Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2011, 16:32
Syfra
Syfra is offline
Sinds een paar weken heb ik contact met een hele leuke jongen. Ik heb hem leren kennen in de supermarkt waar wij allebei werken.
We hebben vaak lange gesprekken op msn, gisteren heb ik tot half 3 's nachts met hem op msn gezeten. Het klikt heel goed, we hebben dezelfde interesses (heeft hij me letterlijk gezegd). Ook heeft hij veel dezelfde dingen mee gemaakt als ik (gescheiden ouders, onzekerheid, gepest geweest) en daar kan ik heel fijn met hem over praten. Hij heeft eigenlijk bijna alle eigenschappen die ik zoek in iemand, hij is lief, je kan goed met hem praten, hij is slim, romantisch, heeeel attent en grappig.
Probleem is echter: hij is 26 en ik 18. Een leeftijdsverschil van 8 jaar dus. Hij woont al een paar jaar op zichzelf, ik woon nog bij mijn ouders. Hij heeft al meerdere opleidingen gedaan en is nu op zoek naar een fulltime baan, ik heb net VWO eindexamen gedaan. Ik heb nog nooit een relatie gehad, hij heeft al meerdere (best wel heftige) relaties achter de rug.
Bovendien ben ik heel erg bang voor de reactie's van collega's, familie, vrienden enz.
Woensdag hebben we afgesproken (hij noemt het een date) waar ik best wel zenuwachtig voor ben. Of ik verliefd ben weet ik nog niet, maar ik heb wel een soort van gevoelens voor hem. Hij ook voor mij, denk ik. Hij wil me alleen niet in een moeilijke situatie brengen, zegt hij
Wat denken jullie, zou dit kans van slagen hebben? Of kan ik er maar beter niet aan beginnen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2011, 16:54
AnneElise
AnneElise is offline
Citaat:
Sinds een paar weken heb ik contact met een hele leuke jongen. Ik heb hem leren kennen in de supermarkt waar wij allebei werken.
We hebben vaak lange gesprekken op msn, gisteren heb ik tot half 3 's nachts met hem op msn gezeten. Het klikt heel goed, we hebben dezelfde interesses (heeft hij me letterlijk gezegd). Ook heeft hij veel dezelfde dingen mee gemaakt als ik (gescheiden ouders, onzekerheid, gepest geweest) en daar kan ik heel fijn met hem over praten. Hij heeft eigenlijk bijna alle eigenschappen die ik zoek in iemand, hij is lief, je kan goed met hem praten, hij is slim, romantisch, heeeel attent en grappig.
Probleem is echter: hij is 26 en ik 18. Een leeftijdsverschil van 8 jaar dus. Hij woont al een paar jaar op zichzelf, ik woon nog bij mijn ouders. Hij heeft al meerdere opleidingen gedaan en is nu op zoek naar een fulltime baan, ik heb net VWO eindexamen gedaan. Ik heb nog nooit een relatie gehad, hij heeft al meerdere (best wel heftige) relaties achter de rug.
Bovendien ben ik heel erg bang voor de reactie's van collega's, familie, vrienden enz.
Woensdag hebben we afgesproken (hij noemt het een date) waar ik best wel zenuwachtig voor ben. Of ik verliefd ben weet ik nog niet, maar ik heb wel een soort van gevoelens voor hem. Hij ook voor mij, denk ik. Hij wil me alleen niet in een moeilijke situatie brengen, zegt hij
Wat denken jullie, zou dit kans van slagen hebben? Of kan ik er maar beter niet aan beginnen?
He Syfra!
Ik denk dat het lastig te zeggen is of het slaagt of niet, een kans is er altijd!
Het ligt ook heel erg aan je thuissituatie en je omgeving. Als je ouders hier open voor staan, is dat al een hele last minder: itt wanneer je ouders er heftig op tegen zijn! Maar hij ziet je zitten, dat is een feit. En als je zo goed met hem kan praten moet je het hier misschien eens over hebben. Zeg dat je daarmee zit en vraag wat hij denkt!
En ik weet niet hoe de relatie met je ouders is, maar misschien kun je met hen ook eens praten hierover.
En wat betreft de werk en nietwerk situatie. Dat ligt er gewoon aan: jullie zullen daar allebei open voor moeten staan: hij moet begrijpen dat je na school niet de hele dag bij hem kunt zijn maar ook moet studeren en jullie moeten elkaar wat vrijer laten dan misschien zo zou zijn bij een gewone relatie.

Succes! xx
Met citaat reageren
Oud 10-06-2011, 19:18
Balpen
Balpen is offline
LAAT JE KEUZE NIET AFHANGEN VAN WAT MENSEN DENKEN!!!!!!!!
HET IS JOUW LEVEN!! NIET DAT VAN JE VRIENDEN, OF WHATEVER!!!

Oké sorry dit moest er eventjes uit..
Ik zit zelf in een relatie waar 5 jaar verschil zit..mn vriendin is een "tiener" ik een "twintiger"..in het begin veel, maar echt héééél veel commentaar van mensen, ja zelfs mn ouders....pijnlijke opmerkingen en "grapjes"We hebben ons nooit laten beinvloeden door mensen..het heeft ons trouwens closer gemaakt
Btw zo leer je ook je ECHTE vrienden kennen..ECHTE vrienden steunen je ook al zijn ze er niet echt mee akkoord
Ik vind trouwens dat je een sterkere persoonlijkheid hebt als je je keuze niet laat afhangen van wat mensen zouden kunnen zeggen..F*ck andere mensen..het is JULLIE relatie...Hoevaak hebben je vrienden/ouders of andere mensen in je omgeving dingen gedaan waar jij misschien iets had van "euhm..wtf?" (ik veronderstel wel dat er zo van die dingen zijn, ook al zijn ze minimaal)..en toch doen ze het hé

ps- m'n ouders hebben het nog altijd niet aanvaard...maar euhm dat kan ons echt niet meer schelen, klinkt egoistisch maar in het leven moet je soms eens aan je eigen denken en niet aan iemand anders..iets wat JIJ wil.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 09:43
hookee
hookee is offline
Qua leeftijd vind ik 't ook niet zó bijzonder, als, het 16 en 24 was geweest had ik er anders tegenaan gekeken.
Maar dingen als
- "woont al een paar jaar op zichzelf", ik mag aannemen minimaal 5 jaar?
- "hij werkt in een supermarkt op zoek naar een vaste baan": dat zal tijd worden, hoe slim is 'ie ècht? Meestal komen oudere mensen slimmer over dan jongere, ze hebben meer gezien, gelezen, meegemaakt.
- hij heeft al meerdere (best wel heftige) relaties achter de rug. Waarom is het uitgegaan? Ben jij de volgende? Kan het iets te maken hebben met gedrag wat hij van z'n gescheiden ouders heeft meegekregen?

Praten op MSN is veilig en makkelijk, je hebt tijd om na te denken, je woorden voordat je "enter" drukt door te lezen en te corrigeren. Een "live" gesprek is echt heel anders, geen correctiemogelijkheid, intonatie en...lichaamstaal.

Ik wil de romantiek niet verpesten, en als je goed met 'm kan praten is dat altijd fijn, opbouwend en leerzaam, maar kijk eens goed wat voor "vlees je in de kuip hebt" voordat je hormonen alle rationele gedachten overspoelen. Liefde maakt namelijk blind. Stel 'm "live" eens wat moeilijke vragen en laat je niet afschepen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten