Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2011, 16:53
Verwijderd
Hai,
Ik speel blokfluit en had een duet dat ik echt héél erg mooi vond. Helaas had ik niemand met een blokfluit om de andere stem te spelen, en ik had wel eens dingetjes gehoord van mensen die hun muziek opnemen en dan zelf de eerste stem doen, dus dat heb ik toen uitgeprobeerd. Het resultaat:

Maar ik hoor echt duisent dingen die niet goed zijn en ik vraag me af hoe anderen dat doen. Eerst: hoe sta je blokfluitspelend en charmant tegelijk op een video? Maar vooral ook: hoe zorg je ervoor dat je tegelijk begint met je opname? Want ik had natuurlijk wel vooraf geteld bij de opname van de tweede stem, maar als ik ben uitgesproken kan ik niet gelijk beginnen met spelen, zegmaar. Als ik met anderen speel geven we elkaar een teken, een beweginkje of er is een dirigent, maar hoe doe je dat alleen, als je jezelf niet kan zien? Bovendien: hoe zorg je dat je geluid mooi is? Nu heb ik ook heel erg dat de tweede stem (die ik als eerste had ingespeeld) veel zachter is dan de eerste stem. Ik zou ze liever allebei gelijk hebben, maar hoe doe je dat? En hoe time je het goed met ademen? Want een van de stemmen is dus helemaal star en reageert niet op de andere. Bovendien lopen beeld en geluid niet synchroon, en zo nog wat dingetjes... Echt, alle hulp is welkom, want dit is de eerste keer dat ik dit doe. En ik vind het keileuk, maar ik wil er wel beter in worden.

En dan nog iets, gewoon omdat ik in dit topic meer blokfluitdingen wil doen. Het is geen duet en meer iets dat ik tussendoor speelde omdat ik dat andere liedje een beetje zat was. Maar ik heb het opgenomen. Het is een stom liedje, trouwens, maar ik vind het als melodie wel wat hebben en er is makkelijk vrij mee te goochelen. Wat ik dus ook gedaan heb, vandaar de tempowisselingen en alles. Het is ook echt maar een soortvan impulsief opgenomen dingske:

Ik wil nog meer dingen opnemen, maar ik moet nog even bedenken hoe ik dat ga doen. En ik wil nog iets met mondharmonica en blokfluit, maar dat kan nog even duren, want ik heb nog geen idee hoe ik dat aan moet pakken.

Kusjesxoxo!

Laatst gewijzigd op 24-07-2011 om 14:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten