Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Heel erg bedankt voor de reacties. Al met al klinkt het wel alsof het iets voor mij zou kunnen zijn. Ik ga in ieder geval gewoon solliciteren, eens kijken wat zij van mij vinden (Spannend, eerste solliciatie!
![]() Meer reacties zijn altijd welkom ![]() |
![]() |
|
Als je geen opleiding in de zorg hebt, wat me aannemelijk lijkt als je 16 bent, kom je ook niet in aanmerking voor zorgtaken. Dat is een verantwoordelijkheid die je niet op je mag nemen!
Wil je juist dit soort werk om bijv. dichtbij de zorg mee te kijken, maar wil je toch met mensen spreken, dan is een zorgcentrum / aanleunwoningen meer geschikt. Ik heb dat zo'n vier zomervakanties gedaan. Op zich was het gewoon schoonmaakwerk, maar je ziet de bewoners dus je hebt dagelijks veel meer contact. Ik vond het, afgezien van soms wat lastige bewoners, wel een meerwaarde. Maar dan moet je dus een switch maken van patiënten of verstandelijk beperkten naar ouderen. Het is handig als je geduldig bent, maar je niet te erg laat afleiden. Het werk moet gedaan worden, ook al blijft iemand tegen je praten. Sociaal zijn en graag met mensen omgaan is bijna een noodzaak. Verder bereid zijn om ergens je schouders onder te zetten en door te werken, ook al is het warm. Het is lichamelijk best een pittige baan (wanneer je de schoonmaak gaat doen). Mijn ervaring was dat ik een rooster kreeg van taken die gedaan moesten worden, maar dat ik verder erg vrij gelaten werd. Ik werd dus niet gecontroleerd of ik op schema lag. Je hebt dus ook wel een dosis verantwoordelijkheid nodig. Gezellig is het wel. Ik kreeg vaak drinken, fruit en snoepjes. Het grote voordeel vond ik zelf dat ik de ochtenden werkte; dan is het nog niet zo warm en 's middags kon ik nog gewoon wat leuks gaan doen. |
![]() |
|
Meestal is activiteitenbegeleider en gezelschap houden in een ziekenhuis of verzorgingstehuis toch vrijwilligerswerk? Hier in mijn ziekenhuis in ieder geval wel. Je hebt dan wel een sociale functie, maar je krijgt er niet voor betaald.
Misschien is de thuiszorg iets voor TS? Dat is meestal maar licht huishoudelijk werk, en vooral kletsen met de oudjes.
||
Citaat:
![]() En stiekem ben je dan zooooveel bezig met bewonerscontact! |
![]() |
|
![]() |
Werk zelf nu jaar in thuiszorg als huishoudhulp. Zeker in vakantieperiode als je voor mensen invalt kom je bij veel verschillende mensen over de vloer, voornamelijk ouderen maar soms ook gezinnen met jonge kindjes, vrouwen van veertig die herstellen van borstkanker etc. Zeker bij de ouderen is het sociale aspect erg belangrijk, naast het schoonhouden van hun huis natuurlijk. Thuiszorg verdient vrij goed, ik werk via organisatie Privazorg, heb mezelf hiervoor wel moeten inschrijven bij kamer van koophandel als ZZP'er, maar goed, ik verdien wel 13,50 per uur
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur Verwijderd | 8 | 21-06-2012 17:20 | |
Werk, Geld & Recht |
Tips om geld te verdienen? RoosJ909 | 33 | 06-10-2008 16:57 | |
Drugs & Alcohol |
Jointje roken op je werk..hier je toffe verhalen! Arjanjahhh | 52 | 03-03-2006 17:45 | |
Psychologie |
Ik staak mijn studie een half jaar Verwijderd | 26 | 12-09-2004 16:05 | |
Werk, Geld & Recht |
het grote sollicitatie topic Verwijderd | 4 | 29-06-2004 11:42 | |
Werk, Geld & Recht |
Eigen bedrijfje rick1000 | 176 | 19-06-2004 19:36 |