Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2011 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2011, 18:10
Tazer
Tazer is offline
Beste filosofen,

Er is heel veel vraag naar een samenvatting van alle eindtermen, en vooral naar oefen-opgaven. Ik heb een complete samenvatting gemaakt en daarbij een proefexamen inclusief correctievoorschriften voor de examenstof van dit jaar, dit proefexamen is gemaakt door enkele filosofiedocenten in Nederland.

In de bijlage van dit bericht vind je een PDF bestand waar alles in staat. Let op: gebruik op eigen risico, ik zal door de dag heen enkele toevoegingen kunnen doen en ook deze weer uploaden hier.

Update 23:50 21 Mei 2011
V3 van deze alles in 1 samenvatting is klaar, hij past echter niet in de bijlage door beperkte uploadmogelijkheden. Stuur me een PM met je email adres en ik stuur je de nieuwe versie door.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Filosofie_Compleet FINAL.pdf (986.9 KB, 292x gelezen)

Laatst gewijzigd op 21-05-2011 om 22:51.
Advertentie
Oud 21-05-2011, 13:18
Tazer
Tazer is offline
Alles wat je nodig hebt, begrippenlijst, samenvatting en proefexamen inclusief correctievoorschriften staat nu in de bijlage van dit bericht.
Oud 21-05-2011, 22:11
TheFlexican
TheFlexican is offline
Je bent een held!
Oud 21-05-2011, 22:57
Tazer
Tazer is offline
ThnQ

Update 23:50 21 Mei 2011
V3 van deze alles in 1 samenvatting is klaar, hij past echter niet in de bijlage door beperkte uploadmogelijkheden. Stuur me een PM met je email adres en ik stuur je de nieuwe versie door.

-Enkele spelfouten gecorrigeerd
-Algemene betekenis van emoties toegevoegd aan voorblad
-Een voorbeeld gegeven bij de fysiologische benadering van James
-Toevoeging van Sapir & Whorf en hun hypothese
-Toevoeging van cognitieve lading en evaluatieve lading bij Nussbaum
-Toevoeging van Ethos en Pathos bij Quintilianus
-Toevoeging van het succes van de spreker bij Quintilianus
-Toevoeging van onderdeel Retorica: goede redevoering, doelen van redevoering, en de fasen die een redenaar ondergaat
-Toevoeging van onderdeel Retorica, Plato's kritiek: retorica voor eigen gewin, Plat's antropologische opvattingen en de ideale staat in de ogen van Plato
-Toevoeging van onderdeel Horrorparadox: de tegenspraak en haar oplossingen (Caroll en Gaut)
-Toevoeging van onderdeel Fictionele emotie paradox: de tegenspraak en haar oplossingen (Walton en Lamarque)

Laatst gewijzigd op 21-05-2011 om 23:13.
Advertentie

Regels voor berichten