Jawel joh, Rationeel, jij moet betonpr0n laten zien!
ot (en dit vul ik later vast nog wel aan):
bij mij zou het voornamelijk gaan over theater en acteren, en over (familiale) verhoudingen tussen en gedrag van mensen. Een aflevering zoals er al zoveel zijn geweest dus.
Naked zou mijn keuzefilm zijn, en ik zou ook breed uitwijden over Mike Leigh, evt. met een fragment uit Secrets and lies of een interview met hem. Verder zou ik een stukje Allemaal theater over Sharov laten zien, en dieper ingaan op Stanislavski en de vergelijking met het kneuterige acteren in Nederland maken. Verder ingaan op realistisch acteren en waarachtigheid; hoe doe je dat? Evt. ook nog 30 minuten van Arjan Ederveen en Calimucho (al heb ik die nog niet gezien, maar ik denk dat het interessant zal zijn voor het verhaal)
Dan zou ik verder nog willen praten over moeder/dochter-verhoudingen, zussen en vooral man/vrouw-verhoudingen en gedrag van mannen en vrouwen. Weet nog niet met welke fragmenten ik dat zou illustreren. In elk geval een stukje Before sunrise (over de waarzegger) waarin ik het verschil tussen de nuchtere man en de gevoelige vrouw wel interessant en tekenend vind.
Oh ja, en een stukje ER tussen moeder Maggie en dochter Abby, kan ik gelijk nog even een bruggetje maken naar manische depressie.
En al het serieuze gewauwel wordt dan natuurlijk afgewisseld met fragmenten van o.a. Wim Helsen en Rembo & Rembo. En natuurlijk muziek van Tori Amos

Al weet ik nog niet welk nummer.
Oh, en ik vind Jelle Brandt Corstius tegenwoordig wel een prima interviewer

(nu hij zich wat beter inleest). Ik zou sowieso door een man geïnterviewd willen worden.