Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() IK GA DAT NIET DOEN, weest gerust. Gewoon interesse |
![]() |
|
Vriend van mij deed dat regelmatig toen hij een paar jaar geleden concerta gebruikte. Hij is er nooit ernstig ziek or vdk van geraakt.
Waarschijnelijk is het uit voorzorg want wanneer je verschillende drugs mengt kan er altijd wel wat fout gaan, daarnaast is het niet bepaald bevorderlijk voor je gezondheid. |
![]() |
|
Dat je de bijwerkingen kent i.c.m. alcoholgebruik en vervolgens dan ook niet drinkt, is natuurlijk bevorderlijk voor je gezondheid en het aanpakken van je ADD. Bedenk wel dat veel bijwerkingen vermelden natuurlijk erg informatief is, maar ook juridisch belangrijk...
Wil je weten wat mogelijk een interactie is met concerta, kun je zoeken op www.fk.cvz.nl (Farmacotherapeutisch Kompas). Is ook wel met medische termen, maar met n beetje Googlen en Wikipedia gebruiken kom je al n heel eind. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben wel eens uitgegaan met een pilletje ritalin op (ook wel eens concerta, dat is dus de lang werkende ritalin). Bij mij werkt ritalin als een soort van speed omdat ik geen adhd of add heb XD. Naast de ritalin kan ik wel wat biertjes drinken, maar niet teveel omdat ik dan heel snel dronken word. Vaak voel je wel wanneer je niet meer bier moet drinken. Ga dus niet op hetzelfde tempo meedrinken met vrienden, want dan gaat het mis (lees: kotsen, black out, enz.) Samenvattend: paar biertjes op een avond terwijl je aan de ritalin zit kan best.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kunt ook besluiten om als je uitgaat, de dag van te voren en de dag erop geen concerta te nemen, zodat het niet tegelijk met de alcohol in je systeem zit. Maar of dat zomaar kan hangt heel erg af van hoe ernstig je ADHD is. Als je de concerta vooral hebt om je in de klas te kunnen concentreren, kun je best een weekendje skippen en gewoon een weekendje ongeconcentreerd en impulsief zijn (wel altijd beter om je arts te vertellen dat je dat doet), maar als je het echt nodig hebt om normaal te kunnen doen, dan niet.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Bang mn broertje kwijt te raken aan ADHD Verwijderd | 21 | 30-06-2004 17:27 | |
Lichaam & Gezondheid |