Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2011, 14:57
Lynn54
Lynn54 is offline
Hoi,

Ik ben een erge twijfelaar. Ik twijfel tussen ergotherapie (hva) en orthoptie (Hu). Doet een van jullie deze opleiding en wil er wat over vertellen.

Vragen ergotherapie: heb je het vak drama en hoe gaat zoiets, moet je hulpmiddelen maken en wordt dat beoordeeld, rooster, opbouw studie, etc?

Vragen over orthoptie: is het te doen als je geen betavakken hebt gehad, kan je bijles krijgen, opbouw studie, inhoud projecten, stages, praktijktoetsen, etc?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2011, 16:01
Nemo
Nemo is offline
Hoi,
wat grappig want ik studeer ergotherapie en mijn zusje optometrie (lijkt volgens mij wel veel op orthoptie).
Ik studeer ergotherapie aan de HvA, alleen hoorde ik dat heel veel dingen gaan veranderen dus ik kan alleen maar vertellen hoe ik het heb gehad.
Je krijgt het vak activiteiten, daarbij maak je hulpmiddelen maar ook schilderijen ed. Vaak sluit dat goed aan bij het onderwerp waar je mee bezig bent (bijv. ouderen, cva, psychiatrie, kinderen). Daar geef je dan een presentatie over en daar wordt je op beoordeeld.
Ik ben zelf creatief niet superhandig, maar ik heb nog nooit een onvoldoende gehad. Het gaat ook vaak om het denkwerk dat eraan vooraf gaat dan alleen hetgene wat je maakt.
Verder had ik geloof ik meestal 4 dagen per week school. Volgens mij is er vanaf dit jaar 2 stages van 20 weken.

Het leuke van de opleiding vind ik de manier waarop je naar mensen en hun omgeving kijkt. Het is een brede opleiding met veel basiskennis die je op allemaal verschillende soorten werkplekken kan gebruiken. Ook vind ik het heel interessant dat je vakken als neurologie/kinesiologie krijgt, maar ook psychologie en psychiatrie.
Heb je nog specifieke vragen?
Oud 27-07-2011, 12:54
Lynn54
Lynn54 is offline
Hoi,

Bedankt voor je antwoorden!

Ja, ik heb nog wel een paar vragen. Had jij elk blok een project en wat moest je dan bijvoorbeeld doen, zijn er elk blok toetsen en van hoeveel vakken is dat ongeveer, wat mocht jij op stage doen, hoe zijn de leraren, wat vind jij het het moeilijkste van de opleiding, maak je bij het vak activiteiten iets alleen of met een groepje?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 19:14
Nemo
Nemo is offline
Ja elke tien weken had je een onderwerp (cva, ouderen, psychiatrie, kinderen) en daarbij hoorden een of meerdere opdrachten/projecten (bijv een behandelplan schrijven voor een persoon met een bepaaldziektebeeld, en dat gebeurde dan in groepjes) en een bloktoets (van alle vakken) en een casustoets.
Mijn stage was in t verpleeghuis waar je vooral werkte met aanpassen van spullen en trainen van vaardigheden.
Leraren zijn over het algemeen leuk en geven interessante lessen, maar niet allemaal natuurlijk
met activiteiten werk je meestal in tweetallen aan iets.

Ik hoop dat je er wat aan hebt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten