Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2011, 15:31
Verwijderd
Naar aanleiding van de discussie in het relationeel-gebied-topic, een topic over dit onderwerp.

Wil jij een vrijgezellenfeest? Als je het niet wil, zou je dan weigeren mee te doen? Wat wil je het liefst? Wat wil je helemaal niet?

Een dagje uit met vrienden (en dan niet alleen vriendinnen) lijkt me wel leuk, maar dan niet met konijnenpakjes ofzo (larpoutfit lijkt me dan wel weer leuk, beetje met zwaarden gaan zwaaien door een stad) en met andere mannen/vrouwen flirten hoeft ook niet. Maar ik heb niet veel vrienden en vriendinnen dus grootse dingen als paintball of karten zou al niet kunnen.
Wat ik wel tof zou vinden is een gedeeld vrijgezellenfeest, dus samen met je toekomstige en dan een paar mooie vrouwelijke strippers erbij hebben (geen opgeblazen bimbo's). Kunnen we allebei, samen genieten. Want zoals iemand al zei (Volk?) is een vrijgezellenfeest een beetje belachelijk omdat je beiden al lang niet meer vrijgezel bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2011, 16:30
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vind een vrijgezellenfeest onzin. Je bent al een hele poos niet meer vrijgezel, anders ging je niet trouwen (neem ik aan). Samen iets doen vind ik veel leuker, al kan het ook heel gezellig zijn met alleen vriendinnen of vrienden. Maar dan moeten er niet van die flauwe dingen gedaan worden.

Ik ben nu een paar keer meegeweest met (gedeeltes van) een vrijgezellenfeest. Sommige waren best leuk, anderen vond ik niks. Verder vind ik ook dat mensen best veel geld uitgeven aan een vrijgezellenfeest, en daarbij niet altijd rekening houden met wat de 'vrijgezel' leuk vindt. Of de vrijgezel moet teruggepakt worden door wat hij/zij een eerder getrouwd persoon heeft aangedaan. Niet mijn ding.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 16:32
Verwijderd
Hmm een vrijgezellenfeest hoeft voor mij niet per se. Misschien idd een dagje wat leuks doen, maar al helemaal niet iets groots.

En mooie vrouwelijke strippers.. haha prima, maar dan zou ik niet willen dat hij er naar kijkt!!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 16:40
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Een dagje uit met m'n beste vrienden. Allerlei leuke dingen doen zoals bijvoorbeeld karten, paintballen, etc. om daarna de kroeg in te duiken? En alles wordt ook nog voor je betaald?

Nee, dat wil ik niet.
Oud 30-05-2011, 17:12
Volk
Volk is offline
Zoals ik ook al in het andere topic had gezegd vind ik vrijgezellenfeesten maar niks. Ik heb liever een feest om te gaan vieren dat ik ga trouwen, wat ik iets anders vind dan een bruiloft want dat is een feest omdat je bent getrouwd. Mijn vrienden weten van mij dat ik geen vrijgezellenfeest wil en als ze dat niet kunnen respecteren door er toch een te geven zal ik niet mee gaan. Je geeft iemand die duidelijk zegt dat ie geen vlees wil eten toch ook geen lap vlees?

Dus gewoon samen een feest is prima. Ik houd van feesten dus een hoera-we-gaan-trouwen-feest zal zeker komen, mocht ik ooit trouwen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Een dagje uit met m'n beste vrienden. Allerlei leuke dingen doen zoals bijvoorbeeld karten, paintballen, etc. om daarna de kroeg in te duiken? En alles wordt ook nog voor je betaald?

Nee, dat wil ik niet.
Haha, what he said!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 17:18
Verwijderd
Geen morele bezwaren dus van mijn kant! Terwijl ik helemaal niet zo van veel clichédingen houd, maar dit is dan weer net een cliché dat ik wel kan waarderen, gewoon omdat ik weet dat mijn vriendinnen toch alleen maar een supertof feest zouden organiseren waarvan ze zeker weten dat ik het leuk zou vinden, want dat kunnen ze, mijn vrienden

Enige waar ik een beetje over twijfel is dat mijn 'schoonzusjes' eigenlijk per definitie mee moeten, gewoon omdat dat in hun familie gebruikelijk is en het bovendien leuk is als ze erbij zijn. Nu is dat met z'n oudere zus geen probleem; ik denk dat die wel goed met een aantal vriendinnen van me overweg kan en ze is ook lomp genoeg om schunnige grapjes te waarderen enzo. Maar zijn jongere zusje is vrij verlegen en best netjes (niet echt iemand die voluit gaat paintballen denk ik), en ik vraag me dan af of ze wel een leuke dag zal hebben..? Want het lijkt me dan ook weer niet leuk om de activiteiten op haar aan te passen, en ik hou wel van stoere en wellicht ietwat enge dingen. En van tot diep in de nacht uitgaan; dat zou zij ook niet doen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 17:37
Verwijderd
Ik wil niet trouwen, dus ook geen vrijgezellenfeest. Maar als ik zou trouwen, dan zou ik het wel leuk vinden. En dan geen kroegentocht in belachelijke outfitjes ofzo. En ook niet met alleen vrouwen, want daarvoor heb ik niet genoeg vrouwelijke vriendinnen. En ook niet om te 'vieren dat ik vrijgezel ben', want als ik vrijgezel was dan ging ik niet trouwen, natuurlijk. Maar gelukkig zijn er geen wetten over hoe een vrijgezellenfeest eruit moet zien.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 18:51
Verwijderd
Lijkt me zeker leuk om iets met vriendinnen te gaan doen vlak van tevoren. Het maakt me niet heel veel uit wat, want met hen is het altijd gezellig. Al hoef ik niet perse een kroegentocht in prinsessenpak of zo
In mijn ogen is de achterliggende gedachte dat je als je getrouwd bent misschien wel (nog) minder tijd zult hebben voor je vriendinnen, dus vandaar dat je een dag volledig met hen doorbrengt. Lijkt mij superleuk!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 20:21
Verwijderd
Citaat:
En mooie vrouwelijke strippers.. haha prima, maar dan zou ik niet willen dat hij er naar kijkt!!
Ha maar ik wil zelf kijken, dan kan ik het hem/haar niet verbieden natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 31-05-2011, 16:46
Verwijderd
Da's waar
Met citaat reageren
Oud 31-05-2011, 17:08
Verwijderd
Voor mij hoeft dat niet zo nodig.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2011, 17:51
AzN
AzN is offline
'n Vrijgezellenfeest moet zeker kunnen, maar dan zonder al die typische 'vrijgezellenactiviteiten' .
Oud 01-06-2011, 09:08
igfy
igfy is offline
Nou aangezien ik het ook al niet heel erg op grote romantische bruiloften heb, hoef ik eigenlijk ook geen vrijgezellenfeest.
Oud 01-06-2011, 09:33
*oma*
*oma* is offline
Hoe meer feestjes hoe beter
Oud 01-06-2011, 11:08
Nona
Nona is offline
Een feestje is altijd prima, en als er iets voor me georganiseerd gaat worden zal ik graag mee gaan. Ik vertrouw mijn vrienden er ook wel op dat ze weten wat ik leuk vind (dus niet in een konijnenpak de macarena op het damrak, maar gewoon lekker actief bezig zijn of juist relaxen). Ik zie geen probleem. En een beetje kutten verwacht ik eigenlijk wel, want ik heb zelf al het één en ander ondernomen om de betreffende vrienden een leuk feestje te bezorgen.
Oud 01-06-2011, 15:32
tuttebel
tuttebel is offline
ja leuk! gekke pakjes hoort er wel een beetje bij vind ik, maar wel op een leuke manier (een tiara, of een sjerp, 'bride to be' achtige hoedjes enzo), niet in een goor lelijk pak ofzo.
en het liefst een lekker rustig dagje met daarna een leuke avond uit. ik vind dat het er zeker bij hoort, en zou het ook jammer vinden als mn vriendinnen het niet zouden organiseren. (dan zou ik het zelf organiseren, haaha )

en strippers horen er eigenlijk ook bij vind ik
Oud 01-06-2011, 16:24
Gary Brown
Gary Brown is offline
Natuurlijk wil ik een vrijgezellenfeest! Niet dat ik van plan ben om te gaan trouwen
Oud 01-06-2011, 18:04
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik ga vermoedelijk niet trouwen, dus dan zit een vrijgezellenfeest er ook niet in. Bier drinken met vrienden kan iedere dag al.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 18:05
Mephisto
Mephisto is offline
Coke en hoeren, fuck yeah
Oud 01-06-2011, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Een feestje is altijd prima, en als er iets voor me georganiseerd gaat worden zal ik graag mee gaan. Ik vertrouw mijn vrienden er ook wel op dat ze weten wat ik leuk vind (dus niet in een konijnenpak de macarena op het damrak, maar gewoon lekker actief bezig zijn of juist relaxen). Ik zie geen probleem. En een beetje kutten verwacht ik eigenlijk wel, maar dat hoort er ook bij.
Dit. Ik denk alleen dat als puntje bij paaltje komt ik ook wel in een konijnenpak de macarena zal dansen. Met strippers heb ik trouwens niks.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 11:03
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Hangt er helemaal vanaf of ik in een mono- of polygaam huwelijk verzeilt raak .
Oud 02-06-2011, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Hangt er helemaal vanaf of ik in een mono- of polygaam huwelijk verzeilt raak .
Wat heeft dat met een vrijgezellenfeest te maken dan?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 16:17
Verwijderd
Ik heb niets met vrijgezellenfeesten, dus nee, dat hoefde van mij niet. Ik was voor ik ging trouwen geen vrijgezel meer en dat feestje was op de dag van de bruiloft zelf, dus klaar
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 23:45
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Wat heeft dat met een vrijgezellenfeest te maken dan?
Als ik in een monogaam huwelijk beland zou ik het wel gaaf vinden om nog een keer een buitensporig, "vrijgezel" feestje te hebben.
Als ik een polygaam huwelijk krijg is het een beetje pointless om er een te houden imho.
Oud 03-06-2011, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Als ik in een monogaam huwelijk beland zou ik het wel gaaf vinden om nog een keer een buitensporig, "vrijgezel" feestje te hebben.
Als ik een polygaam huwelijk krijg is het een beetje pointless om er een te houden imho.
Hoe 'beland' je in een monogaam huwelijk zonder eerst een monogame relatie te hebben en er zelf mee in te stemmen?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 10:16
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Enige waar ik een beetje over twijfel is dat mijn 'schoonzusjes' eigenlijk per definitie mee moeten, gewoon omdat dat in hun familie gebruikelijk is en het bovendien leuk is als ze erbij zijn. Nu is dat met z'n oudere zus geen probleem; ik denk dat die wel goed met een aantal vriendinnen van me overweg kan en ze is ook lomp genoeg om schunnige grapjes te waarderen enzo. Maar zijn jongere zusje is vrij verlegen en best netjes (niet echt iemand die voluit gaat paintballen denk ik), en ik vraag me dan af of ze wel een leuke dag zal hebben..? Want het lijkt me dan ook weer niet leuk om de activiteiten op haar aan te passen, en ik hou wel van stoere en wellicht ietwat enge dingen. En van tot diep in de nacht uitgaan; dat zou zij ook niet doen
Maar daar hoef jij je toch niet echt druk over te maken? Je nodigt haar uit, zegt tegen haar dat ze naar huis mag wanneer ze dat wil (misschien wil ze wel 's middags mee en niet 's avonds, of zo?) en dan mag ze zelf beslissen wat ze doet, lijkt mij?

Ik hoef geen vrijgezellenfeest, maar ik denk ook niet dat iemand dat voor mij zou gaan organiseren (hoop ik althans).
Oud 03-06-2011, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Maar daar hoef jij je toch niet echt druk over te maken? Je nodigt haar uit, zegt tegen haar dat ze naar huis mag wanneer ze dat wil (misschien wil ze wel 's middags mee en niet 's avonds, of zo?) en dan mag ze zelf beslissen wat ze doet, lijkt mij?

Ik hoef geen vrijgezellenfeest, maar ik denk ook niet dat iemand dat voor mij zou gaan organiseren (hoop ik althans).
Ik maak me er ook niet druk over hoor Maar ik zou het wel leuk vinden als iedereen zich op z'n gemak voelt. Ga er idd vanuit dat als er uitgaan bij betrokken is (bij Qimm+mans feest niet echt gelukt omdat we te moe waren na een hele dag bezig te zijn ), de mensen die dat niet willen, gewoon alvast naar huis gaan
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 11:29
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Hoe 'beland' je in een monogaam huwelijk zonder eerst een monogame relatie te hebben en er zelf mee in te stemmen?
Ik gebruikte het woord beland vooral omdat ik zoals ik er nu voorsta niet verwacht dat t gebeurt, maar ik er niet per se iets op tegen heb.
Oud 03-06-2011, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Ik gebruikte het woord beland vooral omdat ik zoals ik er nu voorsta niet verwacht dat t gebeurt, maar ik er niet per se iets op tegen heb.
Maar dan is het toch juist gek om al in zo'n relatie te zitten - ik neem iig aan dat je al een relatie hebt voor je gaat trouwen - en dus al gekozen hebt voor een monogame relatie... maar dan tijdens een vrijgezellenfeest toch ineens nog van die 'keuze' afwijkt omdat het dan nog 'mag'? Imo heb je een monogame of een polygame relatie en is dat niet afhankelijk van getrouwd/niet getrouwd. Dus nog even vreemdgaan voor de trouwdag vind ik erg gek.
Van mij mag je hoor, maar ik vind het gewoon vreemd
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 13:21
Verwijderd
En om te zeggen dat het pointless is om te feesten met je vrienden als je dat toch niet nodig hebt als excuus om vreemd te gaan, vind ik ook wat onzinnig
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 19:26
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Maar dan is het toch juist gek om al in zo'n relatie te zitten - ik neem iig aan dat je al een relatie hebt voor je gaat trouwen - en dus al gekozen hebt voor een monogame relatie... maar dan tijdens een vrijgezellenfeest toch ineens nog van die 'keuze' afwijkt omdat het dan nog 'mag'? Imo heb je een monogame of een polygame relatie en is dat niet afhankelijk van getrouwd/niet getrouwd. Dus nog even vreemdgaan voor de trouwdag vind ik erg gek.
Van mij mag je hoor, maar ik vind het gewoon vreemd
Wie heeft het over vreemdgaan?
Oud 05-06-2011, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Wie heeft het over vreemdgaan?
Jij noemt het 'pointless' om voorafgaand aan een polygaam huwelijk een vrijgezellenfeest te houden, dus ik nam aan dat er dan enig verband was tussen 'polygaam' en de activiteiten op zo'n vrijgezellenfeest (en waarom zoiets dan pointless zou zijn). Voor een monogaam huwelijk gaat neem ik aan een homogaam niet-huwelijk vooraf, en vervolgens paste ik het vorige ('pointless' zijn van vrijgezellenfeest voor polygaam huwelijk) daarop toe en kwam ik uit op 'voor een homogaam huwelijk zou ik wel nog lekker even met iemand anders willen'. En dat vind ik dus vreemdgaan, want ik ga dus uit van een monogame relatie ook vóór het huwelijk.
Als je het over iets anders had, dan snap ik er helemaal niets meer van Wat is er dan pointless aan een vrijgezellenfeest voor een polygaam huwelijk (ik neem aan dat je dan ook al een polygame relatie hebt, maar goed), en waarom is een vrijgezellenfeest voor een monogaam huwelijk dan niet pointless?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 21:34
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Omdat het hele idee achter een vrijgezellenfeest is dat je nog 1x uit de band springt voordat je de rest van je leven "vastzit" aan je vrouw.
Oud 05-06-2011, 22:32
Verwijderd
Wat maakt het onderscheid tussen polygaam en monogaam dan uit als je het dus niet over 'vreemdgaan' hebt? Of bedoel je dat je sowieso niet vreemd kan gaan tijdens een vrijgezellenfeest ofzo? Ik kan het echt niet volgen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 22:40
Lente
Lente is offline
bij een polygaam huwelijk zit je niet vast aan één iemand, dus slaat het idee van nog één keer losgaan nu het nog kan, nergens op
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 22:43
Verwijderd
Citaat:
bij een polygaam huwelijk zit je niet vast aan één iemand, dus slaat het idee van nog één keer losgaan nu het nog kan, nergens op
Dat snap ik, maar dan ziet hij vreemdgaan op een vrijgezellenfeest voorafgaand aan een monogaam huwelijk dus niet als vreemdgaan. Dat vind ik raar; je hebt dan toch neem ik aan ook al een monogame relatie met de persoon waarmee je gaat trouwen? Dat is dan toch gewoon vreemdgaan? Ik snap niet waarom je dat wil als je voor een monogame relatie kiest; daar heeft huwelijk niets mee te maken. En ik vind het ook zo random: waarom mag je vlak voor je gaat trouwen ineens wel vreemdgaan en daarna ineens niet meer?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 10:15
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Omdat het hele idee achter een vrijgezellenfeest is dat je nog 1x uit de band springt voordat je de rest van je leven "vastzit" aan je vrouw.
In een polygaam huwelijk (dat je niet wettelijk kunt regelen, maar dat terzijde) zit je ook "vast", maar dan aan meerdere vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2011, 02:57
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
In een polygaam huwelijk (dat je niet wettelijk kunt regelen, maar dat terzijde) zit je ook "vast", maar dan aan meerdere vrouwen.
Als je slim genoeg bent om dat onderscheid te maken, ben je ook slim genoeg om te bedenken dat ik t woord polygaam ipv polyamoreus gebruik om t voor de "leek" geschikt te houden.
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Dat snap ik, maar dan ziet hij vreemdgaan op een vrijgezellenfeest voorafgaand aan een monogaam huwelijk dus niet als vreemdgaan. Dat vind ik raar; je hebt dan toch neem ik aan ook al een monogame relatie met de persoon waarmee je gaat trouwen? Dat is dan toch gewoon vreemdgaan? Ik snap niet waarom je dat wil als je voor een monogame relatie kiest; daar heeft huwelijk niets mee te maken. En ik vind het ook zo random: waarom mag je vlak voor je gaat trouwen ineens wel vreemdgaan en daarna ineens niet meer?
Nogmaals; wie heeft het over vreemdgaan?
Oud 07-06-2011, 06:20
Verwijderd
Leg dan uit wat je wél bedoelt? Als het niet over vreemdgaan gaat, wat doet het onderscheid monogaam/polygaam er dan toe?!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2011, 09:21
Verwijderd
Kijk, óf je bedoelt dat je tijdens je vrijgezellenfeest seks gaat hebben met andere vrouwen dan je aanstaande, maar in dat geval zal de monogame aanstaande daar tijdens je vrijgezellenfeest ook problemen mee hebben.
Óf je bedoelt dat je gewoon een heftig vrijgezellenfeestje wil zonder seks, maar ten eerste slaat het dan nergens op om dat pointless te vinden als je een open huwelijk in gaat, en ten tweede kun je ook tijdens een niet-open huwelijk echt nog wel heftige feestjes zonder seks vieren dus het idee van "nog één keer losgaan" klopt dan niet, een huwelijk verplicht je namelijk niet om elke avond that's the question te kijken en vroeg naar bed te gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2011, 12:30
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
De reden van een vrijgezellenfeest is dat je erna de rest van je leven aan een vrouw vastzit.
Als je een polygaam huwelijk hebt zit je niet aan een vrouw vast.
Ergo is de reden voor het feest er niet meer.

Jemig mensen, zo moeilijk is het toch allemaal niet? T is net alsof je je verjaardag gaat vieren terwijl je niet jarig bent.
Oud 07-06-2011, 17:17
Verwijderd
Ja, zég dat dan meteen Ik vind het nog altijd een vreemd onderscheid overigens (en impliceer je imo nog steeds dat je dan voor een monogaam huwelijk dus dingen gaat doen die in het huwelijk niet 'mogen'), maar prima
Met citaat reageren
Oud 07-06-2011, 22:31
Verwijderd
Citaat:
De reden van een vrijgezellenfeest is dat je erna de rest van je leven aan een vrouw vastzit.
Als je een polygaam huwelijk hebt zit je niet aan een vrouw vast.
Ergo is de reden voor het feest er niet meer.

Jemig mensen, zo moeilijk is het toch allemaal niet? T is net alsof je je verjaardag gaat vieren terwijl je niet jarig bent.
Behalve dan dat je bij een monogaam-huwelijks-vrijgezellenfeest óók niet echt uit de band springt want dan gaat dat huwelijk niet door, wat betekent dat dat ook in dat geval geen reden meer is voor een feest. Oftewel, in beide gevallen is de enige reden voor het feest "mijn vrienden willen alleen met mij vieren dat ik straks getrouwd ben gewoon omdat het leuk is om een feest te organiseren/vieren", en is het onderscheid dus totaal nutteloos
Met citaat reageren
Oud 07-06-2011, 23:01
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Als ik een gewoon vrijgezellenfeest krijg gaat dat zeker wel uit de hand lopen, denk the hangover-achtige taferelen!
Oud 08-06-2011, 06:31
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Als ik een gewoon vrijgezellenfeest krijg gaat dat zeker wel uit de hand lopen, denk the hangover-achtige taferelen!
Nou, mooi is dat dan voor je aanstaande vrouw...
Oud 08-06-2011, 08:22
Verwijderd
Ik snap dat standpunt ook gewoon niet; als je zo het idee hebt dat je daarna nooit meer iets mag en je hebt de behoefte om op zo'n vrijgezellenfeest zo ver te gaan... Dan trouw je toch gewoon niet? Lijkt me dat je wil vieren dat je gaat trouwen ipv met veel bombarie afscheid nemen van alles Ben zeer blij dat mijn huwelijk iets is waar we allebei achter staan, zonder het gevoel te hebben dat we afscheid moesten nemen van ons 'pre-huwelijkse leven'. Pff, veel mensen denken altijd dat een huwelijk veel verandert, stiekem blijft alles gewoon hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 11:06
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Als je jarig bent verandert er in weze toch ook niets? Dat vier je toch ook?
Reageren

Regels voor berichten