Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2011, 21:42
Ronald245
Ronald245 is offline
hee iedereen...

ik zal me even voorstellen... ik ben ronald, ik ben 14 jaar ben 1.84 lang, zit op rugby en ben motorisch gestoord (zeg maar gerust onhandig).
ik ben mijn hele basisschool lang gepest, en nu ik mij eindelijk
een beetje goed in mijn vel begin te voelen begint een jochie
me zwaar te irriteren, uit te schelden en me op alles wijzen wat ik fout doe.

een paar dagen geleden zat ik na een wedstrijd rugby (van mijn team) aan de kant uit te rusten met een paar vrienden, begint opeens een groepje jongens van mijn leeftijd en ouder op mij te kicken (schieten met een rugby bal) en me uit te lachen...

ik heb nog nooit van mijn leven iemand echt pijn gedaan of geslagen en dit zou de eerste keer worden.
op een gegeven moment hadden ik en mijn vrienden al die ballen die ze geschopt hadden en hielden die bij ons... op een gegeven moment komt een van hun aanlopen om een bal te pakken, ik vroeg waarom hij de hele tijd op ons zat te schieten en ik kreeg een grote bek, na 2 minuten afgewacht te hebben deed hij alsof hij me in mijn gezicht ging slaan, ik wachtte dit niet af en heb hem een klap in zijn gezicht verkocht... daarna vielen zij me niet meer lastig,

nu dat jochie in mijn klas... hij (zoals ik al had gezegd) irriteert me, scheld me uit etc. en ik sta op het punt om helemaal door te slaan (en hem te slaan), wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2011, 06:55
Verwijderd
Kan je niet naar je mentor of iemand anders van de school gaan om te vertellen wat dat jongetje uit je klas doet? Het is namelijk niet handig om hém te gaan, aangezien je dan zelf fout zit. Misschien kan iemand met de school met hem gaan praten en hem erop wijzen dat hij fout zit. Ik zal hem in ieder geval niet gaan slaan, want dan krijg je toch echt zelf problemen. Doet de rest van de klas ook zo tegen je? Of is het echt alleen die ene jongen?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 07:46
Ronald245
Ronald245 is offline
het is die ene jongen en ik heb al geprobeert om met mijn mentor te praten alleen dan houd het voor een dag of zo op en dan gaat het weer verder...

met handvaardigheid proberen een paar jongens uit een andere klas me nu ook al de hele tijd te pesten... waarschijnlijk omdat ik niet terugsla (for the lack of a better word) (of in het engels: retaliate)

er zijn nu al 4 van mijn shirts door hun naar de klote en ik begin nu echt heel erg pissig te worden
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 14:16
Edelweiss
Edelweiss is offline
op naar de afdelingsleider!!

je zou ook van je af kunnen bekken, laat het kaas niet van je brood vreten en kom een beetje voor je zelf op!!
(helpt het niet, of heb je dat gedaan kun je alsnog beter even naar de afdelingsleider, ben je meteen van 't gezeik af).
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 15:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
er zijn nu al 4 van mijn shirts door hun naar de klote en ik begin nu echt heel erg pissig te worden
Dat is gewoon schade. Misschien een idee om jouw ouders eens de ouders van de dader daarvan te laten bellen voor compensatie.

De mededling "Uw kind is dermate anti-sociaal gestoord dat we schade hebben geleden en nu geld willen" slaat meestal in als een bom.
Oud 15-04-2011, 16:22
Verwijderd
Ik denk dat het dan toch tijd wordt om met iemand anders te gaan praten. Ga naar de teamleider/afdelingsleider of ga bijvoorbeeld naar een vertrouwenspersoon en leg je verhaal bij hun neer. Misschien kunnen ze met die jongen(s) gaan praten. Het maakt waarschijnlijk meer indruk als ze op hun kop krijgen door zo iemand.
En inderdaad, 4 shirts die kapot/vies zijn is schade. Wat vinden je ouders hiervan?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 16:36
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Als je hem kapot sla is het misschien over, maar het zou leuker zijn als je dat geld van hem krijgt en zorgt dat hij meer problemen krijgt thuis.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 16:51
Verwijderd
Ik zie niets wat een flinke tik in het gelaat van de pestkop niet kan verhelpen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 21:19
Verwijderd
Kapotslaan lijkt me nergens voor nodig, maar een beetje gebruik maken van je fysieke overwicht is toch zeker geen slecht plan! Ga eens heel dichtbij zo'n ettertje staan, zodat je op hem neer kan kijken, toren een beetje over hem heen, kijk hem vuil aan. Duw 'm eventueel een keertje tegen de muur ofzo. Geef een keer een niet al te zachte stomp, als je maar niet doorslaat en écht gaat vechten. Wacht desnoods een klap van zijn kant af, grijp zijn pols(en) vast en hij kan geen kant op: voila! Is hij opeens bang en in jouw macht.

Je hoeft iemand geen pijn te doen om te intimideren. En ik ben eigenlijk niet zo van het kwaad met kwaad vergelden, maar je moet wel een beetje gebruik maken van wat je hébt! Een grote bek heb je duidelijk niet, anders deden ze überhaupt niet zo, dus dan maar fysiek indruk maken.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 16:30
Jefar
Jefar is offline
Gewoon stoten uitdelen

Laatst gewijzigd op 16-04-2011 om 16:31. Reden: Typo
Met citaat reageren
Oud 17-04-2011, 09:49
immortelle
immortelle is offline
in het 2e middelbaar ben ik ook eens gepest geweest door enkele jongens.
dat ging een half jaar door tot ik eens één van de drie tegen de muur geplakt heb.
dezelfde pauze zijn ze nog met minstens tien man mij komen bedreigen, maar vanaf dat moment hebben ze mij met rust gelaten.

ik weet dat geweld niet goed is, maar soms kan het wel beter zijn om, net zoals de pester(s), je voeten te vegen aan de regels en eens laten zien wat je er van vind. ik heb gelezen dat je lang bent, dus dat zou al een pluspunt moeten zijn om hem angst in te boezemen.
hopelijk helpt mijn info je een beetje.

alvast veel succes
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 23:09
DoubleG
DoubleG is offline
Waarom? Heel simpel, de mentoren en afdelingsleiders kunnen dreigen wat zij willen. Boeit de persoon in kwestie toch niet. Dus, al is het niet de beste methode. Roedelgedrag! Waarom zij jou nu waarschijnlijk uitdagen is of ze zoeken een reden om te knokken of zijn ze nieuwsgierig. Want, oh my god. Jij slaat iemand wat niet verwacht is. Dus willen ze kijken wat jou struikel punt is tot agressie.

Je kan ze precies geven wat ze willen, waardoor ze in principe winnen. Door ze inderdaad proberen te meppen. Of juist niet, maar dit kan leiden tot interne frustratie dat niemand helpt. Niet jou, je vrienden, mentoren of diegene die jou uitlokken. Dus twee opties. Leren er me omgaan/negeren. Of los het op. Of inderdaad speel het alpha mannetje. En geef ze een waarschuwing dat ze moeten ophouden. Maar niet als, anders dan beuk ik je neus binnenste buiten! Maar gewoon. Dat ze fijn elkaar gaan vervelen. Lost dit het niet op geef ze wat ze willen. Maar begin zelf niet. Laat ze maar naar jou komen. Hoogst waarschijnlijk doen ze dit niet. Omdat ze of bang zijn, of toch niet zo zeker weten tot wat je in staat bent. En ze blijven je lokken. Niets doen, dan zijn het gewoon watjes. Mocht er toch eentje naar voren stappen en je een klap willen verkopen om zo nodig stoer te doen voor zijn vriendjes. Gezien je lengte. Kun je hem sneller raken als hij jou. Een schop op het borstbeen (tussen de ribben) dit zou geen ernstige verwondingen moeten veroorzaken maar toch hem terug naar achter moeten duwen en e.v.t. de lucht uit de longen moeten persen. Het effect ziet er erger uit dan het is. Het is de schrik die het meest effectief is.

Alsnog, geweld is zeker geen goede optie, probeer het te verkomen. Helaas hebben mentoren e.d. niet overal ogen. En dan geld toch echt de oer oude regel: kill or be killed. Niet letterlijk genomen maar zeker effectief. Schrik ze af, maar ga niet echt in op een gevecht.

Laatst gewijzigd op 26-04-2011 om 23:41.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 13:40
arPos
arPos is offline
buiten school op zn bek rammen
Oud 05-05-2011, 11:44
Kleintje!
Kleintje! is offline
Ga naar ZIJN ouders, en mochten dat ook van die klootzakken zijn, laat die kleine etter vliegen.
Oud 07-05-2011, 13:48
Edelweiss
Edelweiss is offline
hoe is het met de gang van zaken?
al enige verbetering?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 15:01
Ronald245
Ronald245 is offline
hangt er van af wat je precies verbetering noemt... die jongen van dat shirt heb ik de laatste 4 weken niet gezien (gelukkig ivbm vakantie en uitval)
als hij nog iets probeert plak ik hem serieus tegen de muur... (waarschijnlijk helpt de rest van mijn klas die bij handvaardigheid zit ook wel)
zoals verwacht hebben mijn+zijn mentoren niets gedaan, ben naar afdelingsleidster gegaan ook niet geholpen... ik snap het eigenlijk niet waarom ze (het is niet alleen die ene jongen) me pesten, iedereen die me bij handvaardigheid pest word zelf ook gepest (behalve het "opperhoofd" dan)

dat jochie uit mijn klas dat me pest is niet beter geworden maar ook niet slechter... volgende keer dat hij iets probeert laat ik hem merken dat ik het zat ben
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 16:22
Verwijderd
Jeetje, dat is wel zwak van je school dan. Kan je niet naar een leraar toe gaan die je aardig vindt en waar je goed mee op kan schieten? En daar het hele verhaal neerleggen, zeker omdat je zegt dat er meerdere gepest worden. Of misschien naar een vertrouwenspersoon gaan, want die doet er misschien wel wat mee.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 16:29
Gary Brown
Gary Brown is offline
Je zit zeker op Mavo Stek, ahaha, heb gehoord dat het daar 1 en al knokken is. Gewoon zeggen dat hij normaal moet doen, niet zeggen dat je gaat slaan, maar doe het echt! Bots, recht op z'n bakkes
Oud 10-05-2011, 16:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
zoals verwacht hebben mijn+zijn mentoren niets gedaan, ben naar afdelingsleidster gegaan ook niet geholpen...
Vergeet niet om als het tot een handgemeen mocht komen met dat figuur, en iemand spreekt je erop aan, dit nadrukkelijk als reden te noemen waardoor dat gebeurd is.

Dat voorkomt dat een leidinggevende alles als 1 incident ziet, jou straft en verder niet naar een oplossing voor die pestkop zoekt. Leg er ook consequent de nadruk op dat jij geen probleem hebt, maar degene die jou pest: hij heeft een gedragsprobleem, jij bent normaal.
Oud 11-05-2011, 06:54
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
hangt er van af wat je precies verbetering noemt... die jongen van dat shirt heb ik de laatste 4 weken niet gezien (gelukkig ivbm vakantie en uitval)
als hij nog iets probeert plak ik hem serieus tegen de muur... (waarschijnlijk helpt de rest van mijn klas die bij handvaardigheid zit ook wel)
zoals verwacht hebben mijn+zijn mentoren niets gedaan, ben naar afdelingsleidster gegaan ook niet geholpen... ik snap het eigenlijk niet waarom ze (het is niet alleen die ene jongen) me pesten, iedereen die me bij handvaardigheid pest word zelf ook gepest (behalve het "opperhoofd" dan)

dat jochie uit mijn klas dat me pest is niet beter geworden maar ook niet slechter... volgende keer dat hij iets probeert laat ik hem merken dat ik het zat ben
Mwaah.. nog wat stabiel dus..
Goed dat je er zelf wat aan wil doen, maar als je terug gaat meppen heb je er joú probleem van gemaakt, terwijl hij begon. De docenten ziien niet alles, dus heb je kans dat als je wat terug doet dat het tegen je word gebruikt, en dat de 'pestkoppen' alles om gaan draaien. Aan de andere kant, als je niets terug doet, dan blijven ze doorgaan. Kies maar.

Je zou ook de 'ik ben een echte vent' keuze kunnen maken, en er met hem over praten (alleen met die 'opper' gozer, de rest zijn toch maar meelopertjes), als hij dat ook wil, anders gewoon wat aandringen, en zeggen dat échte mannen het uitpraten (maar laat het niet over komen dat hij geen echte man is, want dan.. nou je weet zelf wel wat er dan gebeurt), je bent tenslotte 15 hoor. Hem wel aanspreken als hij met minder, of alleen is, anders dan denkt ie dat je ruzie aan het zoeken bent (denk ik). En als hij dan niet kiest voor de 'ik ben een echte vent' manier, dan is hij gewoon een zielige sukkel en een mietje, en dan heeft hij aangetoont dat hij niet genoeg 'lef' heeft om er over te praten.

Ik hoop voor je dat er nog iets zinnigs van komt. &succes
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 00:52
beme
beme is offline
Citaat:
buiten school op zn bek rammen
Kan.... Niet het beste idee heb ik wel eens gedaan hij werd wakker in het ziekenhuis en ik zat bij de politie. Ze hebben me wel met rust gelaten daarna....
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 10:19
arPos
arPos is offline
Citaat:
Kan.... Niet het beste idee heb ik wel eens gedaan hij werd wakker in het ziekenhuis en ik zat bij de politie. Ze hebben me wel met rust gelaten daarna....
tja, je kan natuurlijk ook overdrijven, een kort robbertje vechten volstaat normaal om je punt duidelijk te maken.
Reageren

Regels voor berichten