Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2011, 12:36
dgdais
dgdais is offline
Ik wil mijn Sony Ericsson Xperia Arc aansluiten op mijn televisie. Is er verschil in kwaliteit van HDMI-kabeltjes? Er is nogal een verschil in prijs tussen de kabeltjes. Geven de goedkopere kabeltjes een minder mooi beeld door? Lijkt me toch sterk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2011, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Ik wil mijn Sony Ericsson Xperia Arc aansluiten op mijn televisie. Is er verschil in kwaliteit van HDMI-kabeltjes? Er is nogal een verschil in prijs tussen de kabeltjes. Geven de goedkopere kabeltjes een minder mooi beeld door? Lijkt me toch sterk?
Nee. Er zijn bepaalde HDMI-standaarden (1.3, 1.4, etc) die een doorvoersnelheid garanderen die geschikt is voor bijvoorbeeld Full HD of 3D, maar een HDMI signaal is volledig digitaal. Alleen nullen en enen worden door de kabel gestuurd, dus als het goed is is er geen (zichtbaar) kwaliteitsverschil tussen een kabel van 5 euro of 500 euro die aan dezelfde specificatie voldoen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 08:42
WolterB
WolterB is offline
Wat Sabir zegt klopt. Het schijnt zelfs dat de goedkope kabels van de Action beter zijn, is laatst getest bij, ik geloof, kassa.
Oud 02-07-2011, 12:23
Daantjer
Daantjer is offline
Er kan geen verschil zijn tussen HDMI-kabels, er gaan namelijk enkel eentjes en nulletjes doorheen, daarbij treedt zeer zelden signaalverlies op, enkel als de HDMI-kabel zeer lang is, dan kan men nog overwegen een duurdere kabel te kopen.
Reageren

Regels voor berichten