Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2011, 12:09
jeroen007
jeroen007 is offline
hoi allemaal

kan ik bijvoorbeeld bodylotion ofzo ook als glijmiddel gebruiken? of iets anders want ik vind het eng om te kopen of te bestellen!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 12:13
Em.
Em. is offline
Nee. Ten eerste zijn die dingen niet bedoelt als glijmiddel, ze glijden misschien wel, maar - als we het bijvoorbeeld over een vagina hebben - dan zijn die dingen héél erg schadelijk. Krijgt een meisje ineens een schimmelinfectie omdat de zuurgraad verstoort is. Jongenslichamen lijken me iets minder kwetsbaar (vagina's zijn veel meer "binnenkant" dan piemels en lijken me gevoeliger voor dat soort dingen) maar ook dan lijkt het me geen verstandig idee. Kun je beter je eigen spuug gebruiken.

En als je glijmiddel wilt hebben omdat je seks wilt hebben, dan ben je imo nog te jong om seks te hebben als je het nog niet durft te kopen. Als je seks hebt, dan is condooms/glijmiddel durven kopen wel het minste dat je moet kunnen/durven. En anders moet je gewoon nog een paar jaartjes wachten.

Edit: misschien heb je er ook wat aan om dit topic door te lezen, gaat er ook over dat je dus geen condooms/glijmiddel zelf moet maken (want dat is niet goed) maar gewoon moet kopen of geen seks moet hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 12:36
Verwijderd
Ik weet toevallig dat Durex een massagegel heeft die ook gebruikt kan worden als glijmiddel, maar die stinkt echt mateloos.
Verder vind ik dat je te jong bent voor seks als je niet weet dat je geen andere dingen dan glijmiddel als glijmiddel moet gebruiken en te bang bent om dat te kopen.

En wat Em. zegt.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 13:11
Volk
Volk is offline
Als je het meisje niet haat en iets afschuwelijks aan wilt doen moet je gewoon ballen kweken en glijmiddel kopen uit de (web)winkel. Het beste is om dan op waterbasis te kopen, op oliebasis is niet goed voor condooms.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 13:14
Elineke
Elineke is offline
nee! Dit is erg schadelijk voor meisjes! Als je nog geen glijmiddel durft kopen, wilt dit zeggen dat je nog niet klaar bent voor seks! xx
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten