Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben vrij neutraal over reïncarnatie, maar ik denk eigenlijk dat het waarschijnlijker is dat je gewoon dood bent als je dood bent.
Ik denk niet dat er iets bestaat zoals God, en ik ben sinds zo'n twee jaar echt atheist, en daarvoor was het meer agnostisch, en ik dacht 'er is waarschijnlijk wel iets, misschien geen God of Vliegend Spaghetti Monster, maar gewoon iets.' en daarvoor was ik gewoon gelovig zoals de meeste kleuters dat zijn. Ik ging heeeel laaaaang geleden naar de kerk, maar voor mij was dat vooral knutselen en fun, en weinig christendom. ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Dit is gewoon wat ik geloof en je hoeft mij niet te overtuigen dat het niet waar is of dergelijks. Ik weet zelf ook dat er nergens bewijzen voor zijn en ik geef gelijk om in niets te geloven, daar sta je uiteraard ook vrij in. |
![]() |
|
God bestaat wat mij betreft uitsluitend als een door de mens gecreëerde metafysische abstractie. Ik geloof niet in leven na de dood, dus ook niet in reïncarnatie.
|
Verwijderd
|
Tja. En gezien atoombommen zichzelf nog niet maken, kunnen wij best wel de baas genoemd worden. Om dan nog maar te zwijgen over het bomen kappen.
![]() Anyway: Ik ben van mening dat als je uit elk geloof het goede haalt, je niet per sé een zogenaamde God nodig hebt. Maar in mijn beleving is Allah hetzelfde als God. Alle 'Goden' zijn één en worden voor verschillende doeleinden gebruikt (helaas). Ik zou niet weten waarom ik pro God en anti Allah zou zijn. De rechten die worden toegeschreven aan mensen worden door zichzelf gedaan, en niet door een of andere God of "hogere macht". Al is het natuurlijk wel makkelijk om het daar op te steken. >.> Vroeger geloofde ik er heel sterk in dat er 'meer' was, maar ik begin er eigenlijk steeds sterker mijn twijfels over te krijgen. Bij elke vraag valt wel een waarom wel / waarom niet te verzinnen. Maar ik denk niet dat ik beiden een duidelijk antwoord kan geven. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik dacht precies hetzelfde als Uice. Ik maak het meest nutteloze bericht in dit topic. Zonder argumenten. |
![]() |
|
Dan post ik deze
![]() ![]() Ik geloof wel in een soort god, of in ieder geval iets 'hogers' dan de mens. En ik geloof in zekere mate in reïncarnatie. Ik denk dat geest en lichaam twee verschillende dingen zijn en wanneer iemand sterft gaat volgens mij alleen het lichaam dood, de geest moet ergens heen. En verder komt later misschien ooit een deugende onderbouwing.
|
Vroeger wist ik zeker dat er zo iets was als een god. Tegenwoordig ik heb ik geen bewijs voor of tegen zijn bestaan gezien. Dus het zou best kunnen zijn dat ik god ben. En eigenlijk ben ik ook een god, ik leef in eerste instantie voor mezelf, zoals gelovigen dat voor hun god doen. En bij alles wat ik doe denk ik eerst aan mezelf, zoals gelovigen dan eerst aan hun god denken.
Ik geloof niet in re"incarnatie, maar ik vind het wel een leuk idee dat mijn lichaam niet gewoon verdwijnt maar wegrot, dat ik deel uitmaak van alles om me heen. Ik wil ook geen kist later, alleen een katoenen doek om het rotten niet te belemmeren. Re"incarnatie lijkt mee ook een heel eng idee, ik vind juist rust in de gedachte dat er na de dood niks meer is. |
![]() |
||
Citaat:
Ben trouwens benieuwd of die twee zenders in strenge moslimlanden te ontvangen zijn.. Ze maken steeds weer duidelijk dat de mens ook maar een dier is. Wellicht de slimste en daarom met de hele wereld in hun hand, maar de baas blijft nog altijd Magere Hein... Maar jouw visie over God wordt door meerderen gedeeld; niet een "persoon" of "entiteit" maar meer een "kracht". Nu ja, noem het dan de Verzameling van Alle Natuurwetten: V.A.N.; ik geloof in VAN ![]() Daar kun je ook heel gewoon van zeggen dat er "meer" is, omdat we nog niet alles weten. Reïncarnatie? Uiteraard, er gaat niets verloren; bomen, wormen etc. zullen smullen van ons kadaver, maar verwacht niet dat ze je "geest" zullen dragen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En dat je alleen een doek wil om het rotten niet te belemmeren haha ![]() OT: ik geloof niet in god of allah. Het zijn beide verzinsels van de mens zelf. Wel een goed idee overigens, want ik die bijbel staan alleen maar goeie dingen en dingen die je niet mag doen ![]() ![]() En ik hd van de big bang theorie gehoord en opzich geloof ik dat best wel. Leven na de dood geloof ik ook wel in, puur omdat het een mooi idee is ook. En Derek Ogilvie zegt ook wel veel dingen die waar zijn toch? |
![]() |
||
Citaat:
Zonder ruzie te maken over je eigen god (lees: interpretatie van hetzelfde idee) valt dat gedoe al weg en hebben we alleen de rest van de religieuze onzin nog over.
||
Citaat:
@Wout: Ik denk dat heel veel mensen min of meer hetzelfde geloven als jij, ook de mensen op dit forum. In Nederland zijn er ontzettend veel mensen die geen lid meer zijn van de kerk, maar er wel van overtuigd zijn dat er 'iets is' of die juist zeggen dat je het niet kunt weten, maar de mogelijkheid openhouden. Daarnaast zijn er heel veel mensen voor wie spiritualisme belangrijk is en die geloven dat er een 'stukje God' in elk mens aanwezig is, omdat zij niet meer het christelijke dualistische idee hebben van een God in de hemel en de mens hier op aarde, maar juist meer een idee dat God overal om ons heen, en dus ook in ons, aanwezig is, misschien niet precies als God maar als een 'energie', 'een kracht' o.i.d.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je het mij vraagt iig. Dus voor mijn part mag dat 'religieuze' er wel van af. ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Ik denk niet dat we ooit zeker zullen weten of God bestaat of niet. Daarvoor heb je volgens mij 100% objectiviteit nodig en die hebben wij mensen nu eenmaal niet.
Het lijkt mij echter heel onwaarschijnlijk dat er zoiets als een God of een hogere macht bestaat en daarom zou ik mezelf ook beschouwen als niet-gelovig. Ik ben wel katholiek opgevoed, incl. communie, maar daar uiteindelijk vanaf gestapt toen ik een jaar of twaalf was.Het was mij te onlogisch allemaal en daarnaast vond ik het niet goed voelen om te leven 'zoals God dat wil'; ik wil leven zoals ik denk dat het goed is. In reïncarnatie geloof ik dus ook niet. Maar, mocht uiteindelijk blijken dat het toch bestaat, durf ik te wedden dat de slechtsten der aarde terugkomen als maraboe ^^ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Geweten is nou niet echt een nieuwe term.
|
God is een term die door de geschiedenis heen gebruikt wordt in vele vormen, er wordt zowel "hetgeen verantwoordelijk voor het bestaan van alles" mee bedoelt als bv. "de heer/the lord"
Ik kan in navolging van de gnostische geschriften (uit mesopotamië babylon, sumer enz..) vaststellen dat er sowieso sprake is van meerdere goden (ook de bijbel: Deut 6; "je hebt de keuze om de goden van je buren te ver-eren, ik zal je echter doden zoals ik jullie tegenstanders heb gedood, volk van israël" (dit nadat mozes Jozua heeft aangewezen en is overleden). Ook blijkt uit deze gnostische teksten dat goden niet bovennatuurlijk zijn, slechts vele malen meer geavanceerd dan mensen, tevens blijtk er dat er verschil in kracht zit tussen godheden, en is er zelfs altijd sprake van een oudere generatie en een jongere generatie goden die in gevecht raken (een deel wat in de bijbel niet beschreven staat aangezien de torah gaat van -> er was niets -> wereld -> mens). Bij mij lijdt dit tot de verder weinig onderbouwde conclusie dat er in het verleden (zeg tussen 15000 en 5000 bc) hier een (of meerdere) geavanceerde samenleving is neergestreken die ten eerste een informatieberging hebben opgezet met daarin informatie over ons zonnestelsel, taal, tijd enz.) en ten tweede een belangrijke rol op materieel vlak hebben gespeeld.
||
Citaat:
ze beweren toch juist dat de 3-eenheid god is (wat niet zo is maar enfin) dat lijkt me toch erg deelbaar. verder zoals ik hierboven aangaf, hoe leg je dat uit dat de bijbel zelf al aangeeft dat er meerdere goden zijn (echter ik de god van het volk israel ben de sterkste hahahaha buig anders krijg je kontschop) In hetzelfde stuk staat overigens ook dat een volger van die god van israël de regels op een band rond zijn arm en hoofd moet dragen, en hun kinderen erover moeten instrueren. hmm tja.
||
Citaat:
||
Citaat:
Anyway, mijn vraag aan Wout is dus waarom hij een verband constateert tussen het geweten en God.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Kijk mijn punt is dat ik er niet van overtuigd ben dat dat dik gedrukte deel onzin is. Alleen de naam trollface gaat nergens over en ik meen dat deze opperkoning eerder opperkoningen (of liever landlords) zijn en dat ze (op aarde) bestonden ipv bestaan. maar als je het niet met me eens ben mag je me best uitleggen hoe de mensen destijds zonder meer geavanceerd leiderschap en zonder kranen stenen van 200 ton hebben verplaatst over 160 mijl, en hebben geplaats adv een wiskundig plan die ook nog aan allerlei esthetische kunstregels voldoet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En trollface is sowieso wel een koning, van het trollen dan.
Spoiler
Kijk dat bazenhoofd van 'm dan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Goed stuk wel en leuk geschreven maar het geeft niet echt antwoord op de vraag, maar voor we er te diep op ingaan het is natuurlijk maar een voorbeeld om te tonen dat dingen niet zo oppervlakkig hoeven te zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oppervlakkig zou ik juist jouw oplossing noemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hoezo is het oppervlakkig van arPos dat hij juist niet stil blijft staan bij iets wat (ik heb het niet gelezen) niet klopt maar juist zoekt naar andere mogelijkheden? Wat is er nu goed aan iets waar je nog geen oplossing voor kunt bedenken maar over te slaan of het een oplossing te geven die niet klopt? Het is geen wiskunde proefwerk waar je niet voor hebt geleerd.
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
oftewel, kom maar op ik sta achter de auteur; Citaat:
Citaat:
alles wat ze testen en proberen laat zien dat het absoluut NIET had gekund op een "primitieve" manier. hoe het wel kan: op een "geavanceerde" manier, dus of "A" de mensen zelf waren geavanceerd (dat waren ze niet, ze haden geen kranen, verhuismaterieel en rails) OF "B" Ze hadden hulp van 'anderen' die wel geavanceerd waren. zolang "A" niet waar blijkt hou ik "B" ook open. (natuurlijk kan het zijn dat ze wel kranen hadden oid en dat we ze nooit gevonden hebben ofzo maar goed, leg het me uit de uitdaging staat nog steeds) Misschien is het wijs je bronnen te lezen ipv op de titel af te gaan en aan te nemen dat het je punt onderschrijft.
Laatst gewijzigd op 26-07-2011 om 10:49. |
![]() |
||
Citaat:
totdat ik zeeman werd en erachter kwam dat de grootste scheepskranen op dit moment net de 300 ton aantikken. Het is dus niet "het past niet in het straatje dus is het onmogelijk" het is: "het blijkt onmogelijk, dus is dat niet hetgeen wat in het straatje stond"
|
![]() Egypte saqqara bird (It has been dated to approximately 200 BCE) Met een dwarsvin op de staart kan de uitvergrootte versie hiervan vliegen (As airplanes were unknown in the days when it was found) ![]() maya vliegtuig model (500 and 800 CE) De uitvergrootte versie kan vliegen
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gods liefde versus Gods woede leonkorn | 38 | 09-09-2011 16:41 | |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
Visie op Judas AngelLena | 102 | 28-05-2004 19:59 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
probeert ze mij bij een bepaalde groep (sekte) te kijrgen? HelpMePlease | 39 | 09-08-2003 16:51 | |
Wie of wat is God? Troenk | 72 | 13-07-2002 10:58 |