Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Over die plekken in de bus: ik vind het maar een vaag verhaal. Wel een feitje dat daarop lijkt: Mensen hebben, net als dieren een territorium. Dat wordt goed duidelijk als iemand in een lege coupé/bus op de plek naast je gaat zitten. Of op een erg rustig strand, 2 meter van je af.
Op een vol strand is 2 meter afstand genoeg, maar op een rustig strand vinden we minder dan 6 meter onacceptabel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Je kunt mensen conditioneren zonder dat ze het doorhebben. Een groep studenten heeft hun professor psychologie geleerd dat hij aan een kant van de collegezaal moest gaan staan door steeds geïnteresseerd te kijken bij die kant, en bij de andere kant ongeïnteresseerd te doen.
![]() |
![]() |
|
Bewust de houding van degene tegen wie je praat kopiëren zorgt ervoor dat hij zich op zijn gemak voelt en opener is. Wanneer iemand onbewust jouw houding/manier van praten (met/zonder gebaren, bepaalde uitdrukkingen) overneemt, is dat dan ook een teken dat hij je graag mag.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
de bus is altijd ingedeeld in de vriendelijkheids factor bij de mens in de bus.
als je de bus in 3 delen deelt en je laat in een bus van 40 man , 20 mensen in en laat hun gewoon zelf een plek uitzoeken gaat het als het volgt: de mensen die voorin de bus gaan zitten zijn het vriendelijkste en 7 van de 10 mensen die daar zitten zegt hoi terug als je dat zegt. deze mensen zijn het rustigste van de hele bus de mensen die in het midden zitten zijn de "normale" mensen , 4 op de 10 mensen zegt hier iets terug als je hoi zegt deze mensen zijn iets druker dan de mensen die voorin zitten. de mensen die achterin zitten zijn meestal de "aso's" deze produceren het meeste geluid en zijn ook meestal het minst aardigst. hier zegt 2 op de 10 iets terug als je hoi zegt . gelezen in de quest ofzo ![]()
||
Citaat:
hehe, dan hebben ze geen rekening gehouden met bussen waarbij het voorste gedeelte is gereserveerd voor ouderen, want daar zitten juist de aso's die de oudjes proberen weg te jagen en die alleen weg gaan als de chauffeur weigert door te rijden. Of met bussen met zo'n ronde bank achterin, daar zitten vaak ouders met kleine kinderen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou ja, als er voorin geen plaats is, is het natuurlijk logisch dat je achterin gaat zitten. Maar ik zit soms gewoon graag voorin, maar soms ook achterin. En soms in het midden. Hangt er gewoon vanaf waar ik zin in heb om te zitten
![]() |
![]() |
||
Citaat:
als je vrolijk bent ben je eerder genijgd voorin te gaan zitten terwijl als je een kut stemming hebt eerder naar achter loopt
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Depressie en psychologisch onderzoek? Masquerade | 24 | 23-01-2005 18:22 | |
Psychologie |
zogenaamde psychologische feiten Fade of Light | 35 | 03-12-2003 13:17 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Psychologische oorlogsroman[vraag] enzovoorts | 1 | 20-11-2003 18:37 | |
Psychologie |
leuke psychologische weetjes? nijntje-het-konijntj | 26 | 20-08-2003 22:20 | |
Psychologie |
Heeft iemand hier ervaring met psychologisch onderzoek of iets dergelijks? CodeName Egg | 16 | 18-05-2002 12:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Psychologisch en half autobiografisch verhaal Anne | 3 | 24-09-2001 11:49 |