Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2011, 08:08
Verwijderd
He,
Ik gebruik concerta, voor ADD, maar op de bijsluiter staat dat het niet goed gaat met alcohol. Kan iemand me vertellen wat er precies gebeurt? Of het wel kan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2011, 11:06
Verwijderd
Dan explodeert je hart.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 11:32
Chevy
Chevy is offline
Het staat toch niet voor niets op de bijsluiter. gewoon niet doen dus.
Oud 23-06-2011, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Het staat toch niet voor niets op de bijsluiter. gewoon niet doen dus.
dit
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 22:07
Pyro Power
Pyro Power is offline
Alcohol verergert de centrale bijwerkingen van Concerta. Als je dus drinkt terwijl je Concerta gebruikt, krijg je meer last van: hoofdpijn, verminderde eetlust, slapeloosheid, nervositeit, asthenie, spreekdrang, droge mond, tics, duizeligheid, bewegingsstoornis, hyperactiviteit, hartkloppingen, tachycardie, aritmie, emotionele labiliteit, slaperigheid, angst, depressie. Conclusie: niet drinken
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 09:24
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Alcohol verergert de centrale bijwerkingen van Concerta. Als je dus drinkt terwijl je Concerta gebruikt, krijg je meer last van: hoofdpijn, verminderde eetlust, slapeloosheid, nervositeit, asthenie, spreekdrang, droge mond, tics, duizeligheid, bewegingsstoornis, hyperactiviteit, hartkloppingen, tachycardie, aritmie, emotionele labiliteit, slaperigheid, angst, depressie. Conclusie: niet drinken
Oh klinkt niet verkeerd. Soort van nieuwe cocktail, Passoa met een pilletje.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Ah. Niet doen dus Maar ik ehb nog 1 vraag: Als je weet dat je 's avonds gaat drinken, en je neemt je pil 's morgens niet in, wat dan?

IK GA DAT NIET DOEN, weest gerust. Gewoon interesse
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 13:44
Hanneke
Hanneke is offline
Ik heb laatst de huisarts gevraagd of alcohol en concerta echt zo slecht samen gaat en volgens hem valt het wel mee. Ik heb er zelf ook nooit last van gehad.
Oud 25-06-2011, 19:22
Thinus
Thinus is offline
Vriend van mij deed dat regelmatig toen hij een paar jaar geleden concerta gebruikte. Hij is er nooit ernstig ziek or vdk van geraakt.

Waarschijnelijk is het uit voorzorg want wanneer je verschillende drugs mengt kan er altijd wel wat fout gaan, daarnaast is het niet bepaald bevorderlijk voor je gezondheid.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 10:55
Verwijderd
Ik zal met mate drinken, bedankt.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 16:18
Verwijderd
Je kunt natuurlijk ook zorgen dat je voor de dagen dat je drinkt ritalin in huis hebt, dat werkt maar voor vier uur en kun je het dus beter timen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 13:42
sir_mcmanus
sir_mcmanus is offline
Dat je de bijwerkingen kent i.c.m. alcoholgebruik en vervolgens dan ook niet drinkt, is natuurlijk bevorderlijk voor je gezondheid en het aanpakken van je ADD. Bedenk wel dat veel bijwerkingen vermelden natuurlijk erg informatief is, maar ook juridisch belangrijk...
Wil je weten wat mogelijk een interactie is met concerta, kun je zoeken op www.fk.cvz.nl (Farmacotherapeutisch Kompas). Is ook wel met medische termen, maar met n beetje Googlen en Wikipedia gebruiken kom je al n heel eind.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Je kunt natuurlijk ook zorgen dat je voor de dagen dat je drinkt ritalin in huis hebt, dat werkt maar voor vier uur en kun je het dus beter timen.
je moet nooit zomaar zelf je med. gaan kiezen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 19:48
Verwijderd
Citaat:
je moet nooit zomaar zelf je med. gaan kiezen
Medicijnen krijg je via een psychiater voorgeschreven en kun je dus ook gewoon om vragen. De werkende stof in Ritalin en Concerta is namelijk hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 10:42
Verwijderd
je kan best hard gaan op ritalin hoor
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 17:27
Verwijderd
Citaat:
je kan best hard gaan op ritalin hoor
Ik weet het, ik slik het als medicatie maar ik had een keer een foutje gemaakt, te vroeg de tweede dosis ingenomen en zat ik toch mooi te stuiteren bij m'n engels mondeling
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 22:50
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Ik ben wel eens uitgegaan met een pilletje ritalin op (ook wel eens concerta, dat is dus de lang werkende ritalin). Bij mij werkt ritalin als een soort van speed omdat ik geen adhd of add heb XD. Naast de ritalin kan ik wel wat biertjes drinken, maar niet teveel omdat ik dan heel snel dronken word. Vaak voel je wel wanneer je niet meer bier moet drinken. Ga dus niet op hetzelfde tempo meedrinken met vrienden, want dan gaat het mis (lees: kotsen, black out, enz.) Samenvattend: paar biertjes op een avond terwijl je aan de ritalin zit kan best.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 16:30
Upset Donkey
Upset Donkey is offline
misschien inplaats van zelf dokter spelen aan een echte dokter vragen. voordat het ernstig fout gaat.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 17:28
Verwijderd
Je kunt ook besluiten om als je uitgaat, de dag van te voren en de dag erop geen concerta te nemen, zodat het niet tegelijk met de alcohol in je systeem zit. Maar of dat zomaar kan hangt heel erg af van hoe ernstig je ADHD is. Als je de concerta vooral hebt om je in de klas te kunnen concentreren, kun je best een weekendje skippen en gewoon een weekendje ongeconcentreerd en impulsief zijn (wel altijd beter om je arts te vertellen dat je dat doet), maar als je het echt nodig hebt om normaal te kunnen doen, dan niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten