Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2011, 16:07
DAH
DAH is offline
Ik ben er laatst achter gekomen dat veel mannen in de 60s en 70s lang haar hadden (I love it!) waaronder mijn vader, en zo nog meer vaders. Had jou vader vroeger ook haar dat tot z'n schouders kwam (of langer)?

Om het topic even breder te maken: hoe zagen jouw ouders er uit rond hun tienerjaren? Hippie's? Lang haar? Tuinbroeken?

Foto's zijn natuurlijk helemaal tof.

Laatst gewijzigd op 28-05-2011 om 16:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2011, 16:08
Verwijderd
nou niet zo lang
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 16:09
DAH
DAH is offline
Tot over z'n nek dan?
Oud 28-05-2011, 16:10
Verwijderd
nou hij kon z'n oren ermee verbergen
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 16:13
Verwijderd
nee toen was mn vader nog een baby
een babby met lang haar cool
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 16:30
Verwijderd
Ja, niet echt tot zijn schouders, maar wel een beetje lang. Was eind jaren 70 ofzo.
Nu is hij bijna kaal.

maar eh, Onzin --> ?
of Lifestyle --> ?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 16:33
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
hehe ons pap had ook lang haar ja in de jaren 70. heb weleens foto's gezien uit zijn studententijd
Oud 28-05-2011, 17:46
DAH
DAH is offline
Mijn vader zag er trouwens een beetje uit als de derde van links, maar dan anders, en wat meer krullend.
Oud 28-05-2011, 17:56
Verwijderd
Ik vind 'm meer op de tweede van rechts lijken.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 17:56
LW
LW is offline
Mijn vader had gewoon kort haar.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 18:09
Verwijderd
Mijn pa had een afro met krullen en was heel donker en mijn moeder een super blond meisje. Mooi stelletje <3 Vroeger maakte mensen ook wel eens spontaan foto's van ze, hoeeee tof
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 18:12
Verwijderd
Mijn moeder had vroeger heel mooi lang haar, maar rond haar 19e ging ze het vreselijk permanenten. Was toen ook in, maar toch, erg zonde.

Later in de jaren 80 hadden mijn ouders van die vreselijk lelijke enorme brillen. En mijn moeder nog steeds van dat lelijk gepermanente haar.

Erg jammer, als ik foto's van haar zie uit die tijd, want ze had zo mooi kunnen zijn, maar ze zag er veel ouder uit dan ze was. Het was dan misschien wel mode, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 18:14
Verwijderd
Mijn vader had haar tot op zijn kont, vaak in een vlecht. (daar heeft ie overigens pas tien jaar geleden verandering in gebracht.) Mijn moeder had kort haar (het werd te dun om het in een kapsel te dragen helaas) en was toen heel hip omdat ze er figuurtjes in liet scheren. Ze droegen de kleren dat al het links tuig toen droeg en zagen er verder niet heel opvallend uit. Nu zijn ze burgerlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 19:11
Verwijderd
Mijn ouders waren van de jaren zeventig en die hadden natuurlijk allebei lang haar! Elke kerel had lang haar, anders was je echt totaal niet cool
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 19:42
Verwijderd
Nou, mijn ouders zijn in '66 en '67 geboren, dus die waren een beetje te jong om echt met de jaren '70 hype mee te gaan, maar mijn moeder heeft altijd heel lang haar gehad. Nu nog steeds, zeker tot op haar kont. Mijn vader had vroeger een hele bos krullen, beetje rossig, maar niet echt 'lang'; het hing niet echt, zegmaar, meer afro-achtig.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 22:27
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Mijn ma leek net een porseleinen poppetje (wittekes en roze blosjes op haar wangen), dun, engelachtig, naief, teder, lang goudbruin haar.
Mijn vader was ook aan de dunne kant, droeg van die broeken die wijd zijn onderaan, afro-achtig (maar kort) haar, sexy geschoren maar belachelijk uitziende grote bril.
Mooi koppel en dat zijn ze nog steeds <3
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 22:45
Thomas.
Thomas. is offline
Mooi

Toen wel
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 23:00
Verwijderd
Mn moeder was superslank, alle modellen zouden jaloers worden. Ze had lang zwart haar tot dr kont. Ennem heel mooi dat ze was!
Mn vader, o.b.v. 2/3 foto's had een kleine afro, wel een nette afro. En hij was vroeg kalend, net als ik nu.En hij was slank.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 08:14
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn moeder was behoorlijk curvy, had bestwel mijn haar maar met mijn krullen, en altijd knalrode lippenstift op en van die wijde shirts die in de jaren '80 in waren.
Mijn vader is gitarist en toen hij nog in bandjes speelde droeg hij tanktops, kapotte spijkerbroeken en kistjes, en had hij vrij lang haar. Hij zag er behoorlijk new kids uit eigenlijk. En dan kroop hij over het podium met zijn gitaar enzo. Ik snap wel wat mijn moeder toen in hem zag. Hij is trouwens altijd supermager geweest.

edit:
mijn moeder leek trouwens heel erg op mij. Daar heb ik fotografisch bewijs van:
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 09:39
DAH
DAH is offline
Citaat:
Mijn moeder was behoorlijk curvy, had bestwel mijn haar maar met mijn krullen, en altijd knalrode lippenstift op en van die wijde shirts die in de jaren '80 in waren.
Mijn vader is gitarist en toen hij nog in bandjes speelde droeg hij tanktops, kapotte spijkerbroeken en kistjes, en had hij vrij lang haar. Hij zag er behoorlijk new kids uit eigenlijk. En dan kroop hij over het podium met zijn gitaar enzo. Ik snap wel wat mijn moeder toen in hem zag. Hij is trouwens altijd supermager geweest.

edit:
Spoiler
Jullie lijken echt heel erg op elkaar!
Oud 29-05-2011, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Nou, mijn ouders zijn in '66 en '67 geboren, dus die waren een beetje te jong om echt met de jaren '70 hype mee te gaan, maar mijn moeder heeft altijd heel lang haar gehad. Nu nog steeds, zeker tot op haar kont. Mijn vader had vroeger een hele bos krullen, beetje rossig, maar niet echt 'lang'; het hing niet echt, zegmaar, meer afro-achtig.
Jee wat waren ze dan superjong toen ze jou kregen..? Mijn ouders zijn tien jaar ouder dan de jouwe!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 09:58
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn ouders zijn ook in '67 geboren, die waren 24 en 25 toen ik er kwam. Zo bizar jong was dat destijds toch niet?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 10:04
Verwijderd
Jij bent een stukje jonger dan Syori!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 11:35
AzN
AzN is offline
M'n ouders hadden allebei kort, krullend haar. Nu heeft m'n moeder lang, steil haar en m'n vader weinig haar .
Oud 29-05-2011, 11:35
snoopy
snoopy is offline
Wacht, ik heb ergens een geniale foto van m'n vaders snor
*gaat zoeken*
Oud 29-05-2011, 11:38
snoopy
snoopy is offline

Oud 29-05-2011, 12:16
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
ow mijn god laatste foto, die verwarming-shizzle, gleufjes bij het raam <3333333333333 die vloer en planten!
Oud 29-05-2011, 12:38
Schrödinger
Schrödinger is offline
Mijn ouders waren hippies. Mijn vader had lang haar, net zoals ik.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 12:51
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
ow mijn god laatste foto, die verwarming-shizzle, gleufjes bij het raam <3333333333333 die vloer en planten!
Oud 29-05-2011, 14:19
Verwijderd
Citaat:
edit:
Spoiler
Jeetje, echt supererg inderdaad!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 14:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
M'n ouders zijn net te jong om echte hippies te zijn geweest. Mama had lang stijl blond haar en een grote bril, papa had donkerbruine krullen, niet heel lang, tot boven z'n schouders . Mijn oom en tante zijn/waren iets ouder, en droegen ook meer van die tijdgebonden kleding. Hij trouwde in een bruin ribfluwelen pak (en hij had langig haar, maar was al wel kalend bovenop ), zij in een zelfgemaakte jurk van bruin-oranjebloemenstof inclusief bijpassende enorme flaphoed <3.
Oud 29-05-2011, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Jee wat waren ze dan superjong toen ze jou kregen..? Mijn ouders zijn tien jaar ouder dan de jouwe!
Ja, mijn moeder was net 18 en mijn vader was 19.
En Fizzle, jij lijkt echt op je moeder! Ik lijk weinig op mijn ouders, hoewel meer op mijn vader dan op mijn moeder. Mijn moeder's familie is van Surinaamse afkomst, hoewel je dat aan mij helemaal niet kan zien (hele bleke huid, rood haar, etc). Mijn broertje heeft mijn moeder's huid. Als hij 10 minuten in de zon loopt, heeft-ie al een kleurtje. Mijn vader is net als ik heel blank en rossig.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 19:01
Verwijderd
Ik lijk sterk op mijn moeder.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 19:44
Röps
Röps is offline
Citaat:
Mijn vader zag er trouwens een beetje uit als de derde van links, maar dan anders, en wat meer krullend. [afbeelding]
Mijn pa was die meest linkse; lang haar en een snor. Toen mijn mama vroeger foto's van hun bruiloft liet zien vroeg ik of ze eerst een andere man had, daar hij sinds dat ik me kon heugen een vleespet had.

M'n ma zag er vrij gewoontjes uit, niet heel anders dan nu vind ik (op de kleding na). M'n ouders waren geen hippies overigens.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 20:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja m'n vader had ook een snor! Die heeft 'ie nog heel lang gehad, maar scheerde 'em uiteindelijk gelukkig af .
Oud 29-05-2011, 21:04
Volk
Volk is offline
Mijn moeder zag er uit als ik er nu uitzie. Ik ben bijna een exacte kopie van haar, alleen heb ik iets meer krullen en ben ik 4 cm korter en heb ik dikkere kuiten. Ik word nog altijd aangesproken door, voor mij, onbekenden die ooit met haar op school hebben gezeten of in dezelfde stad hebben gewoond, om te vragen of ik haar ben.

Edit: Ik heb geen idee van hoe mijn vader er vroeger uit zag. Volgens mijn moeder was hij heel knap, maar daar heb ik niks aan natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 21:41
DAH
DAH is offline
M'n vader heeft trouwens ook volgens mij altijd een snor gehad.
Oud 30-05-2011, 00:35
Verwijderd
Citaat:
Oja m'n vader had ook een snor! Die heeft 'ie nog heel lang gehad, maar scheerde 'em uiteindelijk gelukkig af .
dit
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 02:07
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Elke kerel had lang haar, anders was je echt totaal niet cool

OT:
Mijn vader had dan wel niet echt lang haar, maar wel een 70s haarbos, inclusief baard. Op zijn 25ste. Daardoor leek hij minstens 30.

Ik had wel wat weg van mijn vader toen hij 14 was ofzo. Daarna niet echt meer. Ik lijk eigenlijk meer op mijn beide opa's.
Ik zal later eens foto's posten van mijn ouders, als ik die een keer kan inscannen.

Laatst gewijzigd op 30-05-2011 om 02:13.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 06:17
Gary Brown
Gary Brown is offline
Volgens mij had mijn vader op de middelbare school al een dikke snor xD
Oud 30-05-2011, 18:09
Vice
Vice is offline
pa: Kort bruin krullend haar, een grote bril (was toen mode) en droeg vaak overhemden of shirts met daaronder een spijkerbroek.

ma: Veranderde vaak van kapsel en qua kleding ook shirts met daaronder een spijkerbroek.

Eigenlijk gewoon vrij simpel.
Oud 31-05-2011, 12:05
Nona
Nona is offline
Mijn papa had inderdaad lang haar toen hij jong was. Gewoon los en steil, met versleten shirts en wijd uitlopende broeken om het plaatje compleet te maken. Later werd hij politie agent met een snor. De indiaan en de bouwvakker zijn nog steeds zoek.
Mijn mama had halflang haar en ook van die hippie kleren. Ze was slanker dan ik nu ben (en ik ben bepaald niet dik) en een grote bril want dat was ook wel hip. Op foto's van toen zitten ze altijd voor een tentje met vrienden te chillaxen, met biertjes en sneeuwwitjes.
Oud 31-05-2011, 15:50
Roosje
Roosje is offline
Ik vind dit heel leuk om te lezen!

Ot: mijn papa had vier broers en ze waren een stel straatjochies met lang verwilderd haar en fietsjes en guitige koppen. Later, toen hij mijn mama leerde kennen, werd dat beter en was hij alleen nog maar mager en gespierd en droeg hij truien die mama voor hem breide.
Mama was een beetje een kakker met vier kraagjes over elkaar en daarom is ze nu beledigd als mijn zus en ik het daarover hebben. En ze had een grote bril en heeel lang haar en een pony.
Toen mijn papamama trouwden, ging zij in zwart en hij in wit trouwens. Stelletje eigenwijsjes.
Oud 31-05-2011, 15:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja trouwen. Mijn ouders zijn eigenlijk alleen getrouwd omdat dat allemaal iets praktischer was, maar ze geloven er niet zo in. (Mama was zwanger van mij. Oma: 'Wat fijn, dan wordt het toch geen onecht kind!') Mijn mama trouwde in een lichtblauw zomerjurkje. Geen idee eigenlijk wat m'n vader droeg.
Oud 01-06-2011, 18:58
snoopy
snoopy is offline
Mijn moeder had een bruin broekpak aan
Oud 01-06-2011, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Oja trouwen. Mijn ouders zijn eigenlijk alleen getrouwd omdat dat allemaal iets praktischer was, maar ze geloven er niet zo in. (Mama was zwanger van mij. Oma: 'Wat fijn, dan wordt het toch geen onecht kind!') Mijn mama trouwde in een lichtblauw zomerjurkje. Geen idee eigenlijk wat m'n vader droeg.
Dit gold ook voor mijn ouders. Ze trouwden vooral uit praktische overwegingen (mijn moeder was zwanger en als je niet getrouwd bent geeft dat zo'n rompslomp - erkenning enzo), gewoon bij het gemeentehuis met 2 getuigen, in casual kleding.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 21:15
-Richard-
-Richard- is offline
Mijn ouders zagen er vroeger... ''Anders'' uit.. Heb eens een foto gezien van hun in Zweden.
Me pa had inderdaad,, lang haar ? Nouja niet over zn nek dus gewoon langer haar. Ik noem het half lang haar.
Hij heeft het tondeuze tijd perk gehad, het is nu gewoon... normaal ?
Het is niet kort, maar ook nog net niet halflang.
Oud 04-06-2011, 18:53
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dit gold ook voor mijn ouders. Ze trouwden vooral uit praktische overwegingen (mijn moeder was zwanger en als je niet getrouwd bent geeft dat zo'n rompslomp - erkenning enzo), gewoon bij het gemeentehuis met 2 getuigen, in casual kleding.
Ik heb het er nog eens met m'n ouders over gehad. Papa vertelde (met een enórme grijns) wat er op de uitnodiging stond:

"We krijgen een kindje, dus we vieren feest!

Oja, en we zijn ook 's middags getrouwd."

Er waren mensen die not amused waren
Oud 05-06-2011, 03:05
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het er nog eens met m'n ouders over gehad. Papa vertelde (met een enórme grijns) wat er op de uitnodiging stond:

"We krijgen een kindje, dus we vieren feest!

Oja, en we zijn ook 's middags getrouwd."

Er waren mensen die not amused waren
Haha, mijn ouders hebben gewoon geen kaartjes verstuurd, onder het mom van "Ze komen er vanzelf wel achter."
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 08:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Reageren

Regels voor berichten