Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2011, 19:12
Verwijderd
ik kan de beslissing tussen just cause 2 en gta4 niet maken
help me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2011, 19:15
TienerAdvies
TienerAdvies is offline
Ligt er aan waar je van houd, Just Cause 2 is heel uitgebreid, grote map, veel eastereggs en vooral de parachute en grappling hook zijn vet! GTA 4 is meer als je lol wil hebben met cheats en een beetje politie kapot wil schieten, maar wel heel leuk.

Misschien kan je nu een keuze maken, ik zou voor GTA 4 gaan omdat JC2 nadat hij is uitgespeeld een beetje saai is
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 20:03
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ze zijn erg verschillend, beetje een kromme keuze.

JC2 is op de pc beter dan de consoles (wacht, ho niet flamen doorlezen) wegens mods die de irritante shit er uit halen en de goede punten kunnen verbeteren. (goedkopere black market, oneindige parachute trusters, meer random faction wars, meer luchtverkeer etc) Maar ook zonder mods is het een leuk spel.

GTA4 is minder san andreas en meer Mafia 1 om een vorige generatie vergelijking te maken; een erg goed spel maar de focus ligt duidelijk op het verhaal en de stad zelf, minder op minigames en willekeurige grappige momenten; Episodes from Liberty City vindt met Gay Tony een in mijn ogen perfecte middle ground tussen GTA4 en iets zoals GTA: SA. Ook kan je op de pc de voertuig handling aanpassen mocht je dat willen maar dat is geen breekpunt voor pc vs console.

Eerlijk gezegd is het appels met peren vergelijk en met de huidige prijzen (een beetje op Amazon, budgetgaming etc letten) zijn beide games erg goedkoop; dus waarom niet allebei.
Oud 07-02-2011, 15:45
Verwijderd
mmmmm op dit moment ga ik denk ik meer voor just cause 2
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 20:00
iTom14
iTom14 is offline
Zelf heb ik beide games en moet zeggen dat Just Cause 2 nog lang niet verveeld als je hem uit hebt gespeeld. Sterker nog, soms vind ik die game het leukst en dan weer GTA IV/EFLC... Ik ga voor GTA IV/EFLC, omdat je daar cheats kunt gebruiken en online met vrienden verschillende modes kunt spelen. Dat heb je in Just Cause 2 weer niet. Maar vanwege de grote speelwereld vind ik Just Cause 2 weer beter.

Het ligt er maar net aan wat je eigen voorkeuren zijn, qua functionaliteiten in games.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 22:44
Changshan
Changshan is offline
JC2 is een combinatie van enkele vette moves en meer gericht op actie. Doet mij persoonlijk wat repetitief aan, daardoor kies ik zelf voor GTA4, waarin geen vette harpoenen en parachutes zitten, maar wel een poging is gedaan meer verhaal te creëren dan alleen dat je in één of ander autoritair geregeerd, tropisch land zit en chaos moet veroorzaken om de toch al instabiele regering aan het wankelen te krijgen.

Verder is GTA4 wat minder pretentieus: je bent gewoon crimineel, al kun je je geweten hier en daar sussen. In JC2 ben je geheim agent en good guy, hoeveel burgers je ook vermoordt.

Maar goed, bovenstaande impliceert al dat ik bepaalde verhaalelementen erg belangrijk vind om te blijven spelen.
Oud 15-05-2011, 16:05
idiot---boy
idiot---boy is offline
Ze zijn allebei het kopen waard eerlijk waar! In GTA4 heb je een realistische gameplay in een stad, er valt veel te free-roamen en daarbij is het verhaal en zijn de missies fantastisch goed. In JC2 heb je iets minder goede missies en is het free-roamen het belangrijkste. Om in alle nederzettingen 100% chaos te veroorzaken is iets wat je lang bezighoudt en erg leuk is.

Ik weet dat ik nu aan het topicbumpen ben, maar deze info is natuurlijk ook handig voor andere twijfelaars
En TS, wat was nou je uiteindelijke keuze?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 12:24
Verwijderd
Just Cause 2 is overall een veel leuker spel.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 13:38
erkro1
erkro1 is offline
Als je missies ook leuk vind : GTA
Als je een beetje rondkutten in de wereld leuker vind: Just Cause 2
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten