Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2011, 13:42
TomTom16
TomTom16 is offline
Hoi iedereen,

Ik bevind me in een nogal ingewikkelde situatie: ik ben al een hele tijd verliefd op m'n beste vriendin, en ik denk dat ze het ook wel al doorheeft. Ik denk niet meteen dat ze hetzelfde voelt voor mij maar toch bestaat er een hele kleine kans en die wil ik toch wagen. Ik ben van plan om het er met haar eens over te hebben als we alleen zijn, zodat ik dan eindelijk een klaar en duidelijk antwoord van haar krijg en verder kan gaan. Waar ik jullie hulp voor nodig heb is het volgende: hoe pak ik dit het beste aan? Hoe krijg ik haar ergens waar we met z'n tweeën discreet kunnen praten en hoe breng ik de boodschap het best over? Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,
Tom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2011, 15:54
bierkoning
bierkoning is offline
Vraag haar gewoon of ze bij je langskomt ?
als beste vrienden neem ik aan dat ze wel is vaker bij je thuis is geweest?
En praat er dan met haar over, vraag hoe ze erover denkt en of ze misschien dezelfde gevoelens heeft! En zo niet ja dan moet je je erover heen zetten.

succes!
Oud 01-06-2011, 16:59
TomTom16
TomTom16 is offline
Citaat:
Vraag haar gewoon of ze bij je langskomt ?
als beste vrienden neem ik aan dat ze wel is vaker bij je thuis is geweest?
En praat er dan met haar over, vraag hoe ze erover denkt en of ze misschien dezelfde gevoelens heeft! En zo niet ja dan moet je je erover heen zetten.

succes!
Raar genoeg is ze nog niet bij me thuis geweest, dus dat zou misschien wat raar overkomen. Na de examenperiode zijn er wel altijd feestjes en dergelijke dus ik had er al aan gedacht om het dan te "proberen"...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 17:38
Verwijderd
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat als ze het door heeft en ze is er niet op ingegaan, dat het dan niet wederzijds is. Want waarom zou ze er niet op ingaan als het wederzijds is? Het kan namelijk maar zo zijn dat ze doet of haar neus bloedt, omdat het anders veel te ongemakkelijk wordt.

Maar verder.. Er zijn altijd wel plekjes waar je even met z'n tweeën bent. Je hoeft er niet speciaal een hele 'date' voor te regelen, ofzo. Weet je wel zeker dat je het risico wil nemen dat je vriendschap gaat veranderen?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 17:52
TomTom16
TomTom16 is offline
Citaat:
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat als ze het door heeft en ze is er niet op ingegaan, dat het dan niet wederzijds is. Want waarom zou ze er niet op ingaan als het wederzijds is? Het kan namelijk maar zo zijn dat ze doet of haar neus bloedt, omdat het anders veel te ongemakkelijk wordt.

Maar verder.. Er zijn altijd wel plekjes waar je even met z'n tweeën bent. Je hoeft er niet speciaal een hele 'date' voor te regelen, ofzo. Weet je wel zeker dat je het risico wil nemen dat je vriendschap gaat veranderen?
Wat je hier zegt heb ik ook al meermaals overwogen, maar aan de andere kant is ze een erg verlegen meisje dat nooit de eerste stap zou zetten...en ik heb het haar ook nog nooit zelf gezegd, ik vermoed alleen dat haar andere vriendinnen haar hebben gesuggereerd dat ik meer dan vriendschap voel voor haar. En ja: zo'n plekjes zijn er inderdaad, maar als ze uitgaat met een hoop vriendinnen kan je ze moeilijk alleen krijgen. En over dat "risico nemen": het duurt nu echt al veel te lang, en ik wil er met haar eens serieus over praten voor ik er helemaal gek van word. Als onze vriendschap echt zo goed is als ik denk dan zal het wel niet zo catastrofaal aflopen denk ik...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Wat je hier zegt heb ik ook al meermaals overwogen, maar aan de andere kant is ze een erg verlegen meisje dat nooit de eerste stap zou zetten...en ik heb het haar ook nog nooit zelf gezegd, ik vermoed alleen dat haar andere vriendinnen haar hebben gesuggereerd dat ik meer dan vriendschap voel voor haar. En ja: zo'n plekjes zijn er inderdaad, maar als ze uitgaat met een hoop vriendinnen kan je ze moeilijk alleen krijgen. En over dat "risico nemen": het duurt nu echt al veel te lang, en ik wil er met haar eens serieus over praten voor ik er helemaal gek van word. Als onze vriendschap echt zo goed is als ik denk dan zal het wel niet zo catastrofaal aflopen denk ik...
Nou, het waren natuurlijk maar suggesties. Ik ken haar niet, dus jij zult de situatie beter kunnen inschatten.

Wat ik bedoelde was, trouwens, dat er toch wel momenten zijn waarop ze alleen is? Op weg naar/van school, tussen de lessen door. Op feestjes is ze toch niet iedere seconde vastgeplakt aan haar vriendinnen? Of spreek een keer af na schooltijd de stad in te gaan? Dat doen vrienden nu eenmaal.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 18:06
Schrödinger
Schrödinger is offline
Dat je een "beste vriendin" hebt is an sich al een probleem.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 20:28
TomTom16
TomTom16 is offline
Hoezo?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 22:07
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het geeft aan dat je al geen kans meer maakt.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 22:13
TomTom16
TomTom16 is offline
Citaat:
Het geeft aan dat je al geen kans meer maakt.
Erg leuke peptalk, maar volgens mij zijn er toch gevallen waarbij meisjes na een tijdje iets beginnen met een goeie/beste vriend? Ik schat m'n kansen ook niet hoog in, hoor, het gaat vooral om het kwijtraken van die lastige gevoelens/gedachten zodat ik op zoek kan naar iemand anders...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 08:37
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Hoezo?
Friendzone ...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 09:30
Vinck
Vinck is offline
Jullie geven deze jongen ook niet veel hoop, hoor...

Volgens mij bestaan er wel manieren om uit de "friend zone" te ontsnappen. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel. Ik stel ook nog altijd een gewoon gesprekje voor als het ogenblik zich voordoet dat jullie beiden ergens alleen zijn, en in een goed humeur.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 09:49
Verwijderd
Om maar meteen helemaal stom te worden: Ik weet niet of ik wel zou willen of mijn beste vriend het vertelt als hij verliefd op mij is. Ik heb in die situatie gezeten en dat was écht niet handig. Hij was wel verliefd op mij en ik niet op hem. Hij was heel erg teleurgesteld en het heeft zéker een jaar geduurd voordat we weer normaal met elkaar om konden gaan. We zijn nog steeds beste vrienden en ik wil hem écht neit kwijt, maar ik wil het niet weten als hij verlief dop me is. Hij weet dat het nooit iets zal worden, ik heb een vriendje waar ik mee dan gelukkig mee ben en als hij me nu zou vertellen dat hij verliefd op me zou zijn, zou onze hele vriendschap veranderen en ik weet niet of ik dat wel wil.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 09:58
Verwijderd
afspreken in het park. en miss wordt het niks maar voor jou is het ook niet leuk. je kan nog maanden haar leuk vinden, zelfs langer
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 20:31
-Richard-
-Richard- is offline
Niet doen = spijt krijgen Geloof me.
Oud 03-06-2011, 21:57
Verwijderd
Oh, en dit dus:
Citaat:
Om maar meteen helemaal stom te worden: Ik weet niet of ik wel zou willen of mijn beste vriend het vertelt als hij verliefd op mij is. Ik heb in die situatie gezeten en dat was écht niet handig. Hij was wel verliefd op mij en ik niet op hem. Hij was heel erg teleurgesteld en het heeft zéker een jaar geduurd voordat we weer normaal met elkaar om konden gaan. We zijn nog steeds beste vrienden en ik wil hem écht neit kwijt, maar ik wil het niet weten als hij verlief dop me is. Hij weet dat het nooit iets zal worden, ik heb een vriendje waar ik mee dan gelukkig mee ben en als hij me nu zou vertellen dat hij verliefd op me zou zijn, zou onze hele vriendschap veranderen en ik weet niet of ik dat wel wil.
Het is me nu al te vaak overkomen dat vrienden opeens gevoelens voor me krijgen, ofzo, en dat verpest letterlijk de vriendschap. Of in ieder geval tijdelijk. Meestal heb je het wel door, natuurlijk, maar zolang het niet letterlijk aan je wordt verteld kun je nog doen alsof je van niets weet. Maar zodra het 'bekend' is wordt het alleen maar ongemakkelijk..
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 18:15
Mythical
Mythical is offline
Als jullie gewoon ergens zitten, alleen jullie twee begin gewoon een gesprek over koetjes en kalfjes. Midden in het gesprek moet je soms wat moeilijker gaan kijken totdat ze vraagt of er wat is. Als het zover is zeg je "Ik moet je eigenlijk wat vertellen... Ik ben verliefd op je.." En dan hopen op een leuke reactie Ik hoop dat het geholpen heeft.

Groetjes, Mythical
Met citaat reageren
Oud 12-06-2011, 23:06
Verwijderd
Heb je een kelder en touw?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 13:42
bierkoning
bierkoning is offline
Ondertussen al nieuws??
Reageren

Regels voor berichten