weg te laten halen.(de kans bestaat dat je misschien nooit meer kinderen kan krijgen, dus bedenk goed wat je wilt)
Vaak zijn het de ouders die de zorg op zich kunnen nemen als er een kind geboren wordt, wil je dit wel? Voor de heren onder ons... De man dient ALTIJD zorg te dragen voor het kind. Daarmee wil ik zeggen dat je als jongen zijnde weinig tot geen rechten hebt, je kunt alleen maar betalen(en hopen dat je ex jou je kind ook gunt) ook al heb je geen relatie meer hebt met de moeder van het kind. Dus ik zou zeggen... Doe het SAFE, dus met condoom ![]() Succes met niet zwanger worden..(geniet van sex, maar ga er verstandig mee om ![]() Laatst gewijzigd op 03-03-2011 om 13:28. Reden: verbeterde tekst |
![]() |
|
Momenteel niet aan de orde, gezien ik geen vriendin heb en van plan ben dat een tijdje zo te houden, maar in het hypothetisch geval zou het een beetje afhangen van de situatie. Als het een langdurige relatie is die verder prima gaat, en de financiële situatie is niet rampzalig slecht, zou ik geen bezwaar hebben om het toekomstig kind te houden. Bij een ONS, of iemand waarmee ik mezelf echt geen kind zie grootbrengen, zou ik toch wat meer bedenkingen hebben. Maar uiteindelijk is het niet aan mij om die beslissing te nemen.
belang toekomstig kind > mening moeder > mening vader Overigens heb ik absoluut niets tegen abortus. De grenzen tussen 'klomp levende cellen', 'baby', en 'volwaardig persoon' zijn niet heel helder, maar abortus zou wat mij betreft (mits fysiek en psychologisch veilig voor de moeder) tot nog vrij laat gedaan kunnen worden als er een redelijke verklaring is voor het uitstellen.
|
Poeh jeetje dat is echt heel erg moeilijk en het past ook nog niet in het plaatje. Mijn vriend is 22 en ik 20 kwa leeftijd moet het dus kunnen. Maar beiden zijn we nog druk bezig met een studie wat nog wel even duurt en die wil ik eigenlijk niet op gaan geven want ik wil later een goede baan. Dus als ik er optijd achter kom zou ik het weg laten halen, als het niet meer kan is het niet anders en zou ik het ook wel accepteren.
|
![]() |
|
![]() |
Haha, denk niet dat m'n vriendin dat grappig zal vinden. Stel dat, dan zou ik het toch weg laten halen denk ik. Ik vind het wel een hele moeilijke keuze en ik kan nu wel zeggen ik laat het weg halen omdat mijn studie, sociale contacten, toekomstige cariere belangrijker zijn op dit moment. Maar of ik dat op dat moment ook nog vind weet ik niet. Maar zoals ik al zei moet het wel heel gek lopen.
|
![]() |
|
Mijn vriendin en ik hebben gezegd dat we ongeveer willen wachten tot ze 25 is, dan ben ik allang klaar met mijn studie en zij wil geneeskunde doen, dus zit dan in co-schappen neem ik aan. Veel eerder hadden we gezegd zouden we laten weghalen. Alleen ik kreeg vanmiddag een smsje: "Als ik zwanger van je zou worden zou ik het niet over mn hart kunnen verkrijgen om abortus te plegen."
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik zei altijd dat ik een abortus zou doen als ik onverwacht zwanger zou zijn toen ik nog studeerde, op kamers woonde en geen vast inkomen had. Ik heb een keer gehad dat ik dacht dat ik zwanger was en toen ging ik er toch ineens heel anders over denken. Nu ben ik 24, heb een vaste baan, een eigen huis, een vaste relatie en wil op termijn wel kinderen. Ik wil alleen wel wachten tot m'n vriend ook afgestudeerd is, een (vaste) baan heeft, ook aan kinderen toe is en we een groter huis hebben maar op zich zou het nu ook prima kunnen mocht het een ongelukje zijn. Tuurlijk is het lastig en niet wat je in je hoofd hebt maar ik zou het er heel moeilijk mee hebben om nu een abortus te doen en dan te zien dat ik niet zwanger kan worden op het moment dat ik het wel graag wil ofzo. En waarom doe je dan een abortus? Omdat je er niet aan toe bent, maar ben je dat ooit echt? Denk dat veel mensen die negen maanden ook wel nodig hebben om aan het idee te wennen.
Ik zou het wel heel eng vinden om nu zwanger te worden gewoon vanuit het kindje gezien. Ik slik medicijnen die je niet mag slikken tijdens een zwangerschap, werk met radioactiviteit wat schadelijk kan zijn en mijn lichaam is er helemaal niet aan toe. Op het werk doen we veel testen van vrouwen die net bevallen zijn en dan is het toch altijd raar als dat mensen zijn uit jouw geboortejaar of later.
||
Het loskoppelen van medische en sociale redenen vind ik een lastige. Wanneer is een vrouw te jong om een kind te krijgen? Mijn oma is nog van de generatie dat als je klaar was met de huishoudschool je ging trouwen. Zij trouwde dus al op haar 16de en kreeg niet lang daarna kinderen. Zij was dus zeker niet te jong, had een eigen woning met haar man die al een baan had. Wat zijn medische (goede) redenen? Ik weet het allemaal niet.
Citaat:
Ik vind sowieso dat mannen veel meer recht zouden moeten hebben op dit gebied. Nu is het zo dat een man een vrouw niet kan dwingen abortus te plegen, maar een vrouw kan wel gewoon besluiten dat de man geen kind krijgt ook al is die al in de maak. Ik had trouwens eerder gezegd dat ik op dit moment in mijn leven abortus zou plegen. Dat staat er zo wel heel makkelijk maar ik denk dat dat een ontzettend moeilijk iets zou zijn. Vanaf het moment dat ik zou weten dat ik zwanger was zou ik van het kind houden. Dus dan is het heel moeilijk allemaal. Maarja, als het echt liefde is zal ik geen kind op aarde zetten in deze tijden dat ik mezelf maar net wel/net niet overeind kan houden. |
![]() |
|
Ik zou stiekem heel blij zijn, gaan klussen om een kamer klaar te krijgen, dingen voor mijn werk regelen en namen uitzoeken. Voor mij is het geen probleem, ik heb het alleen pas over een jaar of twee in de planning staan, maar dat heeft meer praktische redenen dan dat ik nog niet aan kinderen toe ben.
Wat ik een paar jaar geleden had gedaan weet ik niet. Ik denk niet dat ik abortus aan had gekund, dus dan maar je leven omgooien. Maar dat moet hypothetisch blijven, gelukkig.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #2 Fawkes | 462 | 16-12-2011 11:27 | |
Psychologie |
wat is jouw leugen? Verwijderd | 51 | 07-11-2006 18:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Eerlijk waar, ik ben een leugenaar. Fayelinde. | 8 | 19-06-2006 22:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
Niet meer durven te zeggen... Boterbloemetje | 16 | 20-03-2005 21:09 | |
Liefde & Relatie |
wat ben je nu, holebi/hetero? kleine enquête. EERLIJK EN GEEN ZEVER AUB Verwijderd | 159 | 02-03-2003 12:27 |