Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2011, 07:37
sananana
sananana is offline
Zijn er nog mensen met psychologische weetjes?

Zoals:

- Het woord 'bed' is in de vorm van een bed.
- Mensen gaan op een bepaalde vaste manier in een lege bus zitten, zodat ze elkaar (onbewust) in de gaten kunnen houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2011, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Zijn er nog mensen met psychologische weetjes?

Zoals:

- Mensen gaan op een bepaalde vaste manier in een lege bus zitten, zodat ze elkaar (onbewust) in de gaten kunnen houden.
Ik ga in een lege bus altijd op andere plekken zitten?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 09:34
sananana
sananana is offline
Nah het is niet dezelfde plek, maar allemaal (onbewust) tactisch zodat niemand uit het oog zit.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 10:01
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik ga in een lege bus altijd op andere plekken zitten?
Ze bedoelt dat als iemand bijvoorbeeld linksvoor zit, dat jij dan eerder rechtsachter gaat zitten, en niet pal naast diegene. Mensen gaan eerst automatisch zo ver mogelijk van elkaar af zitten (en blijkbaar dus ook zo dat ze elkaar nog in de gaten kunnen houden, volgens sananana (bron?), pas daarna gaan ze 'opvullen'. Stond laatst in een artikel in het Psychologie Magazine
Oud 14-06-2011, 10:20
Edelweiss
Edelweiss is offline
Ik (zou) ga nooit vooraan zitten (in bijv de klas), want dan krijg ik het gevoel dat iedereen met z'n ogen in m'n rug zit te kijken zegmaar. Kan er gwn niet tegen. Miss klinkt het raar, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 10:52
Verwijderd
Als ik in de bus stap vind ik het altijd fijn om direct achter de chauffeur te zitten helemaal voorin. Klinkt een beetje als een libelle-feitje.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 12:07
Volk
Volk is offline
In een bus kun je toch sowieso iedereen in de gaten houden door de 2-3 schermpjes die je precies laten zien wie wat doet in de bus? Ik kies mijn plek zo uit dat ik een voetensteun heb, anders krijg ik lamme benen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 12:16
Verwijderd
Je wil meestal in je slaapkamer met je voeten richting de uitgang slapen, zodat als er iemand binnen komt, je zo snel mogelijk kan reageren.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 12:39
Volk
Volk is offline
Huh? Het was toch zo dat je eerder met je hoofd naar de deur slaapt zodat je het meteen doorhebt als er iemand/iets is?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 14:51
Imaginairy
Imaginairy is offline
Over die plekken in de bus: ik vind het maar een vaag verhaal. Wel een feitje dat daarop lijkt: Mensen hebben, net als dieren een territorium. Dat wordt goed duidelijk als iemand in een lege coupé/bus op de plek naast je gaat zitten. Of op een erg rustig strand, 2 meter van je af.

Op een vol strand is 2 meter afstand genoeg, maar op een rustig strand vinden we minder dan 6 meter onacceptabel.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 15:15
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Je wil meestal in je slaapkamer met je voeten richting de uitgang slapen, zodat als er iemand binnen komt, je zo snel mogelijk kan reageren.
Idd!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Ze bedoelt dat als iemand bijvoorbeeld linksvoor zit, dat jij dan eerder rechtsachter gaat zitten, en niet pal naast diegene. Mensen gaan eerst automatisch zo ver mogelijk van elkaar af zitten (en blijkbaar dus ook zo dat ze elkaar nog in de gaten kunnen houden, volgens sananana (bron?), pas daarna gaan ze 'opvullen'. Stond laatst in een artikel in het Psychologie Magazine
Hehe, ik ga nooit direct naast mensen zitten, omdat wij veel van die kleine busjes hebben rond rijden , en daar pas ik niet eens normaal op, laat staan dat daar normale volwassen mensen op passen. Dus zit je altijd tegen elaar aan, zo irritant. Verder ga ik best wel voor mensen zitten. Hangt er een beetje vanaf wat voor tas ik bij me heb enzo . Ik vind andere mensen in de bus best wel saai .
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 20:38
Vice
Vice is offline
Citaat:
Volgens mij heeft dat meer te maken dat het bed vaak tegenover de deur staat en mensen met hun hoofd richting de muur slapen.
Oud 16-06-2011, 14:23
Verwijderd
Als er iemand gaapt of daarover praat en jij moet dat automatisch ook, sta je positief tegenover die persoon

Ohja en gapen is een methode om je hersenen 'wakker' te maken.

Laatst gewijzigd op 16-06-2011 om 17:59.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 17:29
Verwijderd
Je kunt mensen conditioneren zonder dat ze het doorhebben. Een groep studenten heeft hun professor psychologie geleerd dat hij aan een kant van de collegezaal moest gaan staan door steeds geïnteresseerd te kijken bij die kant, en bij de andere kant ongeïnteresseerd te doen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 22:32
Neko*
Neko* is offline
Bewust de houding van degene tegen wie je praat kopiëren zorgt ervoor dat hij zich op zijn gemak voelt en opener is. Wanneer iemand onbewust jouw houding/manier van praten (met/zonder gebaren, bepaalde uitdrukkingen) overneemt, is dat dan ook een teken dat hij je graag mag.
Oud 17-06-2011, 12:17
Verwijderd
Hm, ik heb meestal een sterke impuls om dat te doen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:51
Geel
Geel is offline
Citaat:
Je kunt mensen conditioneren zonder dat ze het doorhebben. Een groep studenten heeft hun professor psychologie geleerd dat hij aan een kant van de collegezaal moest gaan staan door steeds geïnteresseerd te kijken bij die kant, en bij de andere kant ongeïnteresseerd te doen.
Oud 21-06-2011, 19:07
Bird.
Bird. is offline
Mannen schijnen meer te roddelen dan vrouwen.
Mensen gaan meestal niet naar de eerste wc(dus vlak na de deur) van een lange rij wc's, daarom kan je het beste naar die wc gaan omdat die dus het schoonst is, als het goed is
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Mannen schijnen meer te roddelen dan vrouwen.
Vraag me af in welk vrouwenblad je dat hebt gelezen :')
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 19:28
Verwijderd
ik vind die weetje echt heel interessant... en moet ik bij sommige toch toegeven dat deze bij mijn heel duidelijk van toepassing zijn
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 21:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ohja en gapen is een methode om je hersenen 'wakker' te maken.
Wat ook geldt voor jezelf uitrekken, tikken met je voet, tikken met je pen, droedels tekenen tijdens het werken/luisteren/etc. Heeft allemaal te maken met je alertheid hoog houden.
Oud 01-08-2011, 00:35
gentlemen
gentlemen is offline
de bus is altijd ingedeeld in de vriendelijkheids factor bij de mens in de bus.
als je de bus in 3 delen deelt en je laat in een bus van 40 man , 20 mensen in en laat hun gewoon zelf een plek uitzoeken gaat het als het volgt:

de mensen die voorin de bus gaan zitten zijn het vriendelijkste en 7 van de 10 mensen die daar zitten zegt hoi terug als je dat zegt. deze mensen zijn het rustigste van de hele bus

de mensen die in het midden zitten zijn de "normale" mensen , 4 op de 10 mensen zegt hier iets terug als je hoi zegt deze mensen zijn iets druker dan de mensen die voorin zitten.

de mensen die achterin zitten zijn meestal de "aso's" deze produceren het meeste geluid en zijn ook meestal het minst aardigst. hier zegt 2 op de 10 iets terug als je hoi zegt .

gelezen in de quest ofzo
Oud 01-08-2011, 10:27
Volk
Volk is offline
Citaat:
als je de bus in 3 delen deelt en je laat in een bus van 40 man , 20 mensen in en laat hun gewoon zelf een plek uitzoeken gaat het als het volgt:

de mensen die voorin de bus gaan zitten zijn het vriendelijkste en 7 van de 10 mensen die daar zitten zegt hoi terug als je dat zegt. deze mensen zijn het rustigste van de hele bus

de mensen die in het midden zitten zijn de "normale" mensen , 4 op de 10 mensen zegt hier iets terug als je hoi zegt deze mensen zijn iets druker dan de mensen die voorin zitten.

de mensen die achterin zitten zijn meestal de "aso's" deze produceren het meeste geluid en zijn ook meestal het minst aardigst. hier zegt 2 op de 10 iets terug als je hoi zegt .

gelezen in de quest ofzo

hehe, dan hebben ze geen rekening gehouden met bussen waarbij het voorste gedeelte is gereserveerd voor ouderen, want daar zitten juist de aso's die de oudjes proberen weg te jagen en die alleen weg gaan als de chauffeur weigert door te rijden. Of met bussen met zo'n ronde bank achterin, daar zitten vaak ouders met kleine kinderen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2011, 10:34
Verwijderd
Citaat:

gelezen in de quest ofzo
Ik ga in de bus vaak voorin zitten. Maar ook vaak achterin. En ik stap bijna altijd als eerste de bus is . Betekent dit dat ik een vriendelijke aso ben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2011, 10:39
honestsmile
honestsmile is offline
Citaat:
Ik ga in de bus vaak voorin zitten. Maar ook vaak achterin. En ik stap bijna altijd als eerste de bus is . Betekent dit dat ik een vriendelijke aso ben?
Haha dat vind ik eigenlijk wel een goeie . Ik doe het zelf ook vaak zo, alleen stap ik vaak niet als eerste in.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2011, 10:50
Verwijderd
Nou ja, als er voorin geen plaats is, is het natuurlijk logisch dat je achterin gaat zitten. Maar ik zit soms gewoon graag voorin, maar soms ook achterin. En soms in het midden. Hangt er gewoon vanaf waar ik zin in heb om te zitten . Dus dan ben ik wel benieuwd wat dat over mij zegt, aangezien het in mijn geval dus niet te maken heeft met waar plek is.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2011, 10:57
gentlemen
gentlemen is offline
Citaat:
Nou ja, als er voorin geen plaats is, is het natuurlijk logisch dat je achterin gaat zitten. Maar ik zit soms gewoon graag voorin, maar soms ook achterin. En soms in het midden. Hangt er gewoon vanaf waar ik zin in heb om te zitten . Dus dan ben ik wel benieuwd wat dat over mij zegt, aangezien het in mijn geval dus niet te maken heeft met waar plek is.
het heeft meestal met je stemming te maken.
als je vrolijk bent ben je eerder genijgd voorin te gaan zitten terwijl als je een kut stemming hebt eerder naar achter loopt
Oud 01-08-2011, 11:04
Verwijderd
Ik vind hem nog steeds niet echt kloppen, maar laat maar .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten