Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2011, 11:56
Verwijderd
Vinden jullie dat ook zo irritant? Van die vragen waar je gewoon hoofdpijn van krijgt omdat niemand het antwoord er over weet?

Van die vragen als:
- Bestaat God?
- Zijn er aliens die net zo intilligent zijn als wij?
- Hoe groot is het heelal?
- Hoelang blijft de aarde bestaan?
- Leven er orka's op de maan?

HOOFDPIJN!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2011, 12:00
Edelweiss
Edelweiss is offline
Tuurlijk leven er geen orka's op de maan! Duh.

En die hoofdpijnvragen zijn juist leuk om over te mijmeren als je je verveelt. Pak een notitie boekje erbij, schrijf een onmogelijke vraag op. Ga info zoeken, en maak allemaal theoriëen in dat notitieboekje. Dan hoef je je echt niet meer zo snel te vervelen hoor!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 12:33
Em.
Em. is offline
Ik krijg er niet echt hoofdpijn van. Wat betreft 'Bestaat God?' is volgens mij half W&L tot je beschikking om allerlei argumenten (voor en nog meer tegen) te vinden. En wat betreft de rest van de vragen, je zou er natuurlijk een/dit topic aan kunnen wijden - anders lijkt dit topic me sowieso niet zo heel nuttig. Bijvoorbeeld aan of aliëns net zo intelligent zijn als wij (gezien je eerste vraag vaak genoeg behandeld wordt, je laatste onzin is, het vergaan van de aarde ook wel eens genoemd wordt en je die op zich vast zou kunnen stellen op het moment dat de zon een rode reus wordt, en wat betreft heelalgrootte is het een kwestie van het kunnen meten en het dus weten, of het niet kunnen meten en moeten gokken).
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 12:38
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ik krijg er niet echt hoofdpijn van. Wat betreft 'Bestaat God?' is volgens mij half W&L tot je beschikking om allerlei argumenten (voor en nog meer tegen) te vinden. En wat betreft de rest van de vragen, je zou er natuurlijk een/dit topic aan kunnen wijden - anders lijkt dit topic me sowieso niet zo heel nuttig. Bijvoorbeeld aan of aliëns net zo intelligent zijn als wij (gezien je eerste vraag vaak genoeg behandeld wordt, je laatste onzin is, het vergaan van de aarde ook wel eens genoemd wordt en je die op zich vast zou kunnen stellen op het moment dat de zon een rode reus wordt, en wat betreft heelalgrootte is het een kwestie van het kunnen meten en het dus weten, of het niet kunnen meten en moeten gokken).
Qft.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Vinden jullie dat ook zo irritant? Van die vragen waar je gewoon hoofdpijn van krijgt omdat niemand het antwoord er over weet?

Van die vragen als:
- Bestaat God?
- Zijn er aliens die net zo intelligent zijn als wij?

HOOFDPIJN!
1. Nee.
2. Er zijn miljarden sterrenstelsels, elke heeft triljoenen sterren, bij elke ster is er een kans dat er een planeet is die leven bevat. Wat denk je zelf?
3. Goed, daar heb je me.
4. Ongeveer 5 miljard jaar, wanneer de brandstof van de zon opraakt.
5. Nee, de maan is een en al stof.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 13:03
Uice
Uice is offline
Citaat:
- Bestaat God?
Nee.
Citaat:
Waarschijnlijk.
Citaat:
Ongeveer 46 miljard lichtjaar.
Citaat:
Ongeveer 5 miljard jaar.
Citaat:
Nee.
Oud 17-06-2011, 14:09
Kitten
Kitten is offline
Zo, even de offtopic posts weggetoverd
Oud 17-06-2011, 21:02
HFSH
HFSH is offline
Citaat:

Van die vragen als:
- Bestaat God?

HOOFDPIJN!
- Nee, tot het tegendeel bewezen wordt is er geen enkele reden om ervanuit te gaan dat het wel zo is, en genoeg redelijke verklaringen waarom het onwaarschijnlijk is.
- niet genoeg informatie
- behoorlijk groot, de huidige schatting is met een googleopdracht te vinden
- waarschijnlijk tot het opgeslokt wordt door de zon, mits er geen onvoorziene dingen gebeuren.
- zelfde antwoord als het bestaan van god.

Ik krijg geen hoofdpijn van vragen waar ik niet het antwoord (zeker) van weet. Ik kan prima leven met een redelijk mate onzekerheid.
Oud 15-07-2011, 21:27
Verwijderd
Dat is toch helemaal niet moeilijk?

- Bestaat God?
Nee. Ik vind het een of ander wazige verzinsel. Wel vind ik het mooi om te zien hoeveel kracht mensen uit een denkbeeldig iemand kunnen halen.

Er bestaan geen aliens.

Oneindig. Simple as that. En anders mag je van mij met een meetlint je uitleven.

Nog zeker 5 miljard jaar. Gezien daarna de zon 'opgebrand' is volgens een of andere wetenschapper. En als er geen zon is, denk ik niet dat de aarde ook nog zal overleven.
Oh well: Er is nog een optie: http://magazine.nationalgeographic.n...-tweede-aarde/

Jawel, als ik de Heilige Maagd ben.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 21:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
Er bestaan geen aliens.

Oneindig.
Beide zeer onwaarschijnlijk. Hoe kom je erbij?
Oud 15-07-2011, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Beide zeer onwaarschijnlijk. Hoe kom je erbij?
Je weet toch dat graancirkels door mensen zijn gemaakt en videomateriaal makkelijk te manipuleren is? :3
Er bestaat wel buitenaards leven *microbiologie* , kleine insectjes enzo.
Oh wacht.. Misschien zijn 'die kleine insectjes' wel aliens. En dan zijn vliegen enzo ook aliens. en en en... OHMYGOD-O, we worden hier overspoeld met aliens!
Okay; To be realistic; Ik vind alle aliens die ik heb gezien, weg hebben van vliegen (gezien de ogen, etc.),Het zijn gewoon gemuteerde vliegen, dus. Als je het mij vraagt. Enzo. *God damn it. Waarom zeg ik dit? >.>*

Laatst hadden ze het bij Discovery over 'The Big Bang Theory'.
Want we hebben nu al een Big Bang achter de rug, maar uit een Big Bang kunnen er meerdere Big Bangs ontstaan (en ga zo maar verder).

To be really really honest: Zolang ik niet doodga, geloof ik wat ik zelf wil, en zal het me verder een worst wezen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 21:51
T_ID
T_ID is offline
Maar volgens mij is de vraag of er aliens bestaan meer gericht op 'zijn er meer intelligente levensvormen in dit universum?'. Dan is nee zeggen voorbarig, want we kunnen eigenlijk maar enkele planeten een beetje bestuderen, terwijl er miljoenen potentiële kandidaten zijn.
Oud 15-07-2011, 21:52
Em.
Em. is offline
Citaat:
Je weet toch dat graancirkels door mensen zijn gemaakt en videomateriaal makkelijk te manipuleren is? :3
Er bestaat wel buitenaards leven *microbiologie* , kleine insectjes enzo.
Oh wacht.. Misschien zijn 'die kleine insectjes' wel aliens. En dan zijn vliegen enzo ook aliens. en en en... OHMYGOD-O, we worden hier overspoeld met aliens!
Okay; To be realistic; Ik vind alle aliens die ik heb gezien, weg hebben van vliegen (gezien de ogen, etc.),Het zijn gewoon gemuteerde vliegen, dus. Als je het mij vraagt. Enzo. *God damn it. Waarom zeg ik dit? >.>*
Psst, buitenaards leven hoeft niet op aarde te komen om te bestaan! Of überhaupt ooit ergens door mensen gevonden te worden.

Nee, maar, de bijna oneindig kleine kans op leven vermenigvuldigt met superenormveel planeten geeft ineens toch wél een aardige kans op leven (vind ik, geen idee hoe groot beide getallen zouden moeten zijn, maar iig heel klein en heel groot). Al zijn het mislukte miertjes op weet ik veel hoeveel miljoen lichtjaar ver weg.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 23:33
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Stel dat 1 op de miljard planeten potentieel leven kunnen huisvesten, en stel dat op 1 miljard van die planeten er maar leven is; dan zijn er nog genoeg plekken waar er statistisch leven kan zijn.
Oud 16-07-2011, 00:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik zeg toch niet dat er buitenaardse wezen op aarde zijn geweest? Maar in een universum met miljarden planeten is het zeer onwaarschijnlijk dat er maar op eentje leven bestaat.

Citaat:
Laatst hadden ze het bij Discovery over 'The Big Bang Theory'.
Want we hebben nu al een Big Bang achter de rug, maar uit een Big Bang kunnen er meerdere Big Bangs ontstaan (en ga zo maar verder).
De oerknal, zoals we hem in het Nederlands noemen, vond een aantal miljard jaar geleden plaats. Op dat moment was het universum nog klein; sindsdien is het gegroeid. Maar het kan niet in een eindige hoeveelheid tijd een oneindige grootte gekregen hebben.
Oud 16-07-2011, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg toch niet dat er buitenaardse wezen op aarde zijn geweest? Maar in een universum met miljarden planeten is het zeer onwaarschijnlijk dat er maar op eentje leven bestaat.

De oerknal, zoals we hem in het Nederlands noemen, vond een aantal miljard jaar geleden plaats. Op dat moment was het universum nog klein; sindsdien is het gegroeid. Maar het kan niet in een eindige hoeveelheid tijd een oneindige grootte gekregen hebben.
En ík zeg toch niet dat het onwaarschijnlijk is dat er maar op ééntje leven bestaat?
- There you go.

Oh, en waarschijnlijk had ik ongelijk, en zie ik het als iets oneindigs. :')

http://wetenschap.infonu.nl/sterrenk...afstanden.html
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Psst, buitenaards leven hoeft niet op aarde te komen om te bestaan! Of überhaupt ooit ergens door mensen gevonden te worden.
First part: Ben ik helemaal met je eens. Aan het tweede twijfel ik.
Want: Als het niet door mensen gevonden zou kunnen worden, zou het dan slechts 'een verzinsel' blijven?

Nouja, still: (Intelligente, niet pratende) Buitenaards leven: Ja. Omdat er al bewezen is dat er een vorm van leven op een andere planeet is.
Andere onzin, zoals de aliens die je in films ziet: Nee. En anders lijkt het me wel heel knap. :')

Eerst (bewijs) zien, dan geloven.

Maargoed, je hebt overal sceptici. :3

Citaat:
En ík zeg toch niet dat het onwaarschijnlijk is dat er maar op ééntje leven bestaat?
- There you go.

Oh, en waarschijnlijk had ik ongelijk, en zie ik het als iets oneindigs. :')

http://wetenschap.infonu.nl/sterrenk...afstanden.html
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 11:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
Inderdaad. Ik zeg dat wel.

Citaat:
Nouja, still: (Intelligente, niet pratende) Buitenaards leven: Ja. Omdat er al bewezen is dat er een vorm van leven op een andere planeet is.
Andere onzin, zoals de aliens die je in films ziet: Nee. En anders lijkt het me wel heel knap. :')
Wat is er knap aan? Hier op aarde is ook ontstaan, waarom zou dat op een andere planeet moeilijker zijn?

Citaat:
Eerst (bewijs) zien, dan geloven.
Het feit dat er miljarden planeten zijn is genoeg reden om aan te nemen dat er leven is, want de condities die nodig zijn voor leven om te ontstaan, zijn niet zo ingewikkeld.
Oud 16-07-2011, 17:55
Verwijderd
Veel plezier op Pluto.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 03:44
Uice
Uice is offline
Citaat:
Veel plezier op Pluto.
Pluto is geen planeet, en ik heb het sowieso niet over planeten in ons zonnestelsel.
Oud 17-07-2011, 10:41
Verwijderd
Dus dan blijkt dat Astronomie toch niet zo mijn ding is.
Maargoed, daar ging dit topic eigenlijk ook niet (volledig) over.
Ik denk dat ik mij er maar eens van buiten ga houden. :-#
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 11:12
Verwijderd
Pluto is een dwergplaneet maar who gives a fuck.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 11:48
Verwijderd
Het topic ging volgens mij over hoofdpijnvragen. We zouden dus maar beter ontopic kunnen blijven :-)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 23:54
Vice
Vice is offline
Niet dat ik er hoofdpijn van krijg, maar het lijkt me wel interessant om te weten welke atoomcombinaties of moleculen voor leven zorgen.
Oud 20-07-2011, 10:15
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Niet dat ik er hoofdpijn van krijg, maar het lijkt me wel interessant om te weten welke atoomcombinaties of moleculen voor leven zorgen.
Zoek maar eens iets op over aminozuren.
Oud 20-07-2011, 16:49
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
adenine guanine thymine cytosine uracil fosfaat en suiker
Oud 20-07-2011, 18:22
Vice
Vice is offline
bedankt
Oud 21-07-2011, 07:31
HFSH
HFSH is offline
Citaat:
Stel dat 1 op de miljard planeten potentieel leven kunnen huisvesten, en stel dat op 1 miljard van die planeten er maar leven is; dan zijn er nog genoeg plekken waar er statistisch leven kan zijn.
Klopt, maar we missen nog een essentiële factor van dat probleem; de waarschijnlijkheid dat leven ergens ontstaat. Is het vrij normaal, of zijn wij een freak accident?

Wij bewijzen dat het kan, en als het eenmaal gebeurt, kan het net zo goed ontelbaar keer gebeuren. Maar dat moet eerst wel vastgesteld worden. We zijn het er zelfs nog niet over eens of er leven voorkomt op Mars .
Oud 21-07-2011, 09:39
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Mars ligt toch net buiten de optimale zonneafstandszone? Venus is te dicht en mars te ver voor wat "wij" nu beschouwen als een planeet waar levende organismen kunnen ontstaan.
Oud 21-07-2011, 13:40
Yne
Yne is offline
Wel grappig dat sommige mensen antwoorden maar eigenlijk is het nog geen antwoord Alleen hou ik me dan met wat andere vragen bezig. Zoiets als 'bestaat tijd?', daar kreeg ik echt heel erg hoofdpijn van en ik heb nog geen antwoord.
Oud 21-07-2011, 18:52
DAH
DAH is offline
Citaat:
Wel grappig dat sommige mensen antwoorden maar eigenlijk is het nog geen antwoord Alleen hou ik me dan met wat andere vragen bezig. Zoiets als 'bestaat tijd?', daar kreeg ik echt heel erg hoofdpijn van en ik heb nog geen antwoord.
Ik, met m'n erg beperkte kennis, zeg ja. Tijd is wel relatief, maar tijd bestaat.
Oud 22-07-2011, 03:12
Verwijderd
Bestaat 'tijd' nou eigenlijk wel? Je kan ook gewoon zeggen dat dingen met een bepaalde snelheid groeien, en niet beïnvloed worden door een verouderende macht.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 07:57
Verwijderd
krijg eignelijk meer hoofdpijn van,, hoe is deze aarde ontstaan,,,er waren tog nbiet ineens somaar apen of ene '' god''
komt er iets al je dood bent?
doet doodgaan pijn??
dat zijn vragen die je niet goed kan beantwoorden denk ik,, nja ik iig niet&mijn filosofieleraar ook neit(we hebben een half blok filosofie gehad(A))
Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 10:08
Verwijderd
Doodgaan doet pijn als je door een mes wordt gestoken en dan 10 minutenlang langzaam doodbloed.
Doodgaan doet geen pijn als je normaal sterft door ouderdom in je bedje.

Edit: En de apen waren er niet als eerste hoor. Toen de aarde ontstond waren er nog láng geen apen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 22:23
DAH
DAH is offline
Citaat:
Doodgaan doet pijn als je door een mes wordt gestoken en dan 10 minutenlang langzaam doodbloed.
Doodgaan doet geen pijn als je normaal sterft door ouderdom in je bedje.

Edit: En de apen waren er niet als eerste hoor. Toen de aarde ontstond waren er nog láng geen apen
Je kan niet weten of het pijn doet om van ouderdom te sterven in je bedje, of heb je het zelf ervaren of het te horen gekregen van een spook/Derek?
Oud 22-07-2011, 22:25
DAH
DAH is offline
Citaat:
krijg eignelijk meer hoofdpijn van,, hoe is deze aarde ontstaan,,,er waren tog nbiet ineens somaar apen of ene '' god''
komt er iets al je dood bent?
doet doodgaan pijn??
dat zijn vragen die je niet goed kan beantwoorden denk ik,, nja ik iig niet&mijn filosofieleraar ook neit(we hebben een half blok filosofie gehad(A))
Er waren niet opeens apen. Ze zijn door te tijd heen ontstaan uit andere soorten. (Zie: Evolutie)
Oud 23-07-2011, 15:03
Yne
Yne is offline
Citaat:
Bestaat 'tijd' nou eigenlijk wel? Je kan ook gewoon zeggen dat dingen met een bepaalde snelheid groeien, en niet beïnvloed worden door een verouderende macht.
Nee, ik denk dat tijd grotendeels niet bestaat. Maar het is echt heel erg ingewikkeld om erover na te denken heb ik gemerkt, ik moest er een soort betoog over maken met de stelling 'tijd bestaat niet' en ik ben het alsnog niet helemaal eens met mijn betoog Tijd is in ieder geval bedacht door de mens om dingen makkelijker te maken.
Oud 23-07-2011, 19:57
Verwijderd
Tijd bestaat gewoon, anders zou alles na elkaar gebeuren.
Citaat:
Tijd kan na hoogte, breedte en lengte gezien worden als de vierde dimensie. Van een gebeurtenis kan gezegd worden dat deze na een andere gebeurtenis plaatsvindt. Een gebeurtenis vindt plaats op een tijdstip of moment. De tijd wordt wel gezien als een opeenvolging van tijdstippen. Daarnaast kan bepaald worden hoe lang een gebeurtenis na een andere plaatsvindt. Het betreft dan de tijdsduur tussen twee tijdstippen. Tijd is het begrip waarmee deze volgorde en duur worden beschreven.
Lijkt me duidelijk?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijd
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Er waren niet opeens apen. Ze zijn door te tijd heen ontstaan uit andere soorten. (Zie: Evolutie)
qft
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 12:27
Verwijderd
Citaat:

Lijkt me duidelijk?
Er zijn tegenwoordig nieuwe theorieën over het universum waarin tijd een te verwaarlozen rol speelt of hooguit een vervelend bijproduct is. Bron: Scientific American van december 2010.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Er zijn tegenwoordig nieuwe theorieën over het universum waarin tijd een te verwaarlozen rol speelt of hooguit een vervelend bijproduct is. Bron: Scientific American van december 2010.
Right. Dus hoe moet ik dat zien? Tegenwoordig kunnen dingen tegelijkertijd gebeuren?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Right. Dus hoe moet ik dat zien? Tegenwoordig kunnen dingen tegelijkertijd gebeuren?
Ik ben geen natuurkundige en het was zeven pagina's Engelse tekst waar ik moeite mee had om door te komen maar dit was in ieder geval de conclusie.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 13:24
Verwijderd
http://www.scientificamerican.com/ar...me-an-illusion hier een korte samenvatting.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 13:34
Verwijderd
Mijn kennis over de relativiteitstheorie en natuurkunde gaat ook niet veel verder dan 'Het ABC van Relativiteit' door Russell, maar ik zal het eens proberen te lezen en anders even uit te zoeken waar het makkelijker uitgelegd is.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 14:20
arPos
arPos is offline
Citaat:
Die discussie heb ik gister nog gevoerd,
er zijn 2 visies;

Tijd is circulair.
Tijd is lineair.

(bron mn indianen boek)

Citaat:
Nee, ik denk dat tijd grotendeels niet bestaat. Maar het is echt heel erg ingewikkeld om erover na te denken heb ik gemerkt, ik moest er een soort betoog over maken met de stelling 'tijd bestaat niet' en ik ben het alsnog niet helemaal eens met mijn betoog Tijd is in ieder geval bedacht door de mens om dingen makkelijker te maken
Het is afhankelijk van de visie, als je mijn visie hanteert (tijd is circulair) dan bestaat tijd feitelijk niet en is het louter een afgeleide van hemelbewegingen om gebeurtenissen vast te leggen.
In deze visie bestonden er eerst gebeurtenissen en daarna is tijd uitgevonden door de mens.

in de andere visie (tijd is lineair) bestond eerst tijd en zijn gebeurtenissen zaken die elkaar opvolgen binnen die tijd.

in de dagelijkse praktijk heeft geen de voorkeur omdat het niet uitmaakt, filosofisch en astronomisch maakt het wel uit.
Citaat:
Citaat:
Tijd kan na hoogte, breedte en lengte gezien worden als de vierde dimensie. Van een gebeurtenis kan gezegd worden dat deze na een andere gebeurtenis plaatsvindt. Een gebeurtenis vindt plaats op een tijdstip of moment. De tijd wordt wel gezien als een opeenvolging van tijdstippen. Daarnaast kan bepaald worden hoe lang een gebeurtenis na een andere plaatsvindt. Het betreft dan de tijdsduur tussen twee tijdstippen. Tijd is het begrip waarmee deze volgorde en duur worden beschreven.
Lijkt me duidelijk?
Mwoa dat valt tegen tijd is natuurlijk gewoon de beweging van een object door de ruimte, ons jaar is grofweg een aardomwenteling om de zon, maargoed dat is notatie van tijd dus dat zegt nog niets over tijd zelf.

Citaat:
Min of meer, dan ga je wel het quantumveld in maar er is ontdekt dat deeltjes (electronen in dit geval) inderdaad afhankelijk van de waarnemer op 1 tijdstip op meerdere plaatsen tegelijk zijn.
(young's experiment)

Laatst gewijzigd op 24-07-2011 om 14:31.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 16:21
dirk-janusIV
dirk-janusIV is offline
Om even in te haken op de vraag hoe groot het heelal is, laten we eerst is kijken wat we met ´heelal´ bedoelen. Bedoelen we letterlijk alles, of telt enkel de ruimte waarin er materie en energie aanwezig is. Als we ervanuitgaan dat er geen parallele universa zijn of andere zaken, dan kun je wel degelijk stellen dat de hoeveelheid materie en energie eindig en constant is. Als je het universum ziet als de ruimte waarin die info aanwezig is dan is die vraag te beantwoorden. Als het universum per definitie alles is dan is het oneindig, dat kun je wiskundig vast stellen.

Als er niet meer bestaat dan de 3 ruimtelijke dimensies en de tijddimensie dan is de hoeveelheid ruimte zoiezo oneindig. Het gaat namelijk door, er is geen muur om alles heen en zelfs als dat er is neemt die muur zelf ook ruimte in en is er voorbij die muur ruimte. Als we in een geometrische 4D bol leven dan zijn er meer dimensies en is het continuuum daarvan oneindig. Als alles 1 dimensie verder gekromd is dan kun je daarmee oneindig lang doorgaan en kom je weer op oneindig uit.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Dus dan blijkt dat Astronomie toch niet zo mijn ding is.
Maargoed, daar ging dit topic eigenlijk ook niet (volledig) over.
Ik denk dat ik mij er maar eens van buiten ga houden. :-#
Leven op andere planeten is exobiologie en geen astronomie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten