Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2011, 08:53
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik zoek een goed programma om DVD's mee te rippen. Wie helpt?

Ik ben zelf in het bezit van de originele DVD's en wil ze rippen om ze op mijn computer te kunnen afspelen en mee te nemen op vakantie zonder dat ik alle DVD's hoef mee te nemen.

Ik wil de DVD's rippen om bestanden te krijgen:
-in een afspeelbaar formaat (.avi?) (divx/xvid)
-niet te groot bestand (300-400mb voor ong. 40 minuten serie)
-ondertiteling in een los .srt bestand

Hoe pak ik dit aan?
Oud 22-05-2011, 09:38
Caviamax
Caviamax is offline
Misschien FormatFactory? Die kan de ondertiteling zelf onder de film zetten, handig.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 10:30
freyk
freyk is offline
Wat je ook kan doen, is nogal de luxe manier (zodat je alle alle extra's zoals menu's en extra video):
Kopieer alle bestanden van de dvd naar je systeem, verklein de boel met dvdshrink (handleiding + downloadlink) en speel de boel af met vlc-player.

Of wanneer het aan jouw eisen moet voldoen, kijk naar Handbrake (handleiding).

En voor de ondertiteling, kijk je een beetje rond.

Laatst gewijzigd op 22-05-2011 om 10:38.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 12:05
Verwijderd
DVD Decrypter / DVDShrink.

Kijk na het comprimeren wel even of je de kwaliteit acceptabel vindt.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 13:02
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Met DVDShrink krijg ik meerdere .vob bestanden van een DVD. (Op de DVD staan 3 of 4 afleveringen van een serie). En de bestanden zijn bij elkaar 4Gb. Ik wil graag 3 losse bestanden krijgen van zo'n 300-400mb, die afspeelbaar zijn met winamp of mediaplayer classic. Dus nog een stuk gecomprimeerder. Kan dat ook met dvdshrink?
Oud 22-05-2011, 13:39
freyk
freyk is offline
Persoonlijk heb ik geen ervaringen met dvdshrink, maar wel veel positieve dingen gehoord. Wanneer ik daarvan de handleiding lees, zie ik wel dat je ermee kan comprimeren.
Maar dan is de vraag wat.

Wat jij wil, kan met handbrake, spekkie. Maar wil je deze met de gewenste videospelers wil afspelen, is het verstandig om daar ook de codecs van te downloaden. Bij vlc zijn ze ingebouwd.

-Edit-
Ik heb dvdshrink eens goed bekeken: Ik vind dvdshrink alleen handig, wanneer je, zoals de naam al zegt, de inhoud van een kopie van de dvd kleiner wil maken.
Je krijgt met dvdshrink een selectiemenu te zien waar je kan selecteren wat je van de dvd wil hebben en dan wordt de selectie naar een bepaalde locatie gekopieerd (als iso om weer te branden of op een bepaalde schijflocatie).
Het is mogelijk om de video kleiner te maken, maar dat is voor mij zeer onoverzichtelijk: je kan alleen de verkleiningspercentage selecteren.

Nee, ik houd het op handbrake.

Laatst gewijzigd op 22-05-2011 om 15:51.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 17:13
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb DVDx 4.0 gebruikt, maar ik blijf met een slechte kwaliteit zitten.
Ik heb geen keuze om het bestand groter te maken, hij pakt automatisch 'xvid video 384x288 1024kbps". Ik krijg uiteindelijk een bestand van 230mb met ietwat slechte kwaliteit. De 'inlayed' ondertiteling is pixelig en niet mooi. Maar ik kan nergens een optie vinden om de grootte van het bestand te verbeteren (bv 720x544).

Wel een ideaal programma om er een .avi van te maken. Het rippen duurt trouwens wel lang, iets langer als de duur van de serie zelf (43 minuten in 50 minuten geript). Hoort dat?

[edit]
En nu pak ik de oude DVDx 2.0 en die kan ik wel instellen zoals ik wil. Alleen komt het resultaat eruit als een beeld met allemaal groene blokjes erdoor. Wat nu?

Laatst gewijzigd op 22-05-2011 om 17:34.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 17:15
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Handbrake had alleen de optie voor een m4u bestand. Hij gaf een error tijdens het rippen (ik was al een half uur bezig), dus ik heb het programma van mijn computer verwijderd.
Oud 22-05-2011, 18:05
M@rco
M@rco is offline
Als het een originele DVD is moet je die eerst rippen (op je computer zetten) met DVD Decrypter. Daarna zou het geen probleem moeten zijn om er met DVDx 4.0 een AVI of wat dan ook van te maken. Je zou ook nog AutoGK kunnen proberen als DVDx niet goed werkt.

DVD Shrink is voor het verkleinen van DVD's, en niet echt geschikt voor wat jij wil. Tenminste, het kan wel, maar het duurt onnodig lang omdat je eerst de DVD gaat verkleinen, waarna je alsnog de (verkleinde) DVD-bestanden om moet zetten naar XviD.

Laatst gewijzigd op 22-05-2011 om 18:13.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 06:44
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Super, dat werkt!
Ik moet alleen wel DVDx 2.2 gebruiken, want bij 4.0 kan ik dus het formaat niet veranderen.
Jammer dat je bij DVDx alles één voor één moet invoeren en niet iets in de wachtrij kan plaatsen.
Reageren

Regels voor berichten