Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Er zijn miljarden sterrenstelsels, elke heeft triljoenen sterren, bij elke ster is er een kans dat er een planeet is die leven bevat. Wat denk je zelf? 3. Goed, daar heb je me. 4. Ongeveer 5 miljard jaar, wanneer de brandstof van de zon opraakt. 5. Nee, de maan is een en al stof. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
- niet genoeg informatie - behoorlijk groot, de huidige schatting is met een googleopdracht te vinden - waarschijnlijk tot het opgeslokt wordt door de zon, mits er geen onvoorziene dingen gebeuren. - zelfde antwoord als het bestaan van god. Ik krijg geen hoofdpijn van vragen waar ik niet het antwoord (zeker) van weet. Ik kan prima leven met een redelijk mate onzekerheid.
|
Verwijderd
|
Dat is toch helemaal niet moeilijk?
- Bestaat God? Nee. Ik vind het een of ander wazige verzinsel. Wel vind ik het mooi om te zien hoeveel kracht mensen uit een denkbeeldig iemand kunnen halen. ![]() - Zijn er aliens die net zo intilligent zijn als wij? Er bestaan geen aliens. - Hoe groot is het heelal? Oneindig. Simple as that. En anders mag je van mij met een meetlint je uitleven. - Hoelang blijft de aarde bestaan? Nog zeker 5 miljard jaar. Gezien daarna de zon 'opgebrand' is volgens een of andere wetenschapper. En als er geen zon is, denk ik niet dat de aarde ook nog zal overleven. ![]() Oh well: Er is nog een optie: http://magazine.nationalgeographic.n...-tweede-aarde/ - Leven er orka's op de maan? Jawel, als ik de Heilige Maagd ben. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er bestaat wel buitenaards leven *microbiologie* , kleine insectjes enzo. Oh wacht.. Misschien zijn 'die kleine insectjes' wel aliens. En dan zijn vliegen enzo ook aliens. en en en... OHMYGOD-O, we worden hier overspoeld met aliens! Okay; To be realistic; Ik vind alle aliens die ik heb gezien, weg hebben van vliegen (gezien de ogen, etc.),Het zijn gewoon gemuteerde vliegen, dus. Als je het mij vraagt. Enzo. *God damn it. Waarom zeg ik dit? >.>* Laatst hadden ze het bij Discovery over 'The Big Bang Theory'. Want we hebben nu al een Big Bang achter de rug, maar uit een Big Bang kunnen er meerdere Big Bangs ontstaan (en ga zo maar verder). To be really really honest: Zolang ik niet doodga, geloof ik wat ik zelf wil, en zal het me verder een worst wezen. ![]() |
![]() |
|
Maar volgens mij is de vraag of er aliens bestaan meer gericht op 'zijn er meer intelligente levensvormen in dit universum?'. Dan is nee zeggen voorbarig, want we kunnen eigenlijk maar enkele planeten een beetje bestuderen, terwijl er miljoenen potentiële kandidaten zijn.
||
Citaat:
![]() Nee, maar, de bijna oneindig kleine kans op leven vermenigvuldigt met superenormveel planeten geeft ineens toch wél een aardige kans op leven (vind ik, geen idee hoe groot beide getallen zouden moeten zijn, maar iig heel klein en heel groot). Al zijn het mislukte miertjes op weet ik veel hoeveel miljoen lichtjaar ver weg. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
- There you go. Oh, en waarschijnlijk had ik ongelijk, en zie ik het als iets oneindigs. :') http://wetenschap.infonu.nl/sterrenk...afstanden.html |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Want: Als het niet door mensen gevonden zou kunnen worden, zou het dan slechts 'een verzinsel' blijven? Nouja, still: (Intelligente, niet pratende) Buitenaards leven: Ja. Omdat er al bewezen is dat er een vorm van leven op een andere planeet is. Andere onzin, zoals de aliens die je in films ziet: Nee. En anders lijkt het me wel heel knap. :') Eerst (bewijs) zien, dan geloven. Maargoed, je hebt overal sceptici. :3 Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wij bewijzen dat het kan, en als het eenmaal gebeurt, kan het net zo goed ontelbaar keer gebeuren. Maar dat moet eerst wel vastgesteld worden. We zijn het er zelfs nog niet over eens of er leven voorkomt op Mars ![]()
|
Wel grappig dat sommige mensen antwoorden maar eigenlijk is het nog geen antwoord
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
krijg eignelijk meer hoofdpijn van,, hoe is deze aarde ontstaan,,,er waren tog nbiet ineens somaar apen of ene '' god''
komt er iets al je dood bent? doet doodgaan pijn?? dat zijn vragen die je niet goed kan beantwoorden denk ik,, nja ik iig niet&mijn filosofieleraar ook neit(we hebben een half blok filosofie gehad(A)) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Tijd bestaat gewoon, anders zou alles na elkaar gebeuren.
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijd |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.scientificamerican.com/ar...me-an-illusion hier een korte samenvatting.
|
![]() |
|||||
Citaat:
er zijn 2 visies; Tijd is circulair. Tijd is lineair. (bron mn indianen boek) Citaat:
In deze visie bestonden er eerst gebeurtenissen en daarna is tijd uitgevonden door de mens. in de andere visie (tijd is lineair) bestond eerst tijd en zijn gebeurtenissen zaken die elkaar opvolgen binnen die tijd. in de dagelijkse praktijk heeft geen de voorkeur omdat het niet uitmaakt, filosofisch en astronomisch maakt het wel uit. Citaat:
Citaat:
(young's experiment)
Laatst gewijzigd op 24-07-2011 om 14:31. |
![]() |
|
![]() |
Om even in te haken op de vraag hoe groot het heelal is, laten we eerst is kijken wat we met ´heelal´ bedoelen. Bedoelen we letterlijk alles, of telt enkel de ruimte waarin er materie en energie aanwezig is. Als we ervanuitgaan dat er geen parallele universa zijn of andere zaken, dan kun je wel degelijk stellen dat de hoeveelheid materie en energie eindig en constant is. Als je het universum ziet als de ruimte waarin die info aanwezig is dan is die vraag te beantwoorden. Als het universum per definitie alles is dan is het oneindig, dat kun je wiskundig vast stellen.
Als er niet meer bestaat dan de 3 ruimtelijke dimensies en de tijddimensie dan is de hoeveelheid ruimte zoiezo oneindig. Het gaat namelijk door, er is geen muur om alles heen en zelfs als dat er is neemt die muur zelf ook ruimte in en is er voorbij die muur ruimte. Als we in een geometrische 4D bol leven dan zijn er meer dimensies en is het continuuum daarvan oneindig. Als alles 1 dimensie verder gekromd is dan kun je daarmee oneindig lang doorgaan en kom je weer op oneindig uit. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam? Verwijderd | 498 | 19-12-2004 09:34 |