Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2011, 12:05
Verwijderd
Hoi!
Ik wil graag beginnen met Downhill-Skateboarden, alleen heb ik er niet veel kennis van.

Iemand verstand hiervan die me kan helpen?
Wat ik wil weten:
- Bepaalde dingen waarmee ik rekening moet houden?
- Speciale kleding nodig?
- Goede plekken in nederland om te oefenen?
- Kan het op een normaal skateboard of heb ik er persé een longboard voor nodig?
- Wat zijn de grootste risico's/gevaren?

B.V.D., -R
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2011, 12:46
honkballertje
honkballertje is offline
In je woonplaats zit alvast een prima berg waar je wat kan oefenen (je weet zelf wel waar neem ik aan )

Voor de rest lijkt het e.e.a. aan bescherming me wel handig (minstens een helm!) en de risico's, tja dat je valt en wat breekt of iets dergelijks. Elke sport neemt zo zijn risico's mee en de risico's/gevaren hiervan zijn dat je hard kan vallen (en jezelf daarmee aardig pijn kan doen).
Voor de beginselen zal een normaal skateboard vast wel werken. Als die te nerveus wordt kan je altijd nog besluiten over te stappen op een longboard.
Oud 17-06-2011, 12:51
Verwijderd
Citaat:
In je woonplaats zit alvast een prima berg waar je wat kan oefenen (je weet zelf wel waar neem ik aan )

Voor de rest lijkt het e.e.a. aan bescherming me wel handig (minstens een helm!) en de risico's, tja dat je valt en wat breekt of iets dergelijks. Elke sport neemt zo zijn risico's mee en de risico's/gevaren hiervan zijn dat je hard kan vallen (en jezelf daarmee aardig pijn kan doen).
Voor de beginselen zal een normaal skateboard vast wel werken. Als die te nerveus wordt kan je altijd nog besluiten over te stappen op een longboard.
Bedankt voor de tips
Ja die plek ken ik wel, ben er zelf nog nooit geweest maar ik hoor wel dat er soms ook races worden gehouden enzo.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 13:59
honkballertje
honkballertje is offline
graag gedaan

Oh @ de risico's, besef wel dat je hoe dan ook een bepaald risico voor jezelf meebrengt, maar daarnaast mogelijk ook voor anderen. Het risico voor jezelf kan je slechts minimaliseren tot een bepaald punt (bescherming dragen en geen dingen doen die je niveau nog niet aankunnen), maar het risico voor omstanders kan je helemaal uitsluiten. Zorg dus dat je niet naar beneden knalt op het moment dat er net iemand langs komt lopen ofzo . Van te voren goed kijken of er niemand is die je in gevaar kan brengen en als dat wel (constant) het geval is een andere plek zoeken om vanaf te rijden
Oud 17-06-2011, 17:03
Verwijderd
O, ja als ik van die ene plek in het bos af wil gaan, zorg ik wel dat er een scanner is. Een vriend van me wil namelijk ook met downhillen beginnen. Dan kan hij onderaan kijken of er iemand aan komt, en andersom

Edit: Ben er vanmiddag trouwens geweest met een vriend. Geweldig Het ging sneller dan verwacht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten